Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Hallå hallå, tittar in och säger GOTT NYTT ÅR till er alla.

    Vilka goda menyer ni har

    Hemma äter min familj entrecote och råstekt poatis m rödvinsås och creme brulée till efterätt. Jag, här på jobbet har ätit mumsig oxfilé (helstekt ohc såååå perfekt, helt supermör och rosa mums) med vitlökssmör och gräddig potatisgratäng och så kaffe (för oss vuxna) och en massa godis till efterätt

    Nu ska jag gå och lägga mig i jourrummet här och sova. Börjar 7 imorgon och inte sjutton går det några bussar ikväll, så jag kan lika gärna stanna på jobbet.

    HÖr att Grease är på TV och jag skulle gärna vilja se den, men med tanke på att jag kan den utantill, haha och att jag är såååå trött eftersom vi firade alternativt nyår hemma igår med goda vänner och en hel del rödvin så är jag såååå trött och måste verkligen soooova!!!

    Om en timme och tio minuter kan vi faktiskt säga att det är VÅRT BRÖLLOPSÅR, hehe...

    Hur skumt är inte det på en skala med tanke på att vi hållit på sedan 2006 (vissa kanske ännu längre?)

    Stora kramar från mig med en önskan om ett RIKTIGT gott nytt år.

    Englali, jag tänker på dig och din familj och önskar verkligen att allt ska gå bra med din älskade mamma och att ni kommer att kunna gifta er som planerat. *kramar om*

    Natti natti allihop

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Hihi

    japp i ÅR gifter vi oss... HELT GALET låter det!!!

    Jag MÅSTE

  • Anja 19 juli 2008

    Oj vad gjorde jag nu, haha... (tidigt på morgonen).

    Sååå gött! jag ställde klockan på 06.45, haha... börjar 07. Bara steg upp, slet lakanen ur sängen, bäddade, blaskade vatten på mig, klädde på mig och traskade ut på avdelningen. Hur skönt som helst. Behövde ju inte ens ut i kylan först!

    Snacka om lyx (inte för att jag hade velat bosätta mig på jobbet permanent )

    Jag har bara ETT enda nyårslöfte till mig själv och det är att SE TILL ATT INTE SLÄPPA TAGET NÄR DET GÄLLER VIKTMINSKNINGEN (har känt under jul och nyår att jag släppt alla hämningar och tillåtit mig själv att frossa, äta precis vad som helst, som tur är har jag varit så förkyld att det inte är så gott att äta, så jag har faktiskt lyckats hålla vikten under julen, men jag både känner och ser att det stramar mer ikläderna REDAN)

    jag vill verkligen inte gå upp ett enda gram...

    Står still på 84 och jag bara ska ner på 75 innan bröllopet. Så ÄR det! (har ju sagt 70 innnan men har faktiskt insett på sistone att jag kommer känna mig fin vid 75 oxå med tanke på att jag började på 94, så jag får ju åtminstone ge mig själv credit för att ha blivit av med 10 kg )

    Nu är det allvar som gäller m bröllopsplanerna. Vet att mina toastmadames har satt igång att planera nu, haha (kom på dem) De är fyndiga och roliga så vi får väl se vad dom hittar på

    Mina mest akuta måsten:
    *Boka frisör
    *Boka fotograf
    * Boka underhållning (band, DJ, music in a box?)

    Mina andra måsten (ganska akuta)
    * Åka och kolla underkläder i en stor butik ett samhälle en bit härifrån
    * Prova klänningar och beställa
    * Prata med mannen på feststället om menyer och personal etc
    * Boka bröllopsresan

    Inte så akuta grejor:
    * Titta på ringar och köpa
    * Skor, accessoarer
    * Göra klart inbjudningskort och skicka ut i mars/april
    * Åka t Tyskland och fixa spriten

    Hmmm nu kommer jag inte på mer sådär på en höft. Men jag MÅSTE ju verkligen fixa fotograf (som jag inte ens är säker på att jag vill ha??? vi har ju så många duktiga hobbyfotografer i familjen/släkten) och FRISÖR som jag börjar bli panikslagen över.

    Hur sjutton bestämde ni er? Jag har ju ingen aning om vilka som är bra??? Vet att jag vill ha någon som jobbar med löshår! Det begränsar ju en aning!

    Och underhållning. Ja, hur f..n ska vi kunna komma överens??? Vi är fortf inte överens om underhållningen, det känns som att vi aldrig kommer bli det

    Detta blev långt... jag är lite sällskapssjuk Någon mer som är vaken

  • Anja 19 juli 2008

    Florist... SHIT jag glömde florist... Jag gör mig själv nervös... Självklart även detta, ett av mina AKUTA måsten!!!!

    Gulp!

  • Anja 19 juli 2008

    Kommer ni förresten att gå och få sån där soldusch?

    Airbrush eller vad det heter?

    Jag har tänkt mig det. Någon som har något hett tips i Lund/Malmöområdet. Visst håller det i typ två veckor? Hur långt innan rekommenderas man att göra det. Alltså nrä ser brännan som snyggast ut?

    Man ska kanske göra det en vecka innan eller så? För säkerhets skull? Det är väl inget som gnids av så att det tex kan färga klänningen???

    Kan man vara allergisk mot det? Hmm man kanske skulle testa det en gång INNAN *asg*

    Hur f..n går det till egentligen? Vet att man kan stå i ett sånt där bås och så kommer det duschar lixom, men visst kan man även bli "sprayad" manuellt av en person? Det är ju hur genant och jobbigt som helst, men visst borde det ge ett bättre resultat?

  • Anja 19 juli 2008

    Nu brudar...

    Till naglar och makeup osv...

    Hur har ni tänkt er att se ut? Jag älskar fransk manikyr, tycker det är skitsnyggt men det är ju så vanligt, och jag har haft det så många ggr.

    Till bröllopet vill jag ha nåt annorlunda, mer speciellt. Jag ska ju ha tema vitt och rosa, så detta kommer ju gå igen även i naglarna (+ att jag vill ha lite stenar som glittrar som dekoration på naglarna, hihi). Har en bild i min blogg:

    anjasbrollops.blogg.se/m_072007.html

    Så här ska mina naglar se ut

    Men makeup... där är jag mer vilsen!

    Vet att jag vill ha något som gör mina att mina ögon framhävs, de är riktigt gröna men jag vill inte ha FÖR sminkade ögon och jag är såååå känslig mot mascara (vill ju ej ha svidiga ögon under dagen och kvällen).

    Jag har tänkt mig att få såna där lösfransar ditsatta (ni vet när de sätter fast dem strå för strå) och jag vill lixom ha en makeup som gör att jag bara ser fräsch och "glowing" ut, så att man ser riktigt naturligt strålande ut.

    Ska ni ha någon form utav highlighter/skimmer på kroppen typ axlar/armar (det är ju sååå snyggt om det är ett skimmer som inte är för uppenbart/tydligt).

    Jag håller ju på för fullt nu och behandlar ansiktet med rynkserum och rynkkräm från dior *asg* för att ev slippa spruta in collagen i mina rynkor mellan ögonen hehe... (jag tror faktiskt att jag håller på att bli en RIKTIG bridezilla) hoho...

    Men vad KUL det är det här...

    Vet ni, jag tror att risken för att man faller ner i ett stort hål efter bröllopet är större ju mer man planerar. Tänk er...

    Vi har planerat i två år, vissa av oss, och man tnäker på det i princip hela tiden (iallafall ligger det i bakhuvudet). Man har stora planer och små planer, man klurar och funderar och SER FRAM emot det osv. Men vad f..n händer med oss BRIDEZILLAS när den här stora dagen är över. Dagen vi har sett fram emot/fasat för (att nåt ska gå fel osv). Vad ska vi göra DÅ????

    Shit tjejer, jag tror att man får börja tänka på något annat projekt då, haha, för att inte helt komma av banan

    Som tur är ska vi ju inte åka på bröllopsresa förrän i november, så jag kommer iallafall ha något att se fram emot, fniss...

    Det man nog har svårt att fatta ibland när man tänker på detta stora är ju att livet faktiskt kommer att gå vidare precis likadant som tidigare... ingenting förändras ju egentligen för att man gifter sig!

    Undrar om det är detta som gör att så många skiljer sig inom ett år efter bröllopet? För att de innerst inne hoppats att giftermålet ska förändra något/göra saker bättre? och så inträffar inte detta utan allt är som vanligt?

    Vad tror ni...???

    Åååhhh nu kom min kollega *asg* så nu kan jag sluta plåga er med mina morgontankar för ett tag, moooaaahahahahaha

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Med icke rumsren tolkar jag det som att där kommer vara en strippa som uppträder osv?? Eller att de går på strippklubb eller nåt.

    Men visst var det väl så att du tyckte det var ok? Tror vi har pratat om det tidigare Jag hade tyvärr (ej pga osäkerhet) blivit skogstokig. Gillar inte sånt alls och vill helt ärligt inte att sambons svensexa ska vara "smutsig" hmm, vill lixom inte ha nåt sånt förknippat med vårt bröllop.

