• Andie

Vi som gifte oss den 6 oktober 2007

Nu märkte jag att tråden för 6 oktober 2007 blivit avstäng. Jag tog mig friheten att starta en ny. Jag vet dock inte om någon redan har gjort det...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2391292.html

Så nu tjejer är vi gifta!!! galet och helt underbart.

• Svar på tråden Vi som gifte oss den 6 oktober 2007
  • lillamillan

Andie

Jag har inte funderat på familjeliv faktiskt....
    är redan medlem på babyboom o det är ngt liknande.
    Nog kikar jag in och man kan kanske vara till hjälp ibland, men jag känner inte det som att jag hör hemma här längre.

• vinrödapar

GRATTIS FRUAR!!!

Nu är jag tillbaka. Dagen gick aldeles för fort med tanke på hur länge man planerat den. Känns nästan när man tänker tillbaka och pratar med vissa vänner att man själv inte var där men ändå var där. Nu har vi presic kommit tillbaka från en liten bröllopsresa, vi var i Tallin på Spa,kroppsmassage, ansiktsbehandling och fotmassage, helt underbart vi har bara fått massage, ätit gott, sovit och varit med varann.Jag var hemskt nervös när min tärna skjutsade mej till fotografen där min blivande stod och väntade på mej och när vi precis skulle gå in i kyrkan. Min blivande var nervös dagen innan sedan samlade ihop sig och var kanonlugn. Nu är varadagen tillbaka och det ska faktiskt bli skönt med allt det vanliga, vi ska sätta fart och göra ordning i vår gillestuga och arbetsrum. Sedan är det ju detta med barn...fick ni mycket tal om det på erat bröllop? Vad ska ni göra nu kan vi inte ge varanns mailadress och maila privat så vi vet hur vi har det med varann, det är med oss vi har kunnat stötta varann och verkligen kan förstå hur vi har haft det i bröllopsstressen?
    Lillamillan tycker synd om dej med paniken du fick låter nästan som en historia för att sådant kan hända!!

Kram

• vinrödapar

Nu har vi varit gifta 1 vecka. Hade ni några lekar på erat bröllop. Alla gäster fick ett kuvert och skriva en hälsning till oss och på kuvertet skriva när vi ska få öppna de. Ett är 2010 ett var på resan där de stod att de vill utmana oss i minigolf på västkusten där de bor i sommar.

• lillamillan

Vinrödapar

Jo nog gick dagen fort!
    Men den var härlig iaf:)

Några tal om barn fick vi inte, men det kan ju bero på att vår trollunge på snart 4 år fanns med.
    Hon förgyllde verkligen vigseln vår lilla Moa.
    vi tänkte inte ha enne som tärna eller ge henne uppgifter att sköta, hellre ta det som det kom...

Och lillan som grät när hon såg oss i altargången....gumman....
    Sen höll hon så dutkigt min bukett medans vi sa våra löften och växlade ringar och då jag fick tillbaka min bukett fick jag både en puss och en kram, och hennes pappa med.
    Så hon skötte galant den uppgift jag inte ens tilldelat henne (det var hennes mormor som fått instruktioner och Moa skulle bara hänga på om hon ville)

min mail är
    Millan_no1@hotmail.com
    om ngn vill skriva :)

• Andie

lillamillan
    Åh det är nån som känner likadant! Jag har också fått den känslan faktiskt.
    Om du blir medlem på familjeliv så skulle jag mer än gärna bli det med. Det vore kul att behålla kontakten och se hur livet ter sig nu efter man blivit gift.

vinrödapar
    Vi hade planerat flera lekar men det blev bara en av dem. Norsk kareoke. Och alla verkade ha roligt. Det som var synd med vår bröllopsfest var att det försvann ganska många gäster tidigt. (många barnfamiljer nämligen) Och det var ju lite tråkigt men annars var det kalas kul tycker jag. Sen var ju dansen lite si och så. Vi dansade en hel del men golvet kändes ändå ganska tomt, det kan bero på att dansgolvet var gigantiskt i vår lokal.

