• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

VALS-KURS!!!

nu har jag kollat upp det där med valskurs. Det han föreslog var att man tar 2 tillfällen i höst nu, för då har vi säkert tillgång till lokal. Dessutom tyckte han att det var bra om det fick lite tid att sjunka in också. Och sedan tar man några tillfällen senare i vår. Sedan får vi bestämma helt hur vi vill ha det, hur många gånger osv. Normalt tar han 460 kr/timme (alltså per gång), och så får vi dela på det. Så billigare, desto fler vi blir. Men sen kan vi alltid förhandla, som han sa

Tiden som gäller är söndagar, nu i höst klockan 16.30 för då har vi lokalen. Och så sa vi att vi skulle starat nu på söndag (11/11). Kom dock på att det är fars dag, så om fler är intresserade om vi flyttar fram det en söndag så går det också bra. Vi måste bara få veta det ganska snabbt.

Så nu undrar jag: Hur många är det som är intresserade?? han vill ha besked nu i veckan (kanske inte allt för sent)

• rosalin

nu blir jag nog snart spärrad för att sprida spam Jag har sökt på personer kring skövde för att se om det är några fler som är intresserade av att gå valskurs. Fast man brukar inte få skicka sån info till folk utan att bli spärrad ju

• rosalin

det blir på XL, gamla ohlssons lada här i skövde. Kostnaden var till viss del förhandlingsbar, men i vanliga fall tar han 460kr/timme. Så säg att vi vill ha 5 gånger och att vi blir tex 3 par. Då blir kostnaden ca 380 kr/person. Blir vi fler minskar kostnade rätt så snabbt.
    Marsaphir Marlean skrev 2007-11-05 10:42:04 följande:

Rosalin Vart skulle det vara i så fall och vad skulle det kosta?
  • rosalin

kul att höra att nån tycker det är bra där. Har mest fått en annan uppfattning.. Men då kanske man ska våga sig på det stället iallafall
    Mickes tös skrev 2007-11-11 18:34:33 följande:

Igår var jag och prova på st remi i skövde och jag tyckte det var toppen. Hoppas nu stenhårt på att hon ska kunna fixa fram min drömklänning till ett schysst pris...och sedan har vi dansat vals idag, gôrskôj...Just nu är allt på topp
  • rosalin

såg ni på ugly betty? En sån klänning vill jag ha.. vill ha vill ha!!

• rosalin

nä, jag har ju inte det.. hm, undrar om man kan googla på den eller nått

• rosalin

hm, har googlat lite nu, men hittar inget. La ett inlägg här på BT oxå för att se om nån annan har sett det och vet vart man får tag i nån liknande klänning

• rosalin

Bella30: vi har valt Moholms herrgård.. tyckte det var jättemysigt med vattnet utanför och så..
    Annars finns ju Bjertorp slott, men det är ju längre

• rosalin

jodå, vi har varit på bjertorp och tittat, men det är inget vi var direkt intresserade av efteråt. Visst det är ett slott men det var enda fördelen. Man måste dela slottet med massa andra gäster, har bara tillgång till en sal, måste ta hänsyn till deras hotellgäster som sover ovanpå festsalarna. Dessutom verkade det så väldigt stelt och så vill inte vi ha det..

snofsan skrev 2007-11-15 10:07:54 följande:
    usch hade hag varit rik så hade ja vellat haft bröllopssfesten på bjertorps slott de verkar så fiint där.. e de nån som varit där å tittat?
  • rosalin

hm , vi vill oxå ha doverholm. måste bara komma iväg och boka dem ju.. vadå lågupplösta? vad betyder det? Vart vill ni kunna se bilderna då? Vi vill bara ha dem i ett album

Bella30 skrev 2007-11-16 15:36:15 följande:
    Jag pratade med fotograf Doverholm i dag för att boka dem till bröllopet. Jättebra service & trevliga...MEN de säljer inte fotona som tas högupplösta digitalt, endast lågupplösta. Det betyder alltså att man bara kan titta på bilderna i datorn.Nu vet jag inte vilken fotograf vi skall välja.Ville ju ha Doverholm!Vilken fotograf skall ni välja??
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)