• Ernhake

ÅH vad sur jag blev, gör man så här?!!

Jag tycker att du borde se det positivt, din vän gillade ert bröllop så mycket att hon ville visa upp för världen hur vackra ni var/är!!

Om du inte vill att folk skall få tillgång till hemsidan med era bilder bör du lösenordsskydda den, annars är den till för allmänheten enligt min åsikt. Internet är ett forum som lite kan liknas vid vår svenska allemansrätt, man får gärna gå in och besöka men man får inte ta saker från platsen =)

• Ernhake

c t

Varför skulle det vara olagligt att länka till en hemsida?

• Ernhake

Jo, men hon har inte lagt ut deras foton utan länkat till deras sida från sin blogg. Det är vad jag vet inget lagbrott?

Självklart tycker jag att man skall fråga först.

• Ernhake

c t

Jag förstår inte alls hur du menar. PUl antar jag är personuppgiftslagen? och vad har den med att länka sidor??

Det är ju ingen som lagt ut bilder utan va talar om att länka till en hemsida med blider från en blogg. Och vad har detta med PUL att göra?

• Ernhake

Äntligen dax

Förlåt om din tråd blev en dibatt om sverigerikes lag, det var verkligen inte min mening iaf men jag blev förvånad över att det skulle vara olagligt att länka till någons sida och eftersom att jag själv bloggar och kommuniserar mycket via nätet tyckte jag att det var intressant att få reda på.

Hoppas att ni hade en underbar dag och att din vän tar ner länken till era bilder =)

Svar på tråden ÅH vad sur jag blev, gör man så här?!!