• MissDoe

Budgetbröllop?

Satt och småräknade på hur många som vi skulle vilja bjuda på vårt bröllop (när den dagen kommer) och kom upp i 114 pers! Så många kommer det aldrig att gå att bjuda men jag kan tänka mig att vi kommer att landa på ca 100 pers..

Är det nån som har erfarenhet av ett så stort bröllop, som ändå gick att hålla på budgetnivå?

Kan tilläggas att jag vill laga maten själv (nån form av buffé)och min mamma och faster vill sy min klänning..

• Svar på tråden Budgetbröllop?
  • MissDoe

Glömde.. det kommer att vara alkoholfritt, så inga pengar på sprit..

• MissDoe

Tack så jättemycket för tipsen!

• MissDoe

Låter ju positivt.. kanske blir jag gift iaf..

• MissDoe

Jag skulle också vilja komma ner på ca 80 gäster.. eller åtminstonde under 90.. (känns mer överskådligt då på nåt sätt) men jag vet verkligen inte hur.. problemet är att min sambo har en ENORM släkt.. Han själv har 4 bröder.. hans mamma har 6(!) syskon som alla har mellan 2-5 barn. Hans pappa har 4 syskon.. också med 2-5 barn. Räknar man då med allas äkta hälfter och barn.. ja, ni förstår kanske..

• MissDoe

26maj2007

Ja, det är lite det som är kruxet.. vi träffas faktiskt ganska ofta, trots att alla bor så utspritt.. (från Hemavan i norr till Holland i söder) bara nu i helgen kom 2 mostrar, en morbror och några kusiner "upp" till norrland för att gå på marknaden och hinna med att träffa släkten.. och i somras var nästan alla här.. fattades några kusiner, men alla mostrar och morbröder.

Fastrarna och farbröderna bor inte så långt bort så dom har vi också regelbunden kontakt med.

Och ett bröllop utan barn.. det vet jag inte om jag kan tänka mig..

Näe.. får nog bli lottdragning!

Svar på tråden Budgetbröllop?