• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Mitziemoe
    Pumpkin

Måste lösa in en utbetalningscheck... fick tillbaka på skatten när vi ställde av sommarbilen.... kan ju va bra att göra det...*ler*

Jo man vill ju inte gärna ta vad som helst...*ler*
  • Pumpkin

Hos Proffice är man populär i alla fall - de ringde nyss och sa att de skulle rekommendera mig för ett jobb som jag sökt genom dem, trots att jag backade ur i sista sekund förra gången 

• Mitziemoe
    Pumpkin

Det låter ju super juh!!! *håller tummarna*
  • Hedebris

hejhej! läser flitigt vad ni skriver men har vaarit lite passiv ett tag. har haft så mkt för mig. har precis hämtat ut 5st böcker som jag ska läsa nu denna och nästa vecka*pust*

blir trött av att bara titta på titlarna.

"relationskomptens", "att bli sig själv" "barndomspsykologi" "gemenskap och utanförskap, om marginaliseringen i skolans värld" "hiphop och unga mäns utanförskap i det nya sverige"

*suck*

• Pumpkin

Ja, ett jobb är ett jobb antar jag. Samtidigt så kan jag inte låta bli att tycka att ett kundtjänstjobb med sämre lön än här är lite av ett steg bakåt i utvecklingen. Men, jag har ju inte kommit så långt än så man ska inte ta ut något i förskott!

• Snitte- 5/7-2008

tjenna tjenna!

Annim: hätligt att ni är tillbaks på rätt spår! Otäckt när det blir så och man börjar tvivla på varandra... Skönt att det är över iallfall!

Pumpkin & Annim: heja heja i jobbsökandet!!!

Anja: vad duktig du är med GI, glömde skriva det igår... Kanon!!

Hedebris: läs barndomspsykologi först.. det lät intressant!

Mina tärnor: joooo jag har ju en tjej som är rätt intresserad, problem är ju att hon inte går ihop med en av de redan valda tärnorna så att ha de båda går inte... (hemskt att behöva skriva så om vuxna människor men jag vill verkligen inte risker a något blängade framme i kyrkan på bröllopsdagen... )

ja, jag borde ju prata med dem... är så svårt bara... skulle jätte gärna säga: Nä, shit vad jag är besviken på er... jag trodde ni skulle stötta mig och hjälpa oss i bröllopsplaneringen....Nu skiter jag i er och har bara min syster som tärna

men DET kommer aldrig att ske... hahaha

• Hedebris

snitte- har faktiskt tjuvläst den. fick böckerna för sent. så jag satt på biblan förra veckan och läste den :)

den var helt ok. jobbigt fackspråk bara..

• Annim

Hedebris;Vad läser du till? (Det kanske du har berättat, isåfall har jag glömt)

Snitte;Varför inte tala om att du är besviken på dem!
    Det är väll OK! Beror nog på hur man lägger fram det. Men tänk ut innan ett snyggt sätt att säga det på!
    Det är ju inte kritik mot dem som personer i sig utan kritik i hur du tycker de har mottagit den äran att få vara tärna på just ert bröllop!
    Men visst det kan vara knepigt.... det säger jag inte, att det inte är...(svammel,svammel ) Hoppas det löser sig för dig oxå!

Shit! Detta med jobb är fabian inte lätt! Sökte ett jobb som apoteksassistent igår. Dvs jag skickade ett CV. Men hade tänkt att jag skulle ringa och prata med dem oxå, men idag har det verkligen gått i 120km/h från morgon fram tills nu!
    Jag är helt slut! Ungar som ska skjutsas till dagis, hem och ta hand om tvätt, hämta ungarna och åka till tandläkaren-ta av alla 3 pojkarns skor och overaller. Äldsta sonen har ont i munnen (6-års tänder på G. Stora långt bak i munnen),
    På med 3 overaller, hem o laga mat. Städa undan efter maten.
    Minstingen i säng för att vila. Sedan ska man hitta på något annat för de andra 2 att roa sig med. Inget duger och jag får höra vilken skit,bajskorv mamma jag är....
    Efter mycket kiv i ca 1/2h-1h har de hittat något att göra.
    Jag vill sätta mig ner ett tag.. ta en kopp kaffe!
    Med jämna mellanrum hör man det ständiga ekot -Mamma, kan du göra....Mamma,jag kan inte....Mamma, brorsan retas med mig....
    Mamma-mamma-mamma...................... (mamma orkar inte...)

Att sedan sätta sig och presentera sig som en god arbetstagare, känns det inte som det är läge att göra idag!

Flåt tjejer! Vad trist jag är! Bara skriver om en massa tråk!

Pumpkin;Kul att du lyckades övertala sambon att följa med på HorseShow!
    Hur gjorde du?
    Jag skulle nog inte kunna muta min sambo att följa med på något sådant.
    Jag har oxå viss förkärlek till hästar.
    Men har tyvärr inte haft tid eller egentligen inte prioriterat det intresset!

• Snitte- 5/7-2008

Suck när allt ska vara på fackspråk,,, kan de inte skriva så det FÖRSTÅLIGT istället...
    Vad är det du läser till? Lärare?

• Snitte- 5/7-2008

Annim: När det är nog itne läge att ringa idag... men det gööör inget, ring imorgon istället när du känner dig lite piggare!

Det är verkligen helt OK att känna att man inte orkar ibland, det är ju ett helstidsjobb att vara mamma, sen att ha tid/ork/lust att orka söka ett annat till på köpet det. är inte det lättaste... *skickar stötte kramar*

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.