• snofsan

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

rosalin skrev 2007-10-18 13:05:30 följande:
    hm, det har du ju rätt i att man inte ser gift ut med bara en ring.. men men sånt får vi stå ut med. (har inte riktigt råd med fler ringar )
    hur stor budget har ni då?

jag måste ekänna att jag har nog spräckt våran budget.. hehhe

men som ja sa till mi vännina hellre en finare ring som man älskar än tre rättersmiddag
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-18 16:25:30 följande:

rosalin: Grattis till förlovningen , det är en lyckokänsla.snofsan: Har nog oxå fått minn m2b att vilja ha två ringar, han är i alla fall inte emot det
    haha de e bra
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-18 16:32:40 följande:

snofsan: ja jag övar mycket på övertalning och "mina stora söta rådjursögon" citerat min sambo, får göra ett stort jobb , ibland försöker jag dock få det att låta som om han har kommit på idén själv
    hihi de e bra
  • snofsan

tjejer ni har inte lust att ta en fika nån gång å samla idér tillsammans ?

• snofsan
    rosalin skrev 2007-10-18 17:12:44 följande:
    snofsan : sorry, försvann lite tidigare.. Ja den är med i classic-katalogen. Rät så tidigt, nån av de förta sidorna. En av ringen där heter typ 1-3K och liknande. De är trädda på någonting på bilden (har inte katalogen här som du förstår). Vi har valt förlovningsring från den sidan, och så blir det även någon av ringarna med sten i till vigselring. (Gud va flumigt det blev, förstår du vad jag menar?)Mickes tös : tackar!Fika tar jag gärna en dag, men helst i skövde (har inte alltid bil och även om jag har det så lyckas jag aldrig lyfta ur barnvagnen ur bilen). Tid får ni andra säga..
    ååhh dom e jätte fina
    ja skövde passar mej med jätte bra de går juh många bussar di från skara
    ja jag kan med vaja dag men hehehe e lite pank tills på torsdag nästa vecka då de e lön
  • snofsan
    Pärlhönan skrev 2007-10-18 17:33:09 följande:
    Tips för er som kollar på ringar från "kända" märken är att spana på www.guldgruvan.seVad jag har förstått är att de har samma ringar men eftersom de inte säljs i en "märkes" butik så blir de lite billigare. Dock heter ringarna bara typ produktnr., så man får mejla o fråga om de har den man är ute efter.Har kompisar som beställt därifrån som varit kalasnöjda o rekommenderade de till oss.
    ja jag ska kolla på de .. men ja hitta ingen bild elle ringen som jag vill ha synd men ja ska mejla den sen...
  • snofsan

såå nu har jag mejlat dom å inväntar på svar å se om dom har den ringen jag vill ha billigare

• snofsan
    Pärlhönan skrev 2007-10-18 17:58:34 följande:
    Hittade denna text på deras hemsidan:Vi på GuldGruvan väljer ut våra smycken noggrant, våra ringar kommer från de mest kända leverantörerna i Sverige.Varje specifik ring som säljes i Sverige innehar ett specifikt artikelnummer, detta för att underlätta för konsumenten att jämföra priset. Det måste ju betyda att man kan gå till sin butik o ta reda på numret för sin ring o vips, så är inte budgeten överskriden för mycket (får man hoppas)Lycka till Snofsan, hoppas att de har den o att det skiljer mycket!
    jag har juh inget nummer på den men ja har bara namnet på rigen
  • snofsan

nä nu ska jag baka chokladbollar...
    ps,, säger ni negerbollar elle choklad bollar

vet juh att i gamla recept böcker står det faktiskt negerbollar

• snofsan

jag försöker verkligen tänka mej för men ibland slinker de ur mej det ordet :-/

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)