• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Cantaton

Instämmer helt med dig gumman! Dom där timmarna innan 10 är GULD!!
    Tack för din omtanke vännen, ja hoppas så det håller i sig. Ska bli intressant se vad BT visar om en vecka nu när det inte tagit på ca två veckor....

Jag har paus för fm-fika nu. Vill du ha?
    Någon mer som är sugen?

*ställer fram en bricka med Cappucino och varma chokladmuffins (såna med vaniljkräm i, mmm) *

• LKU

Princess
    Ja när det gäller julstämning är jag inte sen att hänga på, traditionell dalkulla som jag är

Cantaton
    Vad blev det för smarrig lunch?

Jag är nyss hemkommen från en skön prommis, blev faktiskt lite röd om kinderna *gillar*. Sitter och funderar på om det inte får bli två majskolvar till mellis... plockade ju en hel kasse när jag var i skåneland sist, så himla goda, mums. Sen till middag blir det nog LKUs klassiker...

Recept som följer...

Grönsaksgratäng med ostsås och knaperstekt bacon
    Smörj en ugnsfast form
    Häll i en påse Wok-grönsaker (välj vilken sort ni gillar, jag brukar köra Classic)
    Häll över en påse Kelda ostsås
    Krydda
    Sätt in i ugnen ca 30 min (beroende på hur varm just din ugn är, vi har en ugn som blir kokhet snabbt så för mig brukar 30 min räcka)

Stek bacon på ganska hög värme ett bra tag tills den blir knaprig och fin.

Servera och njut!!
    Riktigt gott är det faktiskt, grönsaksgratängen lutar ju åt det söta och så det salta baconet matchar fint.

Kram och smaklig måltid!

• LKU

Cantaton
    Lät supergott!! Mums, blev jag sugen på pasta också..

SingForLife
    Har ni hört något angående proverna?
    Kram

• LKU

Princess

Du är helt makalös, shit va duktigt, redan gjort julsockarna!!!
    *impad*

Självklart måste vi ha rimstuga, ååååh va mysigt!! Alla goa flickor sitter med glögg och peppisar och skriver rim, me like. Såklart

Apropå julklappar så har jag bara börjat fundera så smått, men inte köpt några än... funderar exakt vilken strategi man ska lägga fram för att få sambon att jubla vid tanken på att åka till Ullared... Hmm, med lite öl och chips kommer man åtminstone en bit på väg

• LKU

*skriver upp "massa öl och chips" på handlingslistan*

• LKU

love U

Och kramar tillbaka till dig! Japp, julen är en fin och mysig tid och jag älskar också allt som har med julen att göra, mmm.
    Du har ett spännande avsnitt av PB att se fram emot, gud så himmelens bra det är , helt sanslöst!!
    Ha en skön kväll vännen!

• LKU

Om skumtomtar...

Jag minns att det förra året vid den här tiden började inhandlas en faslig massa skumtomtar av alla söta flickor i den här tråden... minns att jag själv och karinna (som inte har möjlighet att vara inne så ofta men alltid finns med i våra tankar ändå, go som hon är den flickan) och undrar om det inte var Fru Henax som också var fasligt förjust i dessa...och så även Eurolady...

Är sugen på att tjuvstarta genom att handla upp massa skumtomtar och bjuda på här i tråden, men traditionsbunden som jag är får ni vänta liiiite till, känns som det aningen för tidigt

1a advent brukar vara startskottet för mig Lovar att det blir stora skålen med godis här i tråden då!!

• LKU

Det är såna där rosa skummiga godisar som är jäääääättegoda!!!

Fru Någongång.

Du har meddelande på FB från mig
    Kram!

• LKU

Fru Henax
    Ska absolut hälsa till karinna från dig, vet hon gillade dig mycket med vet du (Ja, vem gör INTE det liksom...
    näe precis ) Julmust och tulipaner, jo jag tackar jag! Två riktiga supermys-grejer, me love. Big time

Princess
    Hoppas allergin lugnade ner sig och att du kan äta lussisar till 1a advent. Japp, det är startskottet när man är från dalarna

Cantaton
    Lycka till med tentan i dag!
    *sätter mig ner brevid Henax och håller tummarna*

Fredagskramar till alla från LKU som tyvärr inte mår så himla bra i dag, men men det ordnar sig. Det är ju F-N att livet ska vara så krångligt ibland!!! Man vill ju bara få må bra liksom... TACKSAM över att ni finns alla fina och rara tjejer, känns så skönt kunna gå in här när man vill och få "prata lite" med er.
    Love, LKU

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07