• Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • johansdotter

Hur ska man veta vilken frisör som e bra??? ...och make??
    Har letat runt och funnit att infon e tämligen mager...
    Känns bra träligt att behöva ringa runt och springa och kolla alla...
    Någon som har något tips?

• 126306

Hej alla brudar!

Vi har redan bokat kyrka o restaurang. Ska gifta oss 080830 och ägaren av restaurangen sa att det var tur att vi inte skulle gifta oss i maj, juni eller juli för då är det redan fullbokat.
    Så tur man är ut i tid iallafall i Malmöområdet.

Vi ska ha limegrönt o vitt/benvitt som färgtema.

Ha det underbart.

• nicolina2008

126306 Va rolig med en till som kör på lime.

johansdotter: Jag fick ett tips här på bt av en tjej som hade varit hos den jag ska till. Du kanske kan hitta info i någon gammal trådar.

• Miss Blue

Jag ska använda min frisör sen gammalt, känns jättebra eftersom hon känner mig så väl och vet vad jag gillar. Så det var inget svårt val!
    Be om att få se om de har några bilder på brudar de gjort sen tidigare är väl det enda tipset jag kan ge, ja och naturligvis genom tips från andra som varit nöjda.
    Lycka till!

• johansdotter

Tackar tackar =)
    Får ge mig in i den djungeln nu då =)

Hittade dock en där man kunde få spa tillsammans med sina tärnor innan och sen blir alla tillfixade....funderade på det...men vet inte riktigt...tog juh 4 timmar...risken finns att det blir liiite körigt då...

• Miss Blue

Kolla priser oxå, det kan variera ganska mycket. En del kör paketpris på exempelvis brud+en tärna 2 tim för en peng (men det kan vara lite för lite tid).
    Jag ska ha två tärnor (som visserligen ska sminka sig själva) och min frisör ville ha minst 3 timmar på sig för att hinna. Vi kommer även att få en lättare lunch, hjälp med påklädning och fix och trix som kan uppkomma. Fixar även till M2B och bestman i håret om de vill. Plus naturligtvis CHAMPAGNE!!!

• AnnaochHenrik

Jag köpte tärnklänningarna igår! Min ena syster ringde nämligen och hade hittat en jättefin klänning på BikBok av alla ställen, så jag beordrade både henne och andra systern att gå in i BikBok i staden där de bor och prova. De älskade klänningen, så igår gick jag in i BikBok här, och köpte mig två stycken svarta klänningar av samma modell och samma storlek. Expediten tittade lite skumt på mig
    1200 kronor för två skitsnygga tärnklänningar, jag är hur nöjd som helst! Insåg redan när vi bestämde oss för svarta tärnklänningar att chansen fanns att hitta fina billigt kring jul och nyår, men att det skulle gå såhär snabbt och smärtfritt trodde jag inte!

• johansdotter
    AnnaochHenrik skrev 2007-11-13 19:10:49 följande:
    Jag köpte tärnklänningarna igår! Min ena syster ringde nämligen och hade hittat en jättefin klänning på BikBok av alla ställen, så jag beordrade både henne och andra systern att gå in i BikBok i staden där de bor och prova. De älskade klänningen, så igår gick jag in i BikBok här, och köpte mig två stycken svarta klänningar av samma modell och samma storlek. Expediten tittade lite skumt på mig 1200 kronor för två skitsnygga tärnklänningar, jag är hur nöjd som helst! Insåg redan när vi bestämde oss för svarta tärnklänningar att chansen fanns att hitta fina billigt kring jul och nyår, men att det skulle gå såhär snabbt och smärtfritt trodde jag inte!
    Jag var iväg och kikade runt i norrköping (min ena syster bor där) och där hittade vi också superfina för bara 600!
    Min andra syster är för tillfället utomlands i 5 månader till...men räknade med att hennes kanske vi får ändra liiite...men hittade juh rätt storlek ialla fall...och för DET priset så är det helt oki =)
  • Miss Blue

AnnaochHenrik

Vad kul!
    Känns alltid skönt när bitarna börjar falla på plats!
    Men det känns som det är lite lättare att hitta svarta klänningar än (som i vårt fall) ljusblåa.......
    Fast det slipper jag leta efter, det gör tärnorna själva
    Det blir väl till våren och runt studenten som man kanske kan hitta ljusblått.

• johansdotter

Miss Blue skrev 2007-11-13 18:46:51 följande:

Kolla priser oxå, det kan variera ganska mycket. En del kör paketpris på exempelvis brud+en tärna 2 tim för en peng (men det kan vara lite för lite tid).Jag ska ha två tärnor (som visserligen ska sminka sig själva) och min frisör ville ha minst 3 timmar på sig för att hinna. Vi kommer även att få en lättare lunch, hjälp med påklädning och fix och trix som kan uppkomma. Fixar även till M2B och bestman i håret om de vill. Plus naturligtvis CHAMPAGNE!!!
    På det stället som jag kikade på så kostade det 2200 för mig och 700 per tärna.
Svar på tråden 080823 - några fler kanske?