• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

Tack Didaa, Önskar er ännu mer lycka till

Vi har inte bestämt datum än, vi är inte förlovade än (väntar på min älskling överraskning hehe) men vi har börjat fundera och planera lite smått. Vi kommer gifta oss här i Sverige eftersom nästan hela släkten bor här och en del utomlands (men dom kommer hit)

Vi kommer med ha buffe som vi (med hjälp av mammor, mostrar, fastrar hehe) gör själva.

När gästerna anländer välkommnar våra föräldrar dom och dom får välkommsdrinkar och tilltugg kommer finnas på borden (både vårt och svenskt tilltugg) sen när gästerna har kommit ska vi (efter att ha fotograferats) komma till lokalen. Då ska vi vigas framför alla gäster (borgligt). Sen börjar festen smått.

Buffen ska vi ha i ett annat rum så gästerna får gå och ta mat under hela kvällen. Drickan finns på borden.

Oj vad mycket jag babblar på hehe.

Men en sak som stör mig lite är alla flaskor som vi ska ha på borden. Tycker att det förstör dukningen och dekorationen lite. Eller?

Berätta du lite hehe.

• Tajci78

Vi åker till paris på onsdag på en minismekmånad :)

• MissLovely
    Tajci78 skrev 2007-11-19 15:23:11 följande:
    Vi åker till paris på onsdag på en minismekmånad :)
    Va roligt Tajci, hur länge ska ni vara där?

Hoppas ni får det underbart. Du får berätta allt sen och visa bilder.
  • Didaa

MissLovely...Det låter underbart. ja flaskorna kanske kan störa lite..tycker jag men kan ni inte ha en liten drinkbar? Vi kommer att ha en bar där alla kan gå och ta drickan.. vi köper själva men vi har några som tar hand om det. Vi ville inte ha alla flaskor på bordet. Sen har vi inte bestämt hur vi ska göra med fotograferingen eftersom vi kommer att gifta oss i restaurangen. vad tycker du?

Tajci78... hej.. vad ska ni åka?...

• Tajci78

Vi kommer hem på lördag kväll igen så det blir två heldagar i Paris :) Så får vi åka längre bort i framtiden

• MissLovely

Didaa: Det beror väl på vilken tid ni gifter er? Vi kommer gifta oss ganska sen (ca 17.00). Men bästa anlernativer är innan ni åker till restaurangen, om ni inte ska göra nått speciellt innan.

Det är bäst med bar, men som det ser ut idag så kommer vi ha över 150 gäster så det bli tyvärr lite för rörigt. Och har av egen erfarenhet av att man dricker mycket på sommaren då det är varmt (vi vill gifta oss på sommaren), så det kanske blir för mycket spring. Men det får väl bli en sak som jag stör mig på hehe.

Vad ska ni ha för olika sorters mat. Kul med inspiration.

• MissLovely

Jo men det låter helt perfekt tajci. Mysigt med en miniresa

Paris verkar vara sååå romantiskt. Så ni kommer säkert ha så kul.

• Didaa

tajci det låter kul..min chef är fransk och har lägenhet i Paris.. hon säger alltid att det är en av de vackraste städerna..

misslovely... det kommer att bli lite bosnisk..turkisk,,arabiskt och svensk mat..kanske från några länder till...vi vill gärna blanda.. vi kommer inte att ha så många gäster men det kommer att vara (hoppas jag) en av de bästa dagarna i mitt liv..

• MissLovely

Didaa: Jo men det är jag helt säker på att det kommer vara Jag vill inte ha så många gäster medn det blir svårt känner att dom väl och vore