• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

skönt att jag och björn har så likande smak. men skiljer sig åsikterna sär så får man ju kompromissa.

ultimate cake har ju både dessa "dagis tårtorna" som han beskriver men även seriösa traditionella tårter.

du ville väll ha en hjärtformad rosa tårta? hon gör ju det NI vill ha. och vill man inte ha oseriösa gubbar på toppen kan man ju sätta något annat.

allt går och lösa. och ibland måste man ta ett steg tillbaka. både som tjej och kille. Det är ju inte den ENAS drömbröllop som ska bli:) Utan det ska vara den bästa dagen i ERA liv :)

• Pumpkin

Grrr, nu är det dags för storhandling igen och som vanligt blir det världens gräl här hemma Så tröttsamt... Skrikandes

Gårdagskvällen gick bra i alla fall, vi tittade på film och åt mat i soffan tills det var dags för Ias bad och sen natti natti. Söta lilla prinsessan somnade nog i famnen på mig innan jag ens lagt ner henne i sängen

• Englali

Morgon Pumpkin!

Så härligt att det gick bra igår kväll. Mysigt o ha henne hos er va?

Tråkigt med gräl... varför blir det de när ni ska handla då?

• Snitte- 5/7-2008

Hello!

anja: hoppas att det ordnar sig med musiken...

pumpkin: vad roligt att det gick bra igår!, nu har ni fått öva på föräldrarollen ordentligt då
    Inge kul med gräl heller... vill ni handla olika eller vad handlar det om?

Jag var ju på drinkparty igår, jätte trevligt!, verkligen! sen gick vi ut på en av stans krogar och röjde natten lång... det var också kul, shit vilken motion det är att dansa,,, jag var helt slut när jag kom hem

• Annim
    *HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA*

Förlåt tjejer måste bara få vara lite ironisk!
    Men jag börjar undra om inte hornen börjar växa ut på oss här!
    Vi börjar nog förvandlas nu!

Till................hemska bridezillas!!!

Skänt åsido! Jag har oxå haft en trist vecka. Sjukt stressig.
    Har t.om varit yr i huvudet så jag trott att jag ska svimma.
    Troligtvis pga stress!

Anja;Hoppas ni hittat tillbaka till varann och snart kan diskutera bröllopet igen på ett lugnt och sansat sätt!
    *Kramar om*

Pumpkin;Ååååh vilken mysig kväll! Storhandling är inte direkt min favoritsysselsättning. Men visst är det kul efetråt när allt är inpackat och klart.När man sedan, öppnar kylskåpet eller skafferiet, är det välfyllt.

Själv ska jag ta hand om en enorm hög med stryktvätt.
    Har jobbat idag mellan 7:00-12:00 och nu är det dags att ta tag i markservicen här hemma.
    Får nog ta ner sterion till källaren och sätta på lite bra musik så blir det liiiite roligare!

Kram på er tjejer!
  • Englali

Annim: Tror du verkligen det är så illa? Att förvandlingen har börjat!?!

Tusan... jag som lovade mig själv (OCH Andreas) att aldrig, aldrig, skulle väl jag bli en bridezilla!?!
    Det är illa, men man märker det inte när det liksom smyger sig på en och sen så PANG!! Så är man fast, utan att man själv egentligen vet hur... haha!!

• Annim

Snitte och Englali;Jo, den där demonen som kallas bridezilla kommer nog att flytta in i en del av oss här oombett!
    Hon frågar nog inte om lov först!

Näää, jag har nog inte stressat över bara bröllop. Jag har haft en massa annt för mig i veckan som gjort att jag stressat upp mig. Håller på och ska söka en utbildning, har jobbat och söker jobb OCH planerar bröllop!
    Sedan har jag mens!

Så denna vecka har gubben haft befogenhet att fråga den där frågan som många annars hatar att bli frågade om;Har du menS eller!
    Stackars min m2b jag har inte varit lätt att leva med denna veckan det vet jag!

Hoppas det är bra med er!

• Pumpkin

Ja, det var verkligen jättemysigt att vara med henne hela kvällen. Hon som varit så stel mot Lasse förut kröp upp i hans knä direkt när jag frågade om hon inte skulle sitta där medans kusin (jag alltså) gjorde välling

Alltså, det blir alltid lite taskig stämning när vi ska handla eftersom det är det värsta vi vet. Men nu idag var det lite mer än så eftersom jag tyckte att vi för en gångs skull kunde köpa lite billig köttfärs och fylla upp frysen med - 5kg för 150kr är ju toppenpris! Men nej det går INTE enligt Lasse, eftersom köttfärsen är irländsk. Vi måste stödja våra svenska bönder (vilket vi ALLTID gör annars) och inte köpa köttfärs som fraktats så långt. Visst, tanken är fin, men samtidigt så skulle han lätt kunna köpa Euroshoppers produkter rakt igenom och de är ju för fanken inte svenska heller! Jäkla dubbelmoral alltså.. Morr!

• Englali

Annim: Jo, det blir nog oombett också Han ställde den förbjudna frågan.. ajabaja!! Jag avskyr när de säger det, och den där tonen som bli också... precis som att "Aha, det förklarar allt..." Män!!

Pumpkin: Andreas gillar inte att handla, jag däremot gillar att gå i mataffären och strosa. Om jag har gott om tid. Tycker om att storhandla... haha! Knepig, jag vet.
    Ok med där håller jag med dig angående dubbelmoral. Euroshopper är ju inte dirket svenskt. Jag/vi försöker köpa allt kött svenskt (Andreas är lite kinkig där med) men 5 kg för 150:- då hade nog jag också passat på.
    Är ni färdigshoppade nu då?

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.