Inlägg från: nicolina2008 |Visa alla inlägg
  • nicolina2008

080823 - några fler kanske?

Hej! Här är en till med det datumet! Vi har bokat festplats, fin bil, frisör och fotograf men kyrka får vi inte boka föräns i januari.

AnnaochHenrik: Vi har väl tänkt skicka ut inbjudan i mars eller april och ha osa innan midsommar så man har lite koll innan sommaren. Men undrar om det kan bli sent att skicka inbjudan då? Vad tror ni?

• nicolina2008

Var i landet kommer ni att gifta er? Vi kommer att gifta oss i Vaxholm.

• nicolina2008

AnnaochHenrik Åhh, Vad vackert!

• nicolina2008

Vad har ni hyrt för typ festlokal? Vi kommer att var i ett stort hus med utsickt över skärgårn. Vi har ingen möjlighet att ta med egen mat eller dryck, som vi först hade tänk. När vi räknade på olika alternativ mot det här stället, blev det ungefär samma pris. Skillnaden var att vi slipper fixa med så mycket extra (som personal o catering osv.) Nu sköter stället vi är på allt utom tårtan!

• nicolina2008

Vi tänkte ha osa innan midsommar. Har bokat kyrka nu, rinde igår och nu var det helt plötsligt ok att boka (rinde i aug och då skulle jag återkomma i januari). Ja och självklart var den tiden vi ville ha redan bokad... Så nu blir vår vigsel kl.14.30. Känns lite tidigt. När vigs ni?

• nicolina2008

Inte här heller, ska se om jag hittar något fint papper till våra inbjudingskort idag...nu när det "bara" är ca 4-5 månder kvar innan vi tänkte skicka dem..

• nicolina2008

Såg just på Lillys hemsida att de fått upp bilder 2008 års klänningar. Älskar dem och längtar tills jag får prova!!

Vi har tänkt ha lime och rosa med inslag av brunt eller creme.

• nicolina2008

Miss Blue JA de är helt underbara! Hoppas du hittar något som du gillar på torsdag!

• nicolina2008

126306 Va rolig med en till som kör på lime.

johansdotter: Jag fick ett tips här på bt av en tjej som hade varit hos den jag ska till. Du kanske kan hitta info i någon gammal trådar.

• nicolina2008

För oss blir det 16.00 (troligen)

CaCC Vi har också lime, rosa o creame.

• nicolina2008

Jag har provat lite klänningar men inte hittat någon än. Tänkte ge mig ut efter nyår Har planer på att gå på Bröllopsmässan i januari (på Grand) och hoppas även på att få lite tips där.

• nicolina2008

Hofsan: Jättefin ring.

Vår planering ligger lite lågt just nu. Men efter nyår kommer vi sätta igång lite mer på allvar.
    De vi är klara med är:

Festlokal
    Hyrt bil
    Hår och smink bokat
    Tärna och bestman
    Toastmaster
    Solosång i kyrkan o ev på minglet
    Har bestämt hur inbjudingskorten ska se ut
    Hotellövernattning
    Inhandlat en del bordsdekoratiner

Jag har tänkt mig en vitguld ring med en större diamant i mitten med 2 mindre diamanter på varje sida. Det är som en "fyrkantig ram" runt diamanterna. Men jag har än inte helt bestämt mig.

Ska era blivande ha en ring till?

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?