Om någon är intresserad att titta på lite bilder så har vi lagt ut bilder på vår hemsida andieandricky.weddingannouncer.com

• vinrödapar

Andie!

Vad är norsk karoke är det annorlundare än vanlig karoke? Hos oss var det trögt med dansen och den satte inte igång ordentligt förren halv ett på natten när vi åkte hem. När stack ni hem?

Har alla här bytt till mannens efternamn? Själv så har jag kvar mitt efternamn och min man har bytt till mitt, så han har två saker att vänja sig vid dels att han är herr nu och sitt nya efternamn.Ska ni ha samma namn på familjesidan som ni har här på bröllopstorget?

Är det någon som fått sina bilder från fotografen än? Ihelgen när jag läste familjesidan i vår morgontidning så var det en som gifte sig samma dag som oss som var med på bild i tidningen så fort brukar det inte gå ju? Hur ska ni framkalla era engångskameror om ni hade några?

• Andie

vinrödapar
    Norsk kareoke är som kareoke bara det att personen som ska sjunga har lurar på sig och ska på det sättet försöka förmedla låten som hörs i lurarna till publiken.

Jag har gjort så att mitt gamla efternamn har blivit mitt mellan namn och sen heter jag som min make i efternamn. Fick hem papper från skatteverket igår och jag tror de har gjort nåt fel måste kolla upp det snarast så att ingt har blivit fel.. galet... men men...

Engångs kamerorna vi hade fått vet jag inte när vi ska framkalla men det är ju bara att lämna in dem på en fotobutik och hoppas på det bästa.
    Och fotona från fotografen får vi nog inte förrens om ca 2 veckor och där efter ska det bli annons men vi måste kolla upp vad det kostar att sätta in annons i VF först...

Och jag tror nog att jag kommer att ha samma nick som jag har här om jag skaffar familjeliv. Just nu känns det lite rörigt att fixa detta då jag har en massa andra saker som måste fixas först tex CV,legg,bakomatkort osv.

Nån som vet om man måste ringa till sitt fack och säga att man har bytt efternamn?

• lillamillan

vinrödapar

Jag har min mans efternamn, hette Andersson tidigare så jag var ok med att byta...och då dyns det ju att jag gift mig för alla som kände mig tidigare oxå :)

Vi har många kort som vi kunde titta på redan samma dag (våra vänner som fotade) och vi har ju varit i många tidningar redan i vårt land.
    Men vi har inte skickat in något kort till den riktiga bröllopssidan i tidningen ännu, vi väntar på korten från fotografen som fotade oss i atelje på förmiddan.

Igårkväll var vi o kikade på dom, det var SÅ många fina kort!!
    Jag satt och kikade för att välja ut de jag absolut inte ville vara utan (många var ju lik varann då vi stod i ungefär samma positioner han fotade ju inte lite!).
    Det slutade med att jag hade skrivit upp 18 kort som jag inte kunde leva utan:)

När vi får hem dom så ska vi välja ut något att skicka in i tidningen.
    Men nog tror jag att man hade kunnat vara med i tidningen redan nu om man haft fina bilder på en gång och inte behövt vänta på nån "riktig" fotografs bilder.

Jag har ännu inte fixat ngt nytt ID kort o nytt bankomat kort.
    borde nog fixa nytt medmera kort oxå...
    Det är mycket nu :P
    Det där med facket vet jag inte.....

• Andie

lillamillan
    Jag ringde till facket och de tackade för informationen och skrev in det i deras register och det bifogades till a-kassan på en gång och det var ju bra. Plus att de gratulerade och det var ju trevligt. Men jag tycker ju om min fack väldigt mycket eftersom de är så trevliga.

Snart så ska vi åka till skatteverket så att de får förklara papperna som vi fick hem igår eftersom jag verkligen inte förstod dem. Men de har säkert gjort rätt jag är bara osäker av mig tror jag. Vill kolla av detta innan jag går till polisen och fixar ett nytt legg å till banken och fixar ett nytt kort där. *urk* tycker att det är synd att folk inte pratar om allt detta efter-pappersarbete som följer med att gifta sig här på BT.

