• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • AnneiLund

JA det där med tårta........

Som sagt...jag är ju inte så mkt för tårta....
    Jag är bara rädd att det blir som en bröllopskoordinator sa "en partykiller", dvs alla har suttit ner i sååå många timar, nu vill man se bandet och verkligen parta loss, inte sätta sig ner IGEN och äta tårta....
    Kanske blir det tårta iallafall men det finns en poäng i det han sa, tycker jag. Och tänker man på vilken tid tårtan kommer at serveras (i allafall i vårt fall) så kommer det vara sent och jag tror det kommer vara ett jäkla tryck på bröllopet då, en å annan konjak innanför västen....och hur gott är det att äta tårta om man är lite salongsberusad och bara vill dansa?
    Det är kanske hur gott som helst...som sagt, bara funderingar och ingen vetenskap.

GUd vad jag funderar över tårtan......

• Pumpkin

Ah... Ja jag tycker verkligen att ditt jobb låter så himla spännande!

Jo, har själv haft planer på att starta en bröllopstidning, men det har inte kommit mycket längre än så faktiskt... Vilken är det som har kommit ut nu?

• AnneiLund

Är det någon här som ska ha band????

Först var vi helt emot det men nu så haglar det bra band över oss som vänner lovordar och som verkligen får taket att lyfta....men dom kostar....
    Så fins det någon annan här som likt mig är på väg at bli ruinerad på sina bandplaner?

• GME76   080802

Efter att ha pratat med catering-firman så kom vi fram till att middagen håller på till 19.30, paus med baren öppen, 21.00 efterrätt. 22.00 börjar bandet.
    På så vis blir det inget matavbrott när bandet spelar.

Jag är också helstörd på alla orealistiska tidningar. Snacka om att normen är prälle, kyrka och 20 miljoner dyra detaljer.
    Men jag köper dom ändå dum som jag är .

• GME76   080802

Vi har inte bokat ngt än, men ett coverband är det tänkt. Har hört med 2 som kostar runt 6500:- så det är överkomligt i a f.

AnneiLund skrev 2007-11-29 10:46:07 följande:
    Är det någon här som ska ha band????Först var vi helt emot det men nu så haglar det bra band över oss som vänner lovordar och som verkligen får taket att lyfta....men dom kostar....Så fins det någon annan här som likt mig är på väg at bli ruinerad på sina bandplaner?
  • AnneiLund

Ja jag köper dom också......
    Jag liksom knarkar i mig alla tidningar som finns på marknaden.....
    Helt sjukt
    Jag har snart spenderat lika mkt på tidningar som en fin tårta kostar...liksom get real!!!!!

• AnneiLund

Vi har hittat vår bröllopsdans!!!!!

JApp
    Det får bli denna, det är grymt mkt OSS!!!

• Pumpkin
    AnneiLund: Vi ska också ha band, tycker att det är klart bästa underhållningen. Hur kommer det sig att ni var emot det?

GME76: Jag tycker faktiskt att det är tvärtom, visst att det är nästan bara kyrkbröllop, men annars är det ganska lite "lyx" över bröllopen i svenska tidningar tycker jag. Med lyx menar jag inte saker som kostar 10000000kr, utan små detaljer som man endera kan göra själv eller som man kan köpa om man hellre vill det.
    Men men, snart är man gift, då behöver man inte bry sig om tidningarna längre
  • AnneiLund

Pumkin:
    Vad gullig du är!! Du kommer snart också få et spännande jobb, lovar!!

• AnneiLund

Vi var emot band först för jag var så rädd för att det skulle bli dansbands eller knudekänsla över det hela. Ni vet en tafflig orkester, där dom sjunger falskt och ingen dansar för att det är B...ja så fördomsfull var jag

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.