Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • Miss Blue

Vi har: bokat kyrka+sockenstuga & fotograf, bestämt vilken florist som ska fixa med blommor, påbörjat inbjudningskorten (lite kvar att fixa). Ringen är inte helt bestämd än vill titta runt lite mer men det lutar åt en ring utav Schalins, klänning=nä letar vidare...gästlistan är klar oxå.
    Tärnor, bestman och toastmaster+madame är utsedda...ja det är nog allt.
    Sen smurfar jag rätt mycket och får inspriration, samlar bilder mm mm. Börjar bli rätt BT-beroende....

• Miss Blue

puffar lite!
    Hur går det för alla 080823:are??
    Har ni kommit långt i planeringen??

• Miss Blue

Man vill liksom inte sluta...!
    M2B börjar nog tycka att jag är lite tjatig mellan varven, han tycker det är så låångt kvar...samma med familjen..he he
    Tur att det finns BT!

Vi har gjort färdigt allt på inbjudningskorten förutom texten inuti. Det ska nog göras här framöver.

• Miss Blue

AnnaochHenrik

Jo så att....
    Det här med budgeten undrar man ju hur det kommer sluta....
    Vi ska oxå ha buffe, dels blir det billigare men det blir oftast inte lika stelt heller (nu är det inte alltid stelt på 3-rätters!!). Vi har varit på rätt många bröllop så man kan jämföra lite och jag föredrar nog buffé!
    Grattis till 20.000 billigare!! Vad ska ni hitta på för de pengarna istället??

Vår planering ligger i stiltje just nu...händer inte så mycket.
    Väntar på att kunna komma till ett ställe och prova klänningar, är lite pyssel när man har en liten kille på 1,5 år och sen ska sambon iväg på en massa kurser, så jag får vänta!

Kollar mest på nätet nu för tiden - BT beroende har jag varit sen läääänge

• Miss Blue
    AnnaochHenrik skrev 2007-10-20 22:04:22 följande:
    Ikväll har jag pysslat med inbjudningskorten. Oj vad tydligt det blir att man kommer bjuda mycket folk när man ser högen av inbjudningskort växa... Hur har ni andra resonerat kring inbjudningskorten, när har ni tänkt skicka iväg dem?
    Vi ska nog skicka iväg dem i mars eller april (inte helt bestämt än)....???
    Känns liite tidigt men å andra sidan får vi förhoppningsvis fortare veta hur många som kan komma och det innebär lättare att planera med mat och dyl.
  • Miss Blue
    nicolina2008 skrev 2007-10-21 18:19:23 följande:
    Hej! Här är en till med det datumet! Vi har bokat festplats, fin bil, frisör och fotograf men kyrka får vi inte boka föräns i januari. AnnaochHenrik: Vi har väl tänkt skicka ut inbjudan i mars eller april och ha osa innan midsommar så man har lite koll innan sommaren. Men undrar om det kan bli sent att skicka inbjudan då? Vad tror ni?
    Välkommen hit Nicolina2008!!!
    Kul att vi blir flera!
  • Miss Blue

Brud 080823 skrev 2007-10-21 16:50:26 följande:

Anna och Henrik,tack för tipset på denna tråd!En till här som håller på att planera för bröllop. Idag har jag bestämt vilken klänning jag ska ha Men den ska beställas till våren, då mina mått förhoppningsvis har minskat.Jätteskönt att ha det klart, kom undan med 2800kr för klänningen plus underkjol för 600kr.Supernöjd! Budget låg på 5000kr för bara klänningen, nu får jag kanske hela alltet skor och underkläder också för den summan.Blev erbjuden idag att vara modell på bröllopsmässan här i januari. Så det blir verkligen en chans att få idéer till hår och make..kulkulHoppas ni njuter lika mycket som jag åt att planera eran dag!
    Välkommen Brud 080823!!
    Grattis till att ha hitta din klänning! Och till väldigt bra pris dessutom....
    Jag hoppas verkligen att jag oxå kan hamna under budget med min klänning.....
Svar på tråden 080823 - några fler kanske?