Ska man skämmas för att man vill...
Jag tycker att man måste få lägga ut så mycket pengar som man vill...vi kommer nog ha ett mellanbröllop tror jag?! Budgeten ligger på ca 100 000kr om vi lyckas. Jag har blivit lite irriterad på just alla påhopp på par som lägger ut mycket pengar. Man måste ju se till var och ens livsstil...pengar är värda olika mycket för olika personer.
Om jag fick önska skulle jag gärna lägga ut 200 000kr på vårt bröllop och vara helt nöjd men vi har vårt hus m lån och så att tänka på och vi kan inte "spara" mer till maj nästa år.
Vad det gäller att ta emot pengar av sina föräldrar så får vi också bidrag från tex mina föräldrar, de vill gärna känna sig delaktiga. De tjänar hyffsat och behöver inte spara in på något sjäva för att hjälpa oss. Däremot min svärfar som gärna vill bidra men har ganska dålig pension, honom skulle helst inte "ta" pengar från men om han insisterar så vill man ju inte såra honom heller...svårt det där. Min sambo tjänar mycket men inte jag men vi betalar det mesta själva.
Jättetrevlig tråd detta!!
Jag tycker det är jättekul att läsa om vad andra plannerar och att drömma mig bort genom att läsa om lyxbröllop...fortsätt skriva!!!