• lillamillan

jag orkar inte tatag i sånt där just nu

dels för att jag blir yr i tid o otid o jag inte vet varför
    och dels för att jag känner mig så ledsen idag pga lillan dagis.

• Andie

lillamillan
    Det är ju inte bra att du mår dåligt.
    Jag har iaf gjort slag i saken och blivit medlem på familjeliv.se och jag har samma nick där som jag har här och jag tror till o med att jag har samma press bild.

Hoppas och se alla tjejer där i famtiden.

• vinrödapar

lillamillan!

Förstår att din kropp sagt nej nu när allt har lagt sig det har min med,jag kan inte sov a riktigt när jag är sjuk utan ligger och tittar på tv då men nu kan jag sova hela tiden och är orkeslös. Gör som jag gör ingenting så vilar vi upp oss nu och tar nya tag sedan som hustru.

Vad har hänt med dotter på dagiset?

• lillamillan
    vinrödapar skrev 2007-10-18 12:31:06 följande:
    lillamillan!Förstår att din kropp sagt nej nu när allt har lagt sig det har min med,jag kan inte sov a riktigt när jag är sjuk utan ligger och tittar på tv då men nu kan jag sova hela tiden och är orkeslös. Gör som jag gör ingenting så vilar vi upp oss nu och tar nya tag sedan som hustru.Vad har hänt med dotter på dagiset?
    Mmmm ska jobba imorron, har röjt undan här hemma ikväll så att jag slipper stressa upp mig över hur det ser ut.
    Jag har nog inte tagit det tillräckligt lugnt, men det känns som att det går bra just nu iaf.

Min man går runt här och sprider komplimanger runt mig värre än vanligt (han har alltid varit duktig på sånt men nu är det än mer!).
    Han säger att han är så glad att jag ville bli hans fru, att han tycker att jag är den finaste på hela jorden osv....
    Det ger ju positiv energi af :)

På dagis ja...jo, det var något som hände, Moa knuffade till en kompis då dom lekte och busade och kompisens föräldrar var där o såg det.
    Sen kämpade Moas dagisfröken i 20 minuter för att Moa skulle säga förlåt medans de där upprörda föräldrarna stod o tittade på.
    Moa gör inte sånt på beställning. Men hon VET vad förlåt är och när man behöver säga det.
    Men hon kommer oftast efter en stund med en kram och säger förlåt, då det lugnat ner sig.
    Nu hade Moa stått där i hallen på dagis med händerna för öronen och blundat och skrikit "Jag vill till min mamma!!"

Jag tyckte att det var jätte jobbigt att höra att dom hållit på o tvinga henne i 20 minuter!
    Hon är bara 3 år!
    hade ju räckt att försöka en liten stund o sen sagt till föräldrarna att , "ja men då ska jag prata med Moa om det här när ni farit hem och Moa får säga förlåt imorgon".

Moa har börjat på storbarns efter sommaren, allt är mkt tuffare nu o skyhöga krav känns det som ibland.
    Det kan lätt bli för mkt för mammahjärtat :(
  • lillamillan

Å himmel!

Bara en känsla jag har....

Känns så varmt och gott i maggropen och hjärtat att Mathias är min man, att jag numera har hans efternamn.

Han är ju lika omtänksam och go som vanligt, strör komplimanger över mig och runt mig och ger mig kramar och pussar så fort han går förbi.
    *suckar lyckligt*

Är så glad att han är MIN och verkligen VILL vara det :)

• Andie

Snart har man varit gift i en månad. otroligt hur fort tiden har gått...

Och det känns som att det var väldigt länge sen jag var in här på BT men jag har lixom börjat hänga mer på familjeliv nu så det är nog därför.

Svar på tråden Vi som gifte oss den 6 oktober 2007