Inlägg från: AnnaochHenrik |Visa alla inlägg
  • AnnaochHenrik

080823 - några fler kanske?

Här är en till som blir fru den dagen!
    Vi har bokat festlokalen, cateringfirma, sett ut ringar, valt klänning (mannens kläder behöver vi inte köpa nytt, han har redan stiligast tänkbara klädsel), satt budget, skrivit preliminiär gästlista, antagligen bestämt oss för hur inbjudningarna ska se ut och lite till - däribland avslutat förhandlingen om efternamn - jag vann ... Min sambo kan bli tvungen att åka på utlandstjänst efter nyår (yrkesofficer), så vi vill ha nästan allt planerat så tidigt som möjligt om det blir så att han måste åka då...

• AnnaochHenrik

Dags att puffa upp den här tråden igen!
    Vi bantade just vår budget med 20 000, genom att välja buffé istället för sittande trerätters som vi tänkt oss. Använder samma cateringföretag som vi tänkt oss sen innan, men kuvertpriset blir halverat genom att vi väljer buffé! Det känns jätteskönt, annars tycker jag att budgeten bara blir större och större
    hur går det för er andra i planerandet?

• AnnaochHenrik

Ikväll har jag pysslat med inbjudningskorten. Oj vad tydligt det blir att man kommer bjuda mycket folk när man ser högen av inbjudningskort växa...
    Hur har ni andra resonerat kring inbjudningskorten, när har ni tänkt skicka iväg dem?

• AnnaochHenrik

vitamina och Brud 080823, välkomna, kul att vi börjar bli några stycken!
    brud 080823: Wow, vilket ba pris på klänning! Lyckades du fynda på rea, eller hur kom du undan så billigt? jag hämtade hem min drömklänning igår, så nu hänger den och väntar på mig i klädkammaren! Den sitter perfekt nu, så nu gäller det att hålla vikten ungefär som den är nu fram till sommaren!

• AnnaochHenrik

Det var ju kalasbra! Jag tittade också på en tärnklänning som skulle gå att beställa i vitt, men till slut föll jag för en väldigt "brudig" sak med släp och hela faderullan, trots att jag sagt att jag definitivt inte skulle ha släp

• AnnaochHenrik

Välkommen Fröken Figo och Limbolight!
    nicolina 2008: vi kommer gifta oss i min jämtländska hemby, utomhus med fjällen i bakgrunden! Det blir nog kalasbra... Bor dock i Halmstad nu, så det är planering på distans som gäller! Var gifter ni andra er?

• AnnaochHenrik

Ja, om det inte regnar så blir det fint! Vid dåligt väder blir det lite tråkigare, men förhoppningsvis är det uppehåll i alla fall!

• AnnaochHenrik

Jag har gått omkring i flera veckor och ängslats över hur kul vårt bröllop blir om vädret är dåligt på själva dagen. Så igår kläcker sambon ur sig det självklara: "Ja, men vi bokar ju rådhusets stora sal och en vigselförrättare. Sen ser vi när det är några dagar kvar om vädret bli bra, i såna fall tar vi med oss vigselförrättaren och gifter oss utomhus som vi tänkt. Är vädret dåligt gifter vi oss i rådhuset." han är så smart ibland, nu kan jag slappna av när det gäller vädret! Skönt! Östersunds rådhus är dessutom sagolikt vackert och alla våra gäster ryms i stora salen, så det är inget sämre alternativ. Det är så skönt när pusselbitar faller på plats! Hur går planeringen för er andra?

• AnnaochHenrik

Låter bra att ha bokat frisör! Jag har drömt inte mindre än 3 gånger att jag inser på bröllopsdagen att jag glömt bort att boka frisör, så jag får gifta mig i hästsvans
    Tror inte alls att jag är besatt av vårt bröllop, hehe...
    För oss står det rätt stilla i planeringen just nu! har pysslat en del med inbjudningskorten, men annars händer det inte mycket. Jag ska upp till hemstaden på pappsens bröllop om ett par veckor, tänkte passa på att fixa lite då, när jag är på plats!

• AnnaochHenrik

johansdotter: Välkommen hit!
    Det där med frisör beror nog mycket på vem man ska boka hos. Han jag vill ska fixa till mig är ansedd som bäst i stan i den stad där jag gifter mig, så jag ska nog ta och boka en tid där så snart som möjligt... Vill klippa mig hos honom innan bara, så att jag ser att han förstår vad jag tycker är snygt och så... I en liten stad räcker det ju med en 4-5 bröllop på en dag, så är alla de duktigaste uppbokade. Är livrädd att jag ska boka för sent, och få nöja mig med någon som är "halvbra"...

