vilken pappa ska man välja??
Ojojoj jag har EXAKT samma problem. Min underbara styvpappa som har varit den enda riktiga pappan för mig sedan jag var 4 och sen har vi min biologiska pappa som bara är... pappa alltså på papper... Har aldrig lyft ett finger, knappt betalat underhåll.. Men vill räknas som om han vore den bästa pappan i hela världen.. MYCKET har hänt under alla år!! Kan inte få plats med allt!
Min lösning:
Min bio pappa är INTE ens välkommen, jag fick nog i somras och sa upp kontakten, man kan säga att bollen ligger hos honom. Detta var innan jag blev en fästmö! Jag har inte ens ringt till honom och talat om att vi har förlovat oss men det har han hört från andra håll. Jag har tröttnat!!!!!!!
Min styvpappa som alltid har funnits, ställt upp och tagit hand om mig som hans egen ska få föra mig till min m2b. Jag tänkte precis som du först.. Jag kom fram till att om min biopappa ska komma så får han acceptera att jag blir "ledd" av min styvpappa annars kan han stanna hemma!
Gör det DU vill!!! Jag är så trött på att jag alltid ska rätta mig efter min biopappa så nu tröttnade jag. Känner du som jag så slå näven i bordet du med, det känns sååååå skönt att äntligen ha vågat säga ifrån!
Lycka till!!!