Vansinnigt underbara... Höst-07
Hihi.. Kul att det funkade även för internet explorer. Men den använder jag inte så för mig får det vara i firefox ..
Skall bara äta och sedan skriver jag lite mera.
Hihi.. Kul att det funkade även för internet explorer. Men den använder jag inte så för mig får det vara i firefox ..
Skall bara äta och sedan skriver jag lite mera.
usch och fy. Lovade ju att komma in och skriva. Men efter maten pratade jag med min far en lång stund och sedan la jag mig i soffan med täcke och då somnar jag ju givetvis. Men jag tror jag har kommit in i trötthetsfasen nu, så sjukt trött. Men men jag kommer i fatt. Imorgon har vi personalmöte så då kikar jag in på kvällen.
Hoppas alla mår bra och att det går bra med jobbsökande, plugg och sång. och resor och dylikt.
Kramar till er alla
LKU.. gillade den stora smileyn :)
Hihi.. jag blev också en ponny :)
Skall bara cykla och hämta mina böcker på posten
hihi, tackar och bockar. Tar för mig av höet*mums mums*
Nu har jag hämtat ut ett paket med böcker från bokus. Så nu har jag lite läsning framöver.
den oskyldige mannen.john grisham. Sann histora som bland annat handlar om det amerikanska rättsystemet.
och
Flickan under gatan- roslund och hellström som jag lovordat tidigare. dom som skrivit box 21, odjuret och edward finnigans upprättelse. Alla dom var bra men den sista var super duper bra. Hoppas denna håller samma mått. dom skall även filmatiseras tror jag.
Har jobbat en 12 timmars dag som började med att 5 var sjuka så jag fick sitta och ringa in vikarier. Men sedan flöt dagen på bra. Sedan hade vi personalmöte. Vi skulle gå runt på varandras avdelningar och alla skulle berätta hur dom jobbar osv.. Vi fick nog lite klagomål för att vi inte gjorde på ett visst sätt. Men vi har å andra sidan så otroligt nöjda föräldrar. dom berömmer oss varje dag hur duktiga vi är och barnen är supertrygga, glada och friska. Vi tar tiden för att prata med alla föräldrar varje dag ordentligt. Det ser jag som en större vinst än att dom skall kunna bre en smörgås när dom knappt fyllt 2 .
Men men så är det i livet :)
Hoppas alla flickor mår superbra. Och LKU, skaldjurskväll låter supermummsiggtt:)
Ja vart är Love U, heleneli, och alla de andra???
puss och kram på er
Hej Fru Henax. Kul att se dig igen :) Jo här är det smileyasar överallt nu förtiden..
Här blir det också tacos ikväll. Trött och hes och allmänt ur fas så blir det så. Sambon skall ut med killarna så jag får se åp film och sova :) Min bror skall dock på fest i mitt hus ikväll så han kommer förbi och säger hej. Men det är bara trevligt.
Helgen blir det lite inflyttningsfest/födelsedagsfest imorgon hos en kompis. Söndag hoppas jag att vi skall gå på lite lägenhetsvisningar. Tycker det är en mysig sysselsättning. Men vi skall hitta något att titta på också :)
Men nu till köket och matlagning. Innnan idol börjar.
kram på er
Jag håller på Knut. Och jag hoppas att Amanda går riktigt långt. Gillar henne skarpt.
Så nu har man varit lite social med bror och en vän till honom. Han är från grekland så det blir bara engelska. Lite kul att jag såg på mitt stora feta grekiska bröllop :) Blev lite dikussioner om de äkta grekerna och så vidare :)
Nej nu skall jag äta lite clementiner och slöa lite.
kram
jag hoppas på Daniel och Amanda. Sedan får man se längre fram hur dom utvecklas. Men dom är mina topp 2 favoriter. Och Marie gillar jag inte. Kanske bra röst men jag tycker hon tar så mkt fokus..
det blir säkert bra och det finns värdsligare saker att engagera sig i..
Nu skall jag sova. somnade i soffan i vablig ordning under numbers och vaknade när det slutade *suck* När skall jag lära mig.. Men idag gör det inget för det är Lördag imorgon :)
sov gott alla underbara...
Hej tjejer. Vilket höstväder det varit idag, iaf i sthlm. regn och grått. Men det passade mig bra. Har sett på massa avsnitt av greys anatomy som söta darling laddat ned utan att jag visste det :)
Skall straxt åka till middag/festen. Inte jättesugen egentligen men man behöver ju inte stanna hela natten. Dom hör inte till dom näsrmaste vännerna. Men det blir säkert trevligt.
Ja just det cantaton. vad tyckte han om presenten? hoppas det gick bra på dopet idag.
LKU hoppas skaldjuren smakde bättre ikväll.
kram alla
LKU.. Skönt att du fick tid hos doktorn så snabbt. Och att du fick ta trycket idag. Förstår hur du måste må i kroppen. usch och fy.
Här gör jag lite allt möjligt, tvättar och har precis ätit en supegod pastarätt. SKickar det i ett eget inlägg :)
Hur är det annars med er? Princess hörligt med nya kläder. Jag har tom 3 st av samma linne, då jag ville ha alla färger :) Men så kostade dom bara 49:-
Cantaton. Kul att han tyckte om din present. Superduktigt att dig att göra en sådan grej. Och duktigt at dig att diska och så. Hålller med. Vad kommer all disk ifrån. Vi har ändå diskmaskin men jag tycker det blir en massa ändå. Men jag skall bli bättre på att diska undan alla bunkar och sånt direkt när jag använt det.
Vart skulle Eurolady denna vecka? Har inte riktigt koll på vad hon skrev. Men jag hoppas hon mår bra och bloggar friskt när hon kommer hem.
Nej nu skall jag hämta tvätten. kram så länge
Tagliatellelasagne med spenat och bacon.
1 vanlig form
500 gram keso
c.a 500 gram tagliatelle
2 pkt bacon
250 gram fryst spenat
Vitlök
c.a 1 dl mjölk
riven ost.
Koka pastan, Men lämna några minuter på koktiden.
Stek baconet. Tina spenat i kastrull, pressa ned vitlök efter smak. Krydda med peppar. Värm upp till det är helt tinat.
Blanda keso, spenaten och baconet i en bunke. Tillsätt 1 dl mjölk.
Häll ned pastan i en form och häll blandningen över. Gegga ihop allt i formen så allt blandas ordentlig., (Eller lägg lager på lager son en lasagne).och strö på ost. In i ugnen på 225 garder i c.a 20 minuter.
Supergott och enkelt.