Inlägg från: Kaffemoster |Visa alla inlägg
  • Kaffemoster

Jag blir såååå trött!!!

Tänk igenom vad det var som fick er att tycka att det "snåla bröllopet" var snålt? Osnåla bröllop behöver inte vara dyra. Tänk igenom vad som är viktigt för er och prioritera.

• Kaffemoster

Ofta kan det vara mer genomförandet av bröllopet som gör att det ser "snålt" ut mer än hur mycket pengar som spenderades.
    Det finns många sätta att spara. Ett bra råd är att börja planera tidigt så att ni har så många alternativ som möjligt att välja mellan. Priser på ställen och catering skiljer mer än vad slutresultatet förtjänar.
    - Om ni väljer ett ställe där man kan köpa alkoholen själv, så tjänar ni in mycket.
    - Skippa efterätt, och ta tårta och kaffe efter middagen
    - Tårtor kan kosta väldigt olika .. Många beställer från ICA Maxi som faktiskt gör jättefina bröllopstårtor

Tänk igenom de detaljer som NI tycker gör ett bröllop .. sen hitta billigare alternativ för allt som inte spelar lika stor roll.

Tänk också igenom vilka ni verkligen vill bjuda.

• Kaffemoster

Det är visst bara jag som är vaken i tråden ...

Glöm inte bort att familj och vänner ofta blir bara glada att få hjälpa till med mindre sysslor. Kanske har du fotograf, florist eller solist i närmsta kretsen ...

Svar på tråden Jag blir såååå trött!!!