• Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • nicolina2008

Hej! Här är en till med det datumet! Vi har bokat festplats, fin bil, frisör och fotograf men kyrka får vi inte boka föräns i januari.

AnnaochHenrik: Vi har väl tänkt skicka ut inbjudan i mars eller april och ha osa innan midsommar så man har lite koll innan sommaren. Men undrar om det kan bli sent att skicka inbjudan då? Vad tror ni?

• Miss Blue
    AnnaochHenrik skrev 2007-10-20 22:04:22 följande:
    Ikväll har jag pysslat med inbjudningskorten. Oj vad tydligt det blir att man kommer bjuda mycket folk när man ser högen av inbjudningskort växa... Hur har ni andra resonerat kring inbjudningskorten, när har ni tänkt skicka iväg dem?
    Vi ska nog skicka iväg dem i mars eller april (inte helt bestämt än)....???
    Känns liite tidigt men å andra sidan får vi förhoppningsvis fortare veta hur många som kan komma och det innebär lättare att planera med mat och dyl.
  • Miss Blue
    nicolina2008 skrev 2007-10-21 18:19:23 följande:
    Hej! Här är en till med det datumet! Vi har bokat festplats, fin bil, frisör och fotograf men kyrka får vi inte boka föräns i januari. AnnaochHenrik: Vi har väl tänkt skicka ut inbjudan i mars eller april och ha osa innan midsommar så man har lite koll innan sommaren. Men undrar om det kan bli sent att skicka inbjudan då? Vad tror ni?
    Välkommen hit Nicolina2008!!!
    Kul att vi blir flera!
  • Miss Blue

Brud 080823 skrev 2007-10-21 16:50:26 följande:

Anna och Henrik,tack för tipset på denna tråd!En till här som håller på att planera för bröllop. Idag har jag bestämt vilken klänning jag ska ha Men den ska beställas till våren, då mina mått förhoppningsvis har minskat.Jätteskönt att ha det klart, kom undan med 2800kr för klänningen plus underkjol för 600kr.Supernöjd! Budget låg på 5000kr för bara klänningen, nu får jag kanske hela alltet skor och underkläder också för den summan.Blev erbjuden idag att vara modell på bröllopsmässan här i januari. Så det blir verkligen en chans att få idéer till hår och make..kulkulHoppas ni njuter lika mycket som jag åt att planera eran dag!
    Välkommen Brud 080823!!
    Grattis till att ha hitta din klänning! Och till väldigt bra pris dessutom....
    Jag hoppas verkligen att jag oxå kan hamna under budget med min klänning.....
  • Fröken Figo

Vi ska också gifta oss då!

Jättefint datum tycker jag. Vi valde det mest av praktiska skäl.

Vi är klara med:

gästlistan
    fotograf
    festlokal
    catering under förhandling
    klänning utsedd (men jag måste gå ner 8kg först)
    kyrkan är bokad till kl 14
    inbjudningar bestämda, nu måste vi beställa dem
    vigselprogram designade (nu måste de tillverkas)
    budget satt ungefär. men den lär vara flytande
    pratat med en florist
    bestämt hur ringen ska se ut nu måste vi bara hitta den!

resten är kvar... jag har redan börjat med festprogrammet (gästpresentation) och testat printa ut texten till inbjudningarna, beställt prover på favour boxar och lite annat... funderar på att ha färgtema på festen: orange, korall, rött och limegrönt.

• nicolina2008

Var i landet kommer ni att gifta er? Vi kommer att gifta oss i Vaxholm.

• AnnaochHenrik

Välkommen Fröken Figo och Limbolight!
    nicolina 2008: vi kommer gifta oss i min jämtländska hemby, utomhus med fjällen i bakgrunden! Det blir nog kalasbra... Bor dock i Halmstad nu, så det är planering på distans som gäller! Var gifter ni andra er?

• nicolina2008

AnnaochHenrik Åhh, Vad vackert!

• AnnaochHenrik

Ja, om det inte regnar så blir det fint! Vid dåligt väder blir det lite tråkigare, men förhoppningsvis är det uppehåll i alla fall!

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?