• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hej hej allihop! Skojig tråd!

Vårt bröllop blir på Kinnekulle 1/8. Än så länge har jag bara bokat festlokal och kyrka, man kan få litet panik när man läser här och jämför med andra... Men jag ska ta tag i inbjudningarna, inköpsresa till helgen... Och jag har en del grejer mer eller mindre klart för mig i huvudet :)

• tolonta

Det är ju alltid svårare att fotografera flera personer, och se till att alla blir bra. Och barn kan vara ännu svårare, ibland lättare dock...

Ingår rättigheterna till bilderna när ni beställer från Doverholm? (Typ digitala bilder på CD, eller få ut negativen?)

Jag skulle bli oerhört frustrerad om jag inte har tillgång till mina bröllopsbilder, och får använda dem som jag vill. Så jag vill helst ha mina bröllopsbilder elektroniskt, högupplösta. Någon som vet någon bra fotograf där man kan köpa liss rättigheterna till sina bröllopsbilder?

• tolonta

Det kan man, men de verkar vara lågupplösta...

• tolonta

tack fär hjälpen, rosalin och mickes tös :) Jag får leta vidare... Jag tycker att Solbritt Olsson tar jättebra foton, men då kan jag inte få dem digitalt, eller köpa loss rättigheterna. Och eftersom jag gillar att fotografera själv, och pilla med bilder, och sätta ihop collage m.m. så vill jag ha digitala original att utgå ifrån, just för möjligheterna med dem.

Jag har också sett mycket häftiga tavlor man kan få från egna foton, där jag tror att resultatet blir bäst om man utgår från högupplösta negativ.

Mitt nästa steg är att köpa grejer till inbjudningskort. Både mamma och syster vill hjälpa till, så jag gör själv :) Gillar dessutom att pyssla, även om jag brukar hålla mig till pärlor och/eller metalltråd i vanliga fall..

• tolonta

Mickes tös skrev 2007-11-30 12:13:43 följande:

hum, sitter här och borde plugga men istället funderar jag bara på vad jag skulle kunna göra härnäst med bröllopet, känns som våran planering har stagnerat lite och det känns så tråkigt... men jag skrev ju i alla fall ett förslag till text till inbjudningskorten igår, som jag faktiskt blev rätt nöjd med, fast nu måste jag bara bestämma hur korten ska se ut...
    Lycka till med det :) Jag vet inte hur många gånger mamma suckade när jag inte kunde bestämma mig hur jag ville att det skulle vara... Eller när jag ville ha det på ett sätt som inte gick (har ni denna i guld? jag skulle vilja ha en penna som är tunnare än denna men tjockare än denna... osv...) Ändå tog det BARA knappt två timmar...
  • tolonta

Hej hej Novemberbröllop08, välkommen hit!
    Även om du ger mig ångest... Jag ska gifta mig 1 augusti (ja, en fredag...) och lokal, kyrka och tema är det enda som är helt klart. Allt annat är mer eller mindre oklart... Bygger hus samtidigt också, så det är fullt upp.

Men när vi gjutit grunden så ska det lugna ner sig litet, så då tar jag gärna en fika och pratar bröllop :)

Vad har du för liveband? Är på jakt efter ett bra sådant.

• tolonta

Kanske kan den 14:e, beror på om jag ska gå på mina systerdöttrars luciafirande eller inte... Beror litet på tid också (kanske kan hinna båda...?)

• tolonta

19:e låter bra för mig, jag jobbar på dagen dock, men har flextid så jag kan nog komma från ganska tidigt på eftermiddagen. Särskilt eftersom chefen talade om idag att han är bortrest då

Så om det skulle passa er den 19:e, vid 15:30 eller 16-tiden, så är jag gärna på!

• tolonta

Och jag kan minst 17 olika fik i Lidköping, men inget i Skövde...

• tolonta
    blivandefrularsed skrev 2007-12-07 14:21:35 följande:
    Bor du i Lidk?
    Nix, i Götene. Men jag gick gymnasiet i Lidköping, och för mig är det "sta´n"...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)