• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

ok, då förstår jag. ja vi vill ha dem vad det än kostar.. korten är ju det enda man har kvar

Bella30 skrev 2007-11-16 19:51:12 följande:
    Vi vill t.ex kunna göra egna album till våra föräldrar efter bröllopet. Men vill inte gå till Doverholm varje gång vi vill ha en kopia...Hos de flesta fotografer kan man köpa "loss" fotona (högupplösta) för ca 2-3000 kr. Men det gör inte Doverholm.Kommer kanske boka dem ändå, för de har ju det bästa ryktet i Skövde!
  • rosalin

Nån som funderat på att konservera brudbuketten? och vet ni vart man kan göra det i skövde?

• rosalin

har ni valt färgtema än. Jag är inne på vitt och rött just nu. Men min m2b vill helst ha dikreta färger, typ bara vitt i olika nyanser. Får väl bli rosa
    Sen vet jag inte hur mycket vi kan styra färger och så eftersom vi ska vara på herrgården där de står för dukning, blommor mm. Vi kan nog inte välja något helt otraditionellt.
    Funderar dock på om rött är lite för höstaktigt.. vi gifter oss ju i juni. Börjar ångra att vi inte tog ett höstbröllop, jag älskar höstens färger i rött och orange. hade kunnat bli jättemysigt ju..

• rosalin

låter fint. Jag har egentligen jättesvårt att bestämma mig men jag är helt hundra på att det ska vara röda rosor i brudbuketten, så då går det ju fortsätta på det temat Mickes tös skrev 2007-11-18 21:37:11 följande:

vi ska ha lila créme lite blått och ev. lite ljust grönt
  • rosalin

ja, silver till det röda är ju fint. Jag vet inte riktigt vilken nyans på det röda det blir än, men ganska djup röd iaf. Svart på inbjudningarna är det senaste jag är inne på. Såg ett så snyggt inbjudningskort på en sida.. ska se om jag hittar det.
    Ja blått hade ju också varit fint, men det är absolut inte mina färger så då får det vara.. annars blir det rätt fint att duka i blått (gör jag här hemma när det ska vara extra fint )

• rosalin

ojoj, julklappar också.. men vi har löst endel ganska smidigt. Det blir studiofotona på tösen. rätt dyrt, men då är man av med problemet

Började fundera på bordsplaceringen igår kväll när jag skulle sova. uj vad svårt det var.. fick inte ihop det alls. Vi kommer att ha ett honörsbord och sedan 3 el 4 bord ut som ett E, beroende lite på hur många vi blir. 10 pers får plats vid honörsbordet, och där vill vi ha våra föräldrar och syskon.. sen är det fullt.. men då går det inte jämt upp med varannan kille och varanan tjej utan det blir 6 killar och 4 tjejer. Så då sket sig det. Det går bara inte få ihop. Det kommer dessutom vara överskott på killar rakt över.. så det blir inte alls bra.

• rosalin

hur har ni föresten gjort med vilka ni vill sätta ihop. Jag funderade på ett bord för kompisarna, ett för syskonbarnen (de är 12 till 19 år), ett för den äldre generationen och ev ett för våra föräldrars syskon (om vi nu bjuder alla dom). Men gör man så är det ännu svårare att få ihop det.. Eller ska man blanda åldrar?

• rosalin

jag trodde att det går väl snabbt, men efter att du frågade igår så började jag tänka på det och det är ju typ omöjligt

snofsan skrev 2007-11-19 09:15:20 följande:
    rosalin : vi ska med ha som ett E bord... men ja vet ine om bordsplacering...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)