• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

hannahpanna: jag planerar så mycket som tiden tillåter, har kommit långt på vissa punkter men står och trampar på en del.
    Kyrkan och lokalen är bokad
    Färgtema bestämt, lila och creme
    Tärna bestämd och informerad
    Tostmaster och toastmadame bestämd och informerad
    Väntar på svar från catering
    Väntar på tid så vi kan besöka fotograf, vi vet vem vi vill ha men har inte hunnit dit och kolla priser m.m.
    Har börjat prova klänning, akta dig för att prova de dyra
    Har börjat leta papper till inbjudningsprogram och hittat fina på Åhlens
    Ska skicka in kort till en karikatyr att ha som "monogram" typ
    Har bestämt frisör ska bara boka
    Har skrivit ett utkast till kyrkoprogram
    Har gjort en första preliminär bordsplacering
    Har börjat kolla på olika brudbuketter på nätet för att få ett hum om vad jag skulle vilja ha
    har säkert glömt nått men det är väl ungefär var vi står i planeringen, gifter oss i juni nästa år... och funderar på att skicka ut inbjudningarna i februari, eftersom det är i semestertider...

• Mickes tös

Jag tror det blir hårmetropolen i skara för min del. var där och kolla och hon snackade om ca: 1000 kronor för en bruduppsättning, men jag tror att det beror på hurdan frisyr man vill ha och inte något fast pris, eftersom det första hon fråga var hur jag hade tänkt mig frisyren...

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: ett tips, om du har ett visst belopp i budgeten för brudklänning så säg det direkt, så vet de att de inte ska fresta med dyrare klänningar...
    Tyvärr sa hon i den jag butiken jag provade i detta något försent...

• Mickes tös

Hårmetropolen ligger typ snett emot ica, mitt emot floristhörnan (tror att blomsterbutiken heter så)

• Mickes tös

2500 för bara dig är ju väldigt mycket... visserligen får jag inte make-up för mina 1000 men det kan ju inte kosta 1500...

• Mickes tös

shadow83: det var det jag var lite rädd för och visste inte riktigt hur jag skulle fråga, men på nått sätt så kan man ju inte luras heller för den dagen lär man ju inte kunna komma dit och låtsas som inget...
    Jippie jag får inlägg 400 (hoppas jag)

• Mickes tös

blivandefrularsed: Jag gjorde en håruppsättning på det stället som ligger i framnäs köpcenter i lidköping en gång i våras, det blev jättebra, var där 1½h lite drygt och betalade 500 kronor, vet dock inte vad de tar för en bruduppsättning...

• Mickes tös

halloj behöver lite hjälp, sitter här och försöker sätta ihop ett lite schema för den stora dagen och det vore bra om ni kunde kolla så jag inte har glömt något
    Dagen i väldigt ytliga drag
    Vaknar vid 7-9 (beroende på när man får tid hos frissan)
    Äta frukost, ordentlig...
    Duscha av kroppen
    Åka till frissan
    Någon hämtar bukett
    Äta Lunch
    Fixa make-up
    Påklädning
    Vigsel 15.00
    Ta emot gratulationer utanför kyrkan
    Fotograferas
    Anländer till bygdegården
    Skål och Mingel
    Försöka sitta till bords till senast 18 (18.30, beroende på hur lång tid det tar i kyrkan, och hur lång tid fotograferingen tar)
    Middag
    Bröllopsvals
    Dans
    Tårta
    Dans

• Mickes tös

blivandefrularsed: Hoppas att du får bättre bemötande än jag fick på festivitas... Var där när jag skulle ha balklänning, visserligen ett antal år sedan, och fick inget vidare bemötande...

• Mickes tös

rosalin: så skojjigt

jag är på... någon mer?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)