Hallå hallå tjejer
idag har jag bara behövt gråta TVÅ ggr. wow...
vi har pratat lite om musiken till festen och ÄNTLIGEN på ett lugnt sätt. Tydligen är mister klister helt enkelt så jä..la fed up på att jag BESTÄMMER???? allt???? så att han känner sig helt utesluten ur planeringen och har nu bestämt sig för att SKITA i allt och låta mig planera (så kan han gifta sig med sig själv vid ett senare tillfälle och få allt precis så som han vill ha det, ja löjligt jag vet, hans egna ord, suck...)
Vi snackar ett stycke uppgiven/martyraktig karl = inte så kul.
Hur många ggr jag än betonar att jag VISST VILL att vi ska göra detta tillsammans och att jag aldrig skulle köra över honom eller göra nåt som han absolut inte vill så verkar det inte riktigt gå hem...
Nåväl..
känns som vi kommit en liten bit på väg i vårt pratande nu iallafall. Detta har varit en relativt lugn dag. (peppar peppar ta i trä)
Vi kollade in www.djinabox.se
har ni hört om detta???
Man kan alltså beställa hur många låtar man vill ha, i den ordning man vill ha dem i nån form utav box som sköter sig själv (vet inte riktigt hur??? om man kopplar den t nån form av högtalarsystem???)
Man kan välja och vraka mellan 17.000 låtar, de har alla gamla favoriter och det kostar ca 1.600 kr!
Detta hittade jag i den nya tidningen om ni sett den i butiken... Bröllopsfesten eller vad den hette! En skitbra tidning måste jag säga. det är nog den enda bröllopstidning jag köpt (och jag har köpt MÅNGA) som varit värd pengarna. Den kostade bara 29 kr, fniss... Skitbra... rekommenderas!!
(Sambon hade läst den i sängen igårkväll och hade massor av synpunkter när han kom hem från jobb idag, haha, han som skulle SKITA i det nu
)
Där fanns även rekommendationer om i vilken ordning man ska tänka på att ta låtarna med tanke på att få bästa effekt och så bra feststämning som möjligt och med tanke på äldre generationer som ofta kanske lämnar festen tidigare och att man skulle ta tre låtar i samma genre, på rad, så att folk som gillar olika typer av musik verkligen hinner komma igång och dansa osv... Ja det var någon dj-typ som hade sagt det osv osv...
verkar ju skitbra!!!
Någon som har hört nåt om detta, som har erfarenhet!!
Finns 28 olika utlämningsställen runt om i SVerige! Det startade tydligen i Malmö o Köpenhamn om jag fattade rätt!!
Iallafall är här de 20 populäraste låtarna enligt nån undersökning
:
Summer of 69 - Bryan Adams
Gimme gimme gimme - Abba
Billie Jean - Michael Jackson
Y.M.C.A - Village people
Sweet home Alabama - Lynyrd Skynyrd
Satellit - Ted Gärdestad
It´s raining men - weathergirls
Vi är på gång - Tomas Ledin
Le freak - chic
diggilo diggiley - herreys