• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Jag är helt införstådd med att det är Skövde som gäller för fika, inga problem... Ifall ni trodde att jag missförstått... Men jag kan inte Skövde tillräckligt bra för att kunna några bra fikaställen...

• tolonta

Jätteskoj! Har vi bestämt någon plats...? (I så fall har jag missat det...)

• tolonta

Åh, här gäller det att hänga med.

Fika. Samling vid fontänen på Hertig Johans torg alltså. Klockan 15:30 eller 16:00 (jag tror jag sa någon gång den tiden som förslag, men jag har inte sett någon definitiv tid). Onsdag 19:e är det i alla fall... *ska lägga in det i outlooken*

Tårta kommer jag beställa från Gitas tårtor om möjligt. Vill inte ha en moussetårta, men nog inte prinsesstårta heller... Har inte tagit tag i det än...

• tolonta

Klockan 16 är noterat även i min almanacka!

• tolonta

Nja, ikväll var det jobba övertid för min del... Men jag bör ligga bra till för att få ledigt i mellandagarna Hoppas att migränen gett sig, att bakande har gått bra och att Tv-programmen var bra Godnatt!

• tolonta

Japp, jag jobbar. Hoppas också kunna slutat tidigt idag, men mest för att det har varit så hysteriskt sista veckorna med husbygge och gjutning att vi inte har hunnit med hemma. Jag är inne på de sista omgångarna strumpor och underkläder, och jag tror inte det finns några rena tallrikar kvar... Julklappsshopping får jag se om jag hinner något till helgen. Nya kläder? Nja, har inte använt min favoritjulklänning på flera år, så den kan få en renässans...

• tolonta

En fråga till er som "redan" har börjat kolla på klänningar: butik har bäst utbud av brudklänningar? Jag skulle vilja prova massor av olika, sedan räknar jag med att jag måste få den uppsydd för att få exakt som jag vill ha... Hittar jag någon som är klockren så får det bli en bonus

• tolonta

VILKEN butik har bäst utbud av brudklänningar skulle det ju stå...

• tolonta

Man kan nog boka upp en präst hos församlingen där man ska gifta sig, men har de flera präster så kanske man inte får reda på vilken präst man får, eftersom de inte lagt sina scheman än...

• tolonta

Jag (eller vi) har fortfarande inte bestämt om vi ska fråga en präst vi känner litet (en kompis pappa) eller ha någon av prästerna i församlingen...

Jag ska börja pyssla med inbjudningarna under mellandagarna, mamma och storasyster ska hjälpa mig. Har allt material hemma, nästan... Jagar ett paket som kan ha kommit bort på väg till mig via posten...

Jag håller på att göra klart med fotograf, funderar bara på vad jag ska ha i kontraktet mer än pris, tider och vad som gäller om rättigheterna till bilderna...

Har klart med en toastmaster, ska fråga den andra tilltänkta.

Har en sololåt klar, vill ha en till men vet inte vilken.

Ska arrangera provsmakning av mat och vin i januari, tror jag. Tar med våra familjer och gör litet festligt av det, tänkte jag...

Måste prata med frisör/smink-stället... Måste också fundera på tårtor. Och efter jul ska jag och syster/tärnan börja kolla på brudklänning till mig.

Så det rullar på med planeringen just nu... Lokal och kyrka är det enda som är 100 % klart...

Vad har ni för budget (och antal gäster)? Min budget är för närvarande 80 000, för 90 gäster... Mycket?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)