• Fejs

Spara och ta lån?

Hur finansierar ni erat bröllop? Sparar ni bara eller tar ni lån också?

• Svar på tråden Spara och ta lån?
  • NicoFina

Min pappa betalar vårat bröllop!
    Och min m2bs föräldrar betalar bröllopsresan.

• Fejs

åh vad lyxigt *avis*. Grattis!

• Snitte- 5/7-2008

Vi skulle bara spara.. men nu i sommar köpte vi en ny bil så vi kommer spara så mycket vi hinner men sedan kompletera med ett litet lån! många är emot lån till bröllop men vi resonerar att hade vi inte köpt bil nu hade vi behövt ta ett större lån till den insattsen nästa år iallfall så så gör vi! :D

• Fejs

vi har redan lån på biilen... hmm... vi vill ju ha det på ett visst sätt, kanske kommer sakna 50´. Vi funderar då på att ta lån för det.

• Snitte- 5/7-2008

Jag tycker inte det är fel att ta ett lån, visst det är bara en dag i ens liv men den dagen ska banne mig få vara PERFEKT! :) jag tror man kommer ångra sig efteråt om man inte får göra och planera som man vill! :)

• Majsis2008

Vi tar lån så jag tycker inte det är fel...

• lottis84

Vi sparar och tänker inte ta något lån, så det gäller att tänka efter vad man använder pengarna till.

• Septembercess

vi sparade samt fick bidrag av föräldrar, men även om vi inte fått det skulle vi inte tagit lån.

• Zix

Vi kommer inte att ta lån utan istället anpassa bröllopet till vår budget (vad den nu kommer att vara om ett år) för visst är det en stor dag men den är en dag bland alla de andra dagar som utgör vårt gemensamma liv och 20-200 000kr kan vi använda till viktigare saker

• Snitte- 5/7-2008

Det här är verkligen intressant och se vad alla tycker :)
    Vi resonerar så här: utan lån- ingen resa...
    och vi vill verkligen åka på en riktigt bröllopsresa. Visst vi hade kunnat åka till grekland eller vad som helst en vecka men vi vill slå på stort! vår resa går till karibien på kryssning och kommer landa på 50.000. Vi har inga barn ÄN.. och vi känner att denna resan vill vi gärna göra innan vi får barn.. alltså tar vi ett lån så det blir möjligt :)

Svar på tråden Spara och ta lån?