Vårt bröllop kommer inte va riktigt så stort, 80/85 pers står på gästlistan. Hade vi inte plockat bort en del hade den legat på ca 100 pers.
Vi har inte alla kostnader klara än men de jag vet kan jag skriva upp & även hur vi tänkt..
- Festlokal, ett församlingshem där vi får hyra stora salen, köket & lilla salen för 400kr.
- Brudklänning, ca 5000kr kostade min i butik. Lite dyrare än vad jag tänkt mig men det går alltid att komma billigare undan ju!
- Brudgummens kläder, vet ej pris än. I november ska vi åka & kolla på några han kan hyra i samma butik jag köpte min klänning
- Maten, vet ej då vi precis börjat skissa på en meny.
Förrätt - Snittar bestående av kycklingröra i tunnbrödsrulle
Huvudmeny - Potatisgratäng, med ngt kött & 2 sorters såser.
Efterrätt - vet ej än
Sen kaffe & draksvanstårta
Hur mkt av detta vi kommer catera/göra själv är ännu ej bestämt.
Maten kommer ställas fram på en bord där folk får gå å ta åt sig själva.
Serviöter/köksfolk kommer vi att fråga bland bekanta om de kan tänka sig att hjälpa till.
- Håret, kommer göra hos frisör, 1900kr tror jag. En bekant som nyss gifte lät ett par av hennes kusiner göra brudfrisyren & den blev jättefin!
- Smycken, min sambo kommer ta det han har, och har man smycken man är nöjd med går det ju jättebra. Jag har en bekant dock som kommer göra mina smycken, halsband & armband. Vet ej pris.
- Trycksaker, kommer göra allt själva.
Inbjudninskorten köper vi ett fint papper på Bokia & skriver ut. Har även köpt lackstav & sigillstämpel som ska försegla korten + en hjärtbrad att limma på. Uppskattningsvis kostar ett enda kort ca 4kr att tillverka.
Vigselprogram, skriver oxå ut på papper. Kostnad? Liten iaf ^^
Festprogrammet likadant...får se vad det kan kosta..