• AnnaochHenrik

Färgtemat på vårt bröllop är vitt, svart och rött. Det yttrar sig mest i att jag har vit klänning, tärnorna svarta klänningar och att min brudbukett är röd. Inbjudningarna och övriga trycksaker går också i de färgerna. Vi kommer inte slita ihjäl oss (eller göra av med mer pengar än nödvändigt) för att dukningen och dekorationer ska vara exakt enligt temat, men lite har vi tänkt till...

• AnnaochHenrik

Jag köpte tärnklänningarna igår! Min ena syster ringde nämligen och hade hittat en jättefin klänning på BikBok av alla ställen, så jag beordrade både henne och andra systern att gå in i BikBok i staden där de bor och prova. De älskade klänningen, så igår gick jag in i BikBok här, och köpte mig två stycken svarta klänningar av samma modell och samma storlek. Expediten tittade lite skumt på mig
    1200 kronor för två skitsnygga tärnklänningar, jag är hur nöjd som helst! Insåg redan när vi bestämde oss för svarta tärnklänningar att chansen fanns att hitta fina billigt kring jul och nyår, men att det skulle gå såhär snabbt och smärtfritt trodde jag inte!

• AnnaochHenrik

Jag har varit i hemstaden där vi ska gifta oss i 10 dagar, bland annat för att gå på pappas bröllop
    Det var superskönt att vara på plats, det gjorde planeringen mycket enklare! Vi fick bland annat tjuvkika på lokalen där vi ska gifta oss, det blir hur fint som helst!
    Igår köpte vi min ring, provade den typ 10 gånger igår, sen fick m2b gömma undan den så att jag inte ska gå och titta på den hela tiden!
    Nu lägger vi planeringen på is till efter nyår, och drar igång igen i januari!

• AnnaochHenrik

Gick för övrigt igenom tråden lite nu, och åtminstone jag, Hofsan och Miss Blue ska alltså gifta oss exakt samtidigt, den 23:e klockan 15. Fler som valt den tiden på dagen? Det känns rätt skönt tycker jag, när jag står där utanför porten och är så nervös att jag nästan kommer kräkas ska jag försöka tänka på att jag vet minst 2 till som är lika nervösa samtidigt

• AnnaochHenrik

Min klänning hänger hemma i klädkammaren... Jag är riktigt duktig, går faktiskt inte dit och klappar på den hela tiden
    Hittade helt rätt klänning, så då slog jag till och köpte den direkt! Det är ju en rätt bra motivation för att varken gå upp eller ner eller i vikt också, har man köpt klänningen redan nu får man ju se till att den ska passa i augusti också!

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Den är ju alldeles... alldeles underbar! Hur fin som helst! Har du bestämt dig för den?

• AnnaochHenrik

Nä, inga nyheter här... Det står rätt stilla just nu.
    Förutom den lilla detaljen att vi börjat fundera lite smått på att laga buffématen själva! Helt galet, men jag tror det kan funka... Jag lagade nämligen buffé för 40 pers. som hade räckt till 50 för ett tag sen, och med hjälp av sambo och mamma borde man ju kunna fixa samma sak till närmare 100! Vi får se hur det blir, men tanken på att kunna halvera matkostnaden i princip är ju inte fel... Dessutom vore det häftigt att ha klarat av det!
    I såna fall blir det MYCKET kallskuret och annat som man inte behöver slita med, hemmagjord potatisgratäng, pastasallad, kycklingspett m.m.

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Kul att fler än vi är galna när det gäller maten! Cateringfirman vi tittat på hade ett pris på 170 kr/person, om vi gör det själv räknar vi med MAX 100 kr/person, antagligen en bra bit billigare... På 100 gäster sparar vi alltså allra minst 7000 på att laga maten själv...

Byalaget som hyr ut bygdegården vi har festen på städar för 500 kr, om man själv röjt undan disken och dukarna... Så det lutar nog åt att vi ber familjen ta hand om grovstädningen, och sen betalar för att få resten fixat.

• AnnaochHenrik

Min ring är toksvår att beskriva, men jag gör ett försök...
    Min förlovningsring är i rödguld, lite välvd. Närmast den kommer som ett "band" av 15 pyttesmå diamanter på rad. Sen kommer en bit av ringen som ser ut som min förlovningsring ungefär, slätt rödguld, men med en lite större diamant i mittten...
    Den är i alla fall skitsnygg tycker jag, och sambon som inte haft så mycket åsikter i övigt när jag provat ringar sa att när jag hade förlovningsring och vigselring på mig samtidigt såg det ut som en stor ring istället för två. Så det är ju et gott betyg på att ringarna passar ihop!

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?