Inlägg från: lottis84 |Visa alla inlägg
  • lottis84

Maj 2008 fortsättning

Håller också med att det är svårt det här med frisyrer... Är inne på ungeför som du, starchick. Att håret ska hänga löst ner på ryggen... Jag kommer däremot inte ha någon tiara, utan endast en kort slöja. Ni påminner mig även att jag bör kontakta olika frisörer och kolla upp priser...

Fru Thomasson: Min blivande var lika dan i början, men ju mer vi pratade om det och ju mer vi började kolla och boka, desstu bättra fart blev det i honom. Han insåg nu att det var en hel del som ska fixas. Men jag kan fortfarnde få de där lite bedjande ögonkasten "måste vi verkligen planera mer ikväll" eller "kan du inte lägga undan den där bröllopstidningen en stund" Tror att det e tur att han hejdar mig ibland

starchick skrev 2007-10-15 13:03:40 följande:
    Den är jobbig den...har bilder på ungefär 30 olika frisyrer...OCH JAG KAN INTE VÄLJA!!!! Klart är att jag ska ha tiara iaf...alltid nått haha....Men det lutar åt lite lockar som häner löst bak på ryggenoch så lite mer uppsatt framtill typ...kolla mitt galleri, har lagt ut några bilder =)
  • lottis84

Idag är det 7 månader kvar för oss som gifter sig den 17 maj Jag känner ingen stress, känns skönt att man har börjat i så god tid.

Har ringt runder och kollat priser hos frisörer. HAr hittat en som dock inte var billigast men väldigt trevlig. De ansåg i alla fall att det inte var någon bråtska att träffas, men jag passade på att bokade in en klipptid i alla fall... vill ju vet om de är bra innan jag bestämmer mig helt och då kan jag samtidigt passa på att titta på lite bilder

• lottis84

Idag har vi varit och tittat på vigselringar och vi var ense Nu vet vi vilka det blir, men beställer dem inte förrän början av nästa år...

• lottis84

Vi bor i längenhet just nu och har inte så mycket plats, men funderar på att önska oss en servis, lite tradigt kanske, men vi känner att det blir ett fint minne varje gång vi använder den längre fram i vår framtid Sen så kommer vi även önska oss pengar till resan.

Idag har jag varit och köpt mina sexiga underkläder till den stora dagen har nu gömt dem och hoppas att min blivande inte hittar dem

• lottis84

Uppdaterar listan. Har idag fått reda på tiden

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Fru Thomasson - 2 maj - Flädie Kyrka, Flädie
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    Apan Apansson - 10 maj kl 16.00 - Södra Mellby Kyrka, Kivik
    lottis84 - 17 maj kl 14:30 -Fässbergs kyrka, Mölndal
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell
    Gossis - 31 maj
    maj bruden - Maria&Jerry - 31 Maj - Svedala kyrka

• lottis84

vi kommer bjuda ca 70 personer, men det e inte alla som vet än, så det kan bli lite bortfall... vi kommer också skriva lite om varje person, vår släkt har inte träffats innan.

• lottis84

vi kommer ha mousserande vin till välkomsdrinken
    öl/cider/läsk till buffen (kanske vin med, vet inte om vin passar till buffé)
    Sen blí det kaffe till tårtan. Vill man ha avcc till så får våra gäster köpa det själva.

Vi har letat efter bilder på bröllopstårtor på nätet och kombinerat ihop en tårta så som vi vill ha det.
    Det kommer bli en chokladtårta i tre delar. Kommer ha mousse mellan tårtbotnarna.

Vi kommer åka till Paris på vår smekmånad.

I dag har vi varit och pratat med resturangchefen för vår festlokal. Det känns så skönt att ha pratat av sig och vet lite mer hur dagen kommer att bli.

• lottis84

Låter jättegott, vet vilken jag skulle ha valt Tycker det var en smart idé att låta gästerna välja mellan två rätter!

• lottis84

nä... men har börjat fundera på det...
    Ska ha en droppbukett, med röda rosor, något lila och något grönt. Så långt har jag kommit.... Ni då?

• lottis84

Har nu börjat fila på vad vi ska skriva i inbjudningskorten. Jag tycker inte om OSA utan vill skriva något annat som inte kan missförstås, men kommer inte på något. Någon som har idéer om hur man kan skriva?

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning