men alltså den känslan försvann ju efter lite knipövningar så det är lugnt Hedebris...
Det är inte vikten på barnet som är grejen utan måttet på huvudet. Min minsting hade samma huvudmått som min väninnas barn på 4,6 kg, medan min syster vars son vägde ungefär lika mkt som min minsta son hade BETYDLIGT större huvudmått och så sprack hon oxå HELA vägen ner till det andra hålet.
Det låter som en mardröm men man känner det ju inte när det händer och de kan fixa det. Men visst KAN MAN om man har extrem otur få problem efteråt. INte misnt så är det jobbigt medan det läker.
Jag blev klippt m första sonen och det sydde dom ihop sååååå slarvigt. Fick ingen bedövning, bara lite spray och det var värre än hela förlossningen sammantaget! Så de satte bara fyra stygn med en cm glipa mellan varje! Gissa om det drog i dem när jag rörde mig. De två mittersta stygnen skar igenom köttet och släppte, så jag hade ett gapande hål med bara de två yttre stygnen kvar, så jag slet ut dem oxå med pincett och lät skiten läka bäst den ville, vilket det gjorde oxå. Nu är det bara ett tunt tunt ljust streck kvar av det klippet!
Med de andra två sprack jag INGET, nada och hallå vilken skillnad! Sååå lätt efteråt, lite öm, som träningsvärk, men inget mer!
Mina barns huvud har varit i omkrets: 35 cm, 34,5 cm och 35,5 cm(pojke, flicka, pojke på 3730 g, 3460 g och 3890 g). Själva hullet på kroppen gör ju varken av eller till när man föder liksom Min syrras pojke vägde 3800 men hade ett huvud på 38,5 cm så det var lixom inte konstigt att hon sprack, stackarn!!!