Inlägg från: Hofsan |Visa alla inlägg
  • Hofsan

080823 - några fler kanske?

Jag ska också gifta mig då! Ville ha så nära vårt förlovningsdatum som möjligt.

• Hofsan

Kyrka o slott är bokat, konditior är bokad, ringen är utsedd, klänning(Aspera 2008 modell), skor, tiara, slöja är köpt men klänningen ska läggas upp och justeras senare) Inbjudningarna hade jag börjat på men där vi hade bokat från början, de hade dubbelbokat oss(typiskt ) så vi fick ta ett annat ställe och nu får jag göra om de inbjudningarna.
    Florist har jag pratat med lite om priser osv.
    Betman, tärnor, toastpar är klart sen länge.
    Reseålet är bestämt men inte bokat.

• Hofsan

Fotograf e också bokad från 10-21 på kvällen

• Hofsan

Ska också ha en Shalins ring. Hittade den på nätet ofantligt mycket billigare än i vår guldsmedsaffär där jag bor. Skilde 7.000 kr. Helt otroligt!!

• Hofsan

Ska ha o.s.a 2 månader innan och skickar ut dem i mars.

• Hofsan

Vi ska vigas 15.00. Tycker det är en lagom tid då fotografen kommer att fota oss samt alla gäster efter vigslen.

• Hofsan

Försöker hitta en sångerska som kan sjunga i kyrkan. Inte det lättaste om man inte vill lägga ner hur mycket som helst.

• Hofsan

Jag köpte min (Aspera 2008 modell) klänning i augusti. Den hänger hemma hos mamma o pappa.
    Jag är en sådan som aldrig går upp eller ner i vikt så jag behöver inte bry mig så värst att den inte skulle passa sen.
    Känns skönt att ha klänningen klar fast den ska justeras lite på längden mm.

• Hofsan

Hej Snuttrik mfl.
    Vi har i stort sett det mesta klart i planeringen. Det mesta är fixat. Så här ser listan ut för närvarande med fixade grejor:
    bestman/tärnor/toastmaster
    kyrka
    festplats
    klänning (fast den ska justeras lite sen)
    tiara
    slöja
    skor
    inbjudningarna snart färdiga(gör dem själv, finns i mitt galleri)Ska skicka dem i mars så inte folk bokar resor, stugor osv.
    heldagsfotograf
    2 manna band som ska spela på festen
    ringen beställd(den hade gått upp ytterligare 1500 kr pga att guldpriserna stiger o vill inte chansa på att den går upp ännu mer suck)
    konditor bokad
    florist tillfrågad(en här på Bt faktiskt!)
    har bestämt mig hur dukningen ska se ut
    festprogrammen påbörjade

Ja en hel del. Känns skönt att slippa stressa med allt sen.

• Hofsan

Jag har också varit väldigt kräsen med festplatsen. Hade efter säkert 1/2 år sökande äntligen hittat ett ställe vi gillade och bokade det. När jag ringde dit för en månad sedan så säger de att de inte hittade min bokning och nu var det en annan som tagit det datumet Så jäkla typiskt! Jag grät i 2 dar.
    Nu har vi bokat ett litet slott på hemmaplan och kyrkan ligger bara 3 min bilväg därifrån. Käns skönt att det ordnade upp sig.

• Hofsan

Jag ska ha en Schalins ring på 0,74 ct med "nedsänkta" stenar. Finns i mitt galleri.

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?