Inlägg från: Fröken Figo |Visa alla inlägg
  • Fröken Figo

Vad prioterar ni?

mrs vanderkamp, du har väl hört så mkt om mitt bröllop att du är trött på det vid det här laget! Men jag svarar här ändå!

* Dalarna! Älskade Dalarna!!!
    * Bjuda alla man vill
    * 3 dagars bröllop
    * äkta champagne
    * fotograf (Lenek som du vet)
    * blommor i määäääängder

Däremot sparar jag in på klänning och brudbukett.

• Fröken Figo

Vi prioriterar INTE:

brudklänningen (den är fin men enkel. 5000 SEK)
    brudbuketten (max 1000. gillar små enkla saker. röda rosor)
    festlokalen (den är fin men inte slott eller herrgård-stil)
    hotellnatten (vi sover i bröllopssvit för 900 SEK. bra tycker jag!)

Dessutom väntar vi med bröllopsresan, men det är mest för att m2b inte får mer semester. Men då hinner vi känna efter och lägga undan mer pengar, lika bra.

• Fröken Figo

Ab fab: åååhhhh får vi inte se lite bilder? På dina skor åtminstone?

Jag vill också ha champagne genomgående hela dagen... Känns som ett måste! Bilder! Bilder!!

• Fröken Figo

anna 2008: jag håller med om att det finns många trådar där folk letar efter en billig fotograf. I vårt fall när jag valde fotograf (det första vi bokade!! 1.5 år i förväg!!) surfade jag själv runt och tittade i bildarkiv. När jag såg vår fotografs bilder visste jag DIREKT: henne ska vi ha! Saken var lätt avgjord, jag visade m2b och han tyckte också hon var jättebra.

Så de som har sina favoritfotografer kanske inte startar trådar för de vet direkt när de ser bilderna? Vet inte... en teori bara. Det är ju inte sååå svårt att hitta bra o dyra fotografer. Kanske svårare att hitta bra o billiga! Därav alla trådar om det

Svar på tråden Vad prioterar ni?