    Hade kunnat gå an om hans kompisar FRÅGADE mig om det var ok, inte antog att det var ok. Men nä, inte någon rums"smutsig" svensexa/möhippa här inte. Jag hade själv känt att det hade känts obehagligt om mina väninnor haft en manlig strippa för mig. Inte alls för att jag är pryd, hehe, jag är ju långt därifrån, men jag är helt enkelt lite känslig och tycker det känns fel på nåt vis

    hahahaha nu fnissar jag åt mig själv. Vilken tydlig förklaring va

  • Anja 19 juli 2008

    Snitte

    jag hade blivit skitarg och ledsen. Om din tärna VAR MEDVETEN om att du ska ha såna kort och såna ljushållare så är det under ALL kritik att sno idén. Bröllopsfester är heliga, inget man snor av en vän, för en jä..la nyårsfest (ursäkta uttrycket)

    Jag hade blivit skitbesviken på min vän måste erkännas. Förstår precis hur du känner. Du överreagerar INTE. *kramar om*

  • Anja 19 juli 2008

    Hello allihop

    har suttit hela morgonen hemma och läst vad ni skrivit men av någon jä..la anledning (nu när min dator ÄNTLIGEN varit inlämnad och är hämtad och klar) så funkar inte tangentbordet. Trodde jag skulle bli galen. Tjöt av irritation så att sambon är iväg nu och köper ett nytt tangentbord till mig (ett sånt där ergonomiskt så att jag kan slippa min onda axel oxå, yeeiihhh )

    är alltså på jobb nu och passar på att skriva ett kort litet inlägg...

    Välkommen till alla nya

    Synthetic
    Vad är det för klänning du hittat? Nyfiken

    Anne
    Jag fikar såååå gärna i veckan SJÄLVKLART inga kakor. Jag kör nutrilett från och med IDAG, för att komma igång lite, suck... har ju gått upp allt jag gick ner med GI under julen *asg* Vad UNDERBART att du köpt klänningen! Blir mer än avundsjuk!!! Gör väl inget att vi har samma klänning juuu... Jag blev bara såååå lycklig att du föll för den, för då måste det ju betyda att den är lika vacker i verkligheten som på bild, eller ÄNNU vackrare, eller hur Jag tycker faktiskt att du och jag ska korsett-shoppa tillsammans Jag vill ju ha en RIKTIG korsett! Ska du oxå ha det? Eller ska du ha en korselett eller nåt annat? Men vi måste absolut ta en fika och gå runt och kolla på ringar!!!

    Allmän fråga:

    Ser att vissa av er skriver om att ni bokat PRÄST???? Vad sjutton menas med detta??? Jag har bokat kyrka! INgår inte prästen då? Det är väl så att där är en specifik präst som jobbar i en specifik kyrka och har alla gudtjänster/dop/bröllop där? Jag har aldrig behövt boka präst vid tex dop och liknande! Ska man BOKA prästen utöver att man bokat kyrkan. Snälla någon förklara för jag blir nervös!!

  • Anja 19 juli 2008

    Ett irritationsmoment...

    Idag började jag så smått med nutrilett (ska byta ut alla måltider utom en, just för att komma igång igen, inget långvarigt alltså) och när jag så kommer till jobbet idag så kommer vår kanslist med en enorm och exklusiv kartong, suck...

    Jag har MISSAT att det låg en julklapp till mig på kontoret (har ärligt talat undrat om de glömt mig *asg*) och så är det SKITGOD, FIN choklad.

    Jaha lixom...

    Nu tänker jag så här... VA f..n, jag kan vänta m nutrliett till imorgon och trycka i mig choklad ikväll nrä jag kommer hem till mitt nya tangentbord och kan sitta och prata m er hela kvällen = ååååååhhhhh HÖÖÖÖG mysfaktor

    eller så kan jag spara den, gå och titta på den och äta mitt jä..la nutrilett och sedan falla pladask så fort jag tycker att jag varit lite duktig....

    eller så kan jag ge bort den och gräma mig i all oändlighet för att jag själv är så hopplös att jag inte klarar att bara öppna den, ta en bit och sedan tycka att det är bra...

    va f...n, varför just idag?????

    Om jag fått den igår så hade jag ju lixom FÅTT, då hade det varit OK, för det var ju IDAG jag skulle börja vara duktig.

    Ääähhh sånt här suger fett

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.