Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

28 juni 2008

Idag har jag varit och köpt ytterligare papper och sidenband+ en ny färg till stämpeln jag köpte häromdagen. Börjar bli riktigt nöjd nu, så nu har jag tre olika alternativ på hur våra inbjudningar ska se ut. Har redan gjort av med flera hundra bara på att göra olika prov-kort...*skratt* Men hur ska jag kunna bestämma vilket kort vi ska ha? Hade önskat att m2b kunde bestämma åt mig, men icke! Funderar på att ta kort på dem och ha en omröstning här..haha!

Sen har jag varit i kontakt med cateringfirman idag så nu är den bokad! Skönt!

Festhäftet kommer att bli svårt....har inte börjat fundera på det än..det blir ett framtida problem känns det som.

• Sofia08

Vi kommer ha rosa och vitt som tema för bröllopet! Har oroat mig för att risken finns att det blir för mycket "barbie" över det hela. Men det ska bara vara rosa detaljer så det kommer bli jättefint!

• Sofia08

Bellanote: åh, då kan vi ju utbyta lite idéer!!

• Sofia08

Jag har två alternativ på bukett: antingen blir det ljusrosa pioner eller så blir det någon bukett med rosa roser. Har sett jättemånga fina ros-buketter!! Men pioner är också så himla fint!! Vi får se. Har inte ens nån aning om vad vi ska anlita för florist..

• Sofia08

Ja, det känns ju som man vill vara ute i hyffsat god tid hos floristen. Har just börjat inse att det är väääldigt mycket som ska göras efter årsskiftet...prova mat, tårta, fixa florist, bestämma musik etc etc. Nu kan man ju mest bara boka, inte göra så mycket praktiskt. Så det blir nog att kontakta floristen i januari/februari nångång.

• Sofia08

Ja, jag har inte heller nån aning om vad blommorna kommer att kosta. Man får väl be om en offert från de man vill anlita. Jag tror att Bernzons blommor har priser på deras hemsida.Titta där!

• Sofia08

Järvedsullis: Åh, förslaget till din bukett lät ju jättefint!! Jag tycker också att det är så himla fint med luktärtor. Ja, visst vill man hellre planera bröllop än att plugga. Själv skriver jag min uppsats i vår. DÅ gäller det att ha diciplin minsann!! Ha,ha!

• Sofia08

Ja, jag skrev visst fel. Det ska vara Bernzonsblommor.nu
    Hur ska ni ha håret? Jag vill ha en låg heluppsättning tror jag. Försöker hitta bra bilder på nätet, men har inte fastnat för nån än.

• Sofia08

Vi kommer faktiskt också bara betala 3400kr för vår DJ. Jättebra pris tycker jag!! Han spelade på ett bröllop vi var på förra sommaren, så vi vet att han är bra också!
    Åh, jag har suttit och kollat på bröllopsresor och insett att det är jättedyrt!! Vi har inte räknat in någon resa i vår budget, (som ändå är spräckt för längesen..)men vi vill åka direkt efter bröllopet. Kollade på Maldiverna och drömde mig bort. Men det skulle gå på över 50000 för oss!! Nästan lika mycket som hela vårt bröllop kostar! *skratt* Jag måste börja jobba till våren så jag kan spara lite extra pengar!! Var har ni tänkt att åka?

Uh! Snart ska jag iväg på tenta. Önska mig lycka till!!

Svar på tråden 28 juni 2008