• Bella30

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Vilken snäll flickvän du är
    Jag gick upp kl:5:30 & åkte till jobbet innan sambon vaknade - men nu har jag sett Skövdes lucia uppträda här på jobbet. Fint!!

Nu är det snart bara en vecka till julafton... Jag har flera julklappar kvar att köpa *stressigt*
    Skall sluta jobbet vid lunch i morgon för att shoppa klappar & ngt fint att ha på sig på julfesten på lördag.
    Jobbar ni andra?

Mickes tös skrev 2007-12-13 07:17:42 följande:

bakandet gick kanon och så fick jag fixat bra förberedelser för mitt traditionella luciaväckande av sambon , enda gången på året han får frukost på sängen
  • Bella30

Vilken mysig dag du har framför dig
    Vart skall du & prova klänning? *nyfiken*
    Jag har ännnu inte provat en enda brudklänning, skall ta tag i det efter nyår...

Själv skall jag börja med bokslut här på jobbet. Skönt att förbereda så att jag kan vara ledig i jul .

Mickes tös skrev 2007-12-13 09:27:51 följande:

nej jag läser, så jag har det rätt gött nu när de sista inlämningarna är klara. Har en liten redovisning på tisdag, men där är det mesta klart och en tenta 4 januari, men den orkar jag inte riktigt ta tag i än, ska sitta och plugga till den på skolan imorgon dock, så för tillfället slappar jag mest...Ska nog göra biskvier idag, samt skriva julkort och så ska jag iväg och prova klänning ikväll
  • Bella30

Då tycker jag att du är väl värd att sluta tidigt i dag. Kanske redan efter lunch...

tolonta skrev 2007-12-13 11:44:31 följande:
    Japp, jag jobbar. Hoppas också kunna slutat tidigt idag, men mest för att det har varit så hysteriskt sista veckorna med husbygge och gjutning att vi inte har hunnit med hemma. Jag är inne på de sista omgångarna strumpor och underkläder, och jag tror inte det finns några rena tallrikar kvar... Julklappsshopping får jag se om jag hinner något till helgen. Nya kläder? Nja, har inte använt min favoritjulklänning på flera år, så den kan få en renässans...
  • Bella30

Jag känner igen namnet, men jag har aldrig varit där.
    Har de Lily-klänningar?

Mickes tös skrev 2007-12-13 11:51:02 följande:

japp, det ska bli mysigt, har precis bestämt mig för att göra flätade hjärtan som julkort i år Ska till Atelje Festfolk i Lundsbrunn, har varit där en gång förut men då var det rätt utplockat så jag hoppas på att hon ska ha fått in lite mer nu, hon sa då jag var där att det skulle komma in nya klänningar i slutet av november så de borde ha kommit
  • Bella30

Ja, gärna

Mickes tös skrev 2007-12-13 13:03:16 följande:

Jag tror det, minns inte exakt, kan meddela när jag varit där ikväll om du vill
  • Bella30

Åhhh, vad kul!
    När gifter ni er? *nyfiken*
    Vi gifter oss 10:e maj

Pärlhönan skrev 2007-12-13 21:21:04 följande:
    Nu har vi varit på besök i Årås kvarn igen o bestämt oss. Den blir perfekt!!!
  • Bella30

Ok, men det har Kristina-boden, eller hur?
    Nixa har oxå fina klänningar, de flesta ligger väl under 5000 kr?

Mickes tös skrev 2007-12-13 20:46:20 följande:

Tyvärr så tror jag inte att de hade lilly... glömde fråga men inga av klänningarana hon tog fram eller som jag såg var därifrån...Någon som vet vad man får ge för en nixa 8105? eller rättare sagt är 5700 ett bra pris för en nixa?
  • Bella30

Ja, hur går det med våra bröllopsplaner?
    Jo, nu på tisdag skall vi till Karstorp igen & bestämma meny (viner, tårta mm.) & upplägget för middagen & festen.
    Känns tokbra att ha bröllopsmiddagen där .
    Och så skall vi beställa alla trycksaker från Spira kort-design snart !
    Skall ni dela ut "ris" till gästerna som de får slänga på er på kyrktrappan?
    Jag har köpt "hjärtris" (vitt, som smälter när det regnar) från Calligraphen, och vita tyllpåsar att lägga riset i...
    Vad tycker ni? Är det fjantigt med påsar?

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013901&PPC=61291

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013839&PPC=61292

• Bella30

Jag hoppas att det inte regnar på våran bröllopsdag, för i Våmbs kyrka får man inte kasta blomblad eller vanligt ris enligt vaktmästaren där. *grrr*

• Bella30

Hehe
    Vilken otur att de nämnde det så att jag hörde det då...

Pärlhönan skrev 2007-12-16 19:42:19 följande:
    Sådana regler har jag inte ens kollat upp! Tror inte att jag ska göra det heller
  • Bella30

tolonta>> Vilken fotograf skall ni anlita?
    Vi har bokat Doverholm som kommer att vara med oss kl:12-17.
    Men vi kommer inte få köpa rättigheterna till bilderna...
    Lite tråkigt, men har inte hittat ngn annan bra fotograf...
    Tips?

Vi skall oxå provsmaka menyn och vinerna med våra föräldrar, senare i vår (mars). Mysigt!

Våran budget ligger på c:a 100.000 kr inkl, allt från kläder till bröllopsresa. Vi kommer ha c:a 40 gäster...

• Bella30

tolonta>>
    Jag tycker att din budget verkar kanonbra, med tanke på att ni har 90 gäster.
    Vi har ju endast 40 gäster... Och vi har en budget på 100´ inkl. resa.
    Vad betalar ni i kuvertpris/person? Vart skall ni ha festen osv..? Kanske har frågat tidgare...

• Bella30

tolonta>>
    Vilka snygga foton!!
    Älskar fotot "lights in Alingsås"
    Har du lust att maila bröllops-fotona? Inboxar isf min mailadress...

• Bella30

Vad tråkigt! Fick ni veta varför ni inte fick ta det namnet ni ville?

Marsaphir Marlean skrev 2007-12-17 10:43:44 följande:

Suck... fick just reda på att vi inte får ta det namn vi vill ta efter vigseln...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)