Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
Tack !
Vad mysigt med julmarknad på slottet... Är det öppet i morgon oxå?
Tack !
Vad mysigt med julmarknad på slottet... Är det öppet i morgon oxå?
Ett nödvändigt ont!
Jag städade hela huset efter jobbet igår... Skönt idag!!
Mickes tös skrev 2007-11-24 10:11:10 följande:
I dag var vi som sagt ute på Knistad & åt jättegod mat & planerade bröllopet med Silvester (ägaren). Jättetrevligt MEN festvåningen är sliten & inte så fräsch som vi hoppats på...
Vill ju att det skall vara fint p.g.a priset vi kommer betala...
Och "bröllopssviten" var heller inte fin. Ganska tråkig, renoverad på 90-talet.
Så vi åkte hem missnöjda...
Nu funderar vi mer & mer på att ha middagen mitt i Skövde i stället, och ha bröllopsnatten på First Resort Billngehus i deras "First lady svit"...
Ja, det känns tråkigt att det var så sliten och nedgånget i festvåningen. Fula blå plysch-fotöljer mm....
Vill ju att det skall kännas 100%!
Mickes tös skrev 2007-11-24 17:32:24 följande:
Helt rätt!
Mickes tös skrev 2007-11-24 19:00:19 följande:
I dag har vi varit och tittat på Lundsbrunns kurort, Götala Herrgård & Dagsnäs Slott. Helt snurrig!! Vart skall vi ha våran bröllopsmiddag egentligen ?!
Var det ngn i tråden som skulle ha sin bröllopsfest på Dagsnäs Slott? Hör av dig till mig isf !
Var ju tokfint där!
Jag har skickat mail till ägarinnan nu, hoppas på svar a.s.a.p ! Jag berättar om jag får svar innan du hört ngt.
Ja, vi var där en sväng i dag... Kom sent (15.00) så vi stannade bara en stund & köpte julmistel att hänga upp & lite smarriga praliner. Vad mysigt det var! Synd att snön försvunnit bara...
Tyvärr inte, och hon svarar inte i telefonen heller.
Jag känner att tiden börjar bli knapp, pga vi gifter oss 10/5.
Så vi skall kika på Karstorp i veckan, fick festmenyn därifrån i dag.
Pratade med Götala Herrgård i dag, och frågade om möblemanget (såg bara fula stolar i bok när vi kikade in där igår) & det är de stolarna de har. Vill ha vita stolar! Löjligt, men annars passar det inte till våra färger vitt/lime/silver...
P.S När gifter ni er?
Vi skall åka ut till Karstorp och träffa Claes (ägaren) nästa lördag. Hoppas, hoppas att deras festvåning är fin!
Har pratat med floristen ang. min brudbukett, kyrkdekoren och dukningen på middagen. Hon tar han dom allt & tycker att det skall bli såååå kul. Roligt med positiva människor som har serviceyrken !