• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

Med bestämt datum:
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaereva ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanote ? bridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund
    080705 Snitte - 5/7 2008 ? rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008 ? anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadye ? home.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waersta ? holmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya
    080802 Englali ? andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa
    080808 hedebris - hedebris.weddingannouncer.com
    080816 Annim ? minnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823 ? marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

• Anja 19 juli 2008

Yo brudar

Ojoj så mkt ni hinner skriva innan jag hinner titta in här.

Anne

JAG GÅR JÄTTEMEGASUPERDUPERGÄRNA och tittar på ringar med dig någon dag

Till alla:

lägg inte in listan med våra namn mitt i tråden, för det är inte en chans att man kan hitta det inlägget sen när vi ska starta ny tråd. Pumpkin som brukar starta våra nya trådar kommer att be er alla om era uppgifter i god tid innan nya tråden startas, så får ni maila alla era uppgifter till henne Jag vet att det har tjatats om det förr, men jag säger det en gång till, haha...

Välkommen alla nya till tråden. Nu är vi verkligen många. Roligt att få veta allt om er och få nya idéer

• Anja 19 juli 2008

Måste fråga er allihop om en grej...

vi hade ju inte tänkt ha någon som sjunger på bröllopet eller så, för jag KAN BARA INTE komma på en enda sång som är tillräckligt fin/har tillräckligt passande text etc etc (utan att det blir fånigt och jag vet INGEN som jag vill ska sjunga heller) men nu sa en väninna t mig att själva ceremonin är sååå kort, typ fem minuter så om man inte har nåt att fylla ut med så blir det helt enkelt världens kortaste bröllop *asg*

Jag har ju oxå talat om säckpipespelare, jag ÄLSKAR säckpipa, men hur mkt pengar ska bröllopet få kosta egentligen???

Jag skulle vilja ha en gospelkör! DET hade jag verkligen velat men hallå, skitdyrt!!!

Vi vill ju lägga alla pengar/krut på FESTEN! Ceremonin trodde jag lixom räckte som den var, men jag visste ej att den var SÅ kort!

så idéstorma med mig nu SNÄLLA...

Hur ska era ceremonier se ut.

Jag är alldeles för feg, blödig, fjantig för att klara av att prestera några egna löften osv (det hade ju oxå tagit lite tid och blivit lite mer speciellt men jag fixar inte sånt). Så vad sjutton ska vi hitta på???

MIn mamma ohc hennes man sjunger båda i kör och är jätteduktiga. Kanske skulle de kunna framföra någon vacker "duett"???
    Ska fråga henne. Sen har jag en väninna som sjunger fint och hon har sjungit på ett tiotal bröllop (på typ alla hennes andra väninnors bröllop så därför känner jag mig tveksam. vet att jag betyder MYCKET för henne o är en av hennes närmsta så kanske hade det känts extra speciellt för henne att sjunga på vårt bröllop men ändå, hon har ju sjungit på SÅÅÅ många andras bröllop. Hon är dessutom min toastmadame men det gör väl inget?)

suck suck suck

Hur f..n hade ni gjort????

Ge mig även låtförslag...

Alla smäktande kärlekslåtar med vackra texter och fin melodi, som ni kan komma på!!! Både svenska och engelska. Kom igen. Ös nu tjejer. Jag har lixom inte ens ägnat själva ceremonin så mkt tankar tidigare. Bara tänkt på klänning, fest, dukning, håruppsättningar, menyer, tårta, band, alkohol etc, hahahha...

Det är ju troligtvis själva ceremonin som är det VIKTIGASTE i mångas ögon

• Pumpkin
    Anja: Du sa precis det jag tänkte säga - uppdatera inte listan i tråden, maila mig sen när det är dags istället, för jag kommer inte leta igenom tråden för att hitta sista listan

Välkomna alla nya hur som helst, berätta gärna mer om er och ert bröllop!

Anja igen: 5 minuter för en kyrklig vigsel? Nja, 30 minuter får du nog räkna med även om det inte är något uppträdande inplanerat. Men jag ska i alla fall fundera på lite fina låtar som förslag till dig!
  • Mistefy

Sonja Alden: För att du finns
    Shirly Clamp: Som en saga

Vi är då lite annolrunda så vi ska ha
    Cascada: Every time we touch.

Kram

• Hedebris

jag älskar: för kärlekens skull och det vackraste. klassiker på bröllop, kanske lite tråkigt.. men ack så fina

• Pumpkin

Bara för det så står det stilla i huvudet... De jag kommit på är i alla fall:

Det vackraste - Cecilia Vennersten
    För kärlekens skull - Ted Gärdestad
    If it's all I ever do - Anders Johansson
    When you say nothing at all - Ronan Keating
    You raise me up - Josh Groban
    Everytime we touch - Escada
    From this moment - Shania Twain

Lite upprepningar blev det

Men det absolut viktigaste med låtar under vigseln (tycker JAG) är att man har en relation till låten, att den betyder något för en på något sätt (det räcker med att man tycker den är vacker och att man liksom påverkas av den på något sätt), för annars tycker jag att det blir lite "ihåligt" på något vis.

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

jaaaa exakt... är precis så jag känner. Jag har flera såna låtar men ingen som Daniel gillar *asg* Vi har inte riktigt samma musikstil, hehe...

Jag har en hel del låtar som jag älskar med Genesis och Phil Collins, suck... (Daniel gillar INTE honom hoho)...

Vi får väl se vad det blir. Någon vi båda gillar är Chris Isaak. Kanske nåt m honom??? Men vad?

Äh f..n så svårt!!!

Man skulle kunna spela I will always love you i originalversion (inte Whitney Houston) med Dolly Parton. Daniel avsky W.H men gillar D.P.

Hmmm vem vet. Kan kanske gå att hitta nåt?

Nu har jag klätt gran, städat, Daniel är och storhandlar all mat inför julen. Ikväll blir det skinkgriljering och knäck och kolakokning.

Jag som är såååå trött, haha...

kram på er så länge

• Anja 19 juli 2008

Sen älskar jag den där ni vet you´re the meaning in my life, you´re the inspiration och den gillar ju även D! Ja kanske den???

• Anja 19 juli 2008

Sen har vi faktiskt en hel del förlutet till Shania Twains "from this moment"... ja det finns ju en hel del låtar faktiskt

Bara man orkar tänka efter, för det har ju gjort så otroligt MÅNGA underbara låtar genom tiderna och det gäller ju att hitta JUST den rätta!

HUR??

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.