• Iwantmore

Abort...

Hej alla.

I helgen ska jag genomföra min andra abort. Min första gjorde jag i 8e veckan blev då rekommenderad att göra en medicinsk abort.. det var så smärtsamt att jag svimmade så ont det gjorde.
    Denna gången har jag gått längre, då det tagit emot som tusan att gå igenom detta. Jag hade min senaste mens i mitten av Juli.. hur långt gången är jag nu egentligen?! Hur räknar jag veckorna?
    Hjälp!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Abort...
  • liz_s

jag länkade till livlinan därifrån.... där så vill dom finnas till för hjälp och lyssna om hon skulle vilja ringa fel emd det hannis?

• liz_s

jag kommer stå för att jag tycker det är ett liv... och jag tycker det är fel att ta död på ett barn!!! detta kanske passar bättre i familje forumet???

• c t

ni som vill diskutera abortens moraliska och etiska yada yada kan göra det i en annan tråd.

• oktoberbruden

liz_s: Dina åsikter tycker jag att du ska hålla för dig själv när du inte svarar för att hjälpa TS. Jag tycker att du ska skämmas som inte respekterar TS problem och har förståelse för hennes känslor.

Håller med c t, abortens moraliska och etiska aspekter kan du säkert ventilera någon annanstans.

• liz_s

jag förstår henne men vill oxå visa att det finns andra altenativså som adoption, fosterhemsplacering osv... finns väldigt många barnlöda som skulle vilja ha barn, dom skulle säkerligen vilja ta hand om ts barn. =) lycka till ts. det finns annat en abort som alernativ

• scottishwife

om det är en medicinsk abort så kanske det inte finns något val för ts än att göra en abort.

abort som preventivmedel är ju förkastligt tycker jag eftersom det finns bra preventivmedel

• c t
    liz_s skrev 2007-10-10 14:00:56 följande:
    jag förstår henne men vill oxå visa att det finns andra altenativså som adoption, fosterhemsplacering osv... finns väldigt många barnlöda som skulle vilja ha barn, dom skulle säkerligen vilja ta hand om ts barn. =) lycka till ts. det finns annat en abort som alernativ
    Vad är det du inte förstår?! Ta upp ämnet i en annan tråd!!
  • oktoberbruden

Precis, lägg av med dessa kommentarer och starta förslagsvis en egen aborttråd.

• zukigirl

Får jag be er att hålla er till sakfrågan är ni snälla. Annars kommer denna tråden att stängas ner.

zukigirl - Moderator Bröllopstorget
  • c t

Zukigirl

Kan du stänga tråden... liz_s har tydligen inte förstått att hon inte håller sig till ämnet

• Pumpkin
    Stänger tråden tills vidare, då det börjar gå lite överstyr.

/Moderator
Svar på tråden Abort...