• Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • Hofsan

Jag ska också gifta mig då! Ville ha så nära vårt förlovningsdatum som möjligt.

• Bröllop 2008

Hejsan! Vi har också valt 080823! Hur långt har ni kommit i era planer? Vi har bokat kyrka/festlokal och håller nu på att bestämma hur vi ska ha våra inbjudningar!

• AnnaochHenrik

Här är en till som blir fru den dagen!
    Vi har bokat festlokalen, cateringfirma, sett ut ringar, valt klänning (mannens kläder behöver vi inte köpa nytt, han har redan stiligast tänkbara klädsel), satt budget, skrivit preliminiär gästlista, antagligen bestämt oss för hur inbjudningarna ska se ut och lite till - däribland avslutat förhandlingen om efternamn - jag vann ... Min sambo kan bli tvungen att åka på utlandstjänst efter nyår (yrkesofficer), så vi vill ha nästan allt planerat så tidigt som möjligt om det blir så att han måste åka då...

• Bröllop 2008

Hej AnnaochHenrik, Va kul att ni kommit så långt! Förstår att det är skönt att ha det mesta klart om han skulle åka på utlandstjänst!

Tyvärr vann inte jag i förhandlingen om efternamn
    Men det är helt OK, ser fram emot att ta hans efternamn även att jag också har ett ovanligt efternamn.

• Hofsan

Kyrka o slott är bokat, konditior är bokad, ringen är utsedd, klänning(Aspera 2008 modell), skor, tiara, slöja är köpt men klänningen ska läggas upp och justeras senare) Inbjudningarna hade jag börjat på men där vi hade bokat från början, de hade dubbelbokat oss(typiskt ) så vi fick ta ett annat ställe och nu får jag göra om de inbjudningarna.
    Florist har jag pratat med lite om priser osv.
    Betman, tärnor, toastpar är klart sen länge.
    Reseålet är bestämt men inte bokat.

• Hofsan

Fotograf e också bokad från 10-21 på kvällen

• Miss Blue

Vi har: bokat kyrka+sockenstuga & fotograf, bestämt vilken florist som ska fixa med blommor, påbörjat inbjudningskorten (lite kvar att fixa). Ringen är inte helt bestämd än vill titta runt lite mer men det lutar åt en ring utav Schalins, klänning=nä letar vidare...gästlistan är klar oxå.
    Tärnor, bestman och toastmaster+madame är utsedda...ja det är nog allt.
    Sen smurfar jag rätt mycket och får inspriration, samlar bilder mm mm. Börjar bli rätt BT-beroende....

• Miss Blue

puffar lite!
    Hur går det för alla 080823:are??
    Har ni kommit långt i planeringen??

• Hofsan

Ska också ha en Shalins ring. Hittade den på nätet ofantligt mycket billigare än i vår guldsmedsaffär där jag bor. Skilde 7.000 kr. Helt otroligt!!

• Bröllop 2008

Vi är klara med inbjudningstexten, håller dock fortfarande på att kolla hur vi vill att inbjudningarna ska se ut.

Vi har också skissat på vigselprogrammet, vi ska ta med oss det när vi ska på möte med prästem i maj.. haha känns jätte långt borta just nu

När vi väl sätter oss och börjar skissa kan man inte sluta, det är jätte roligt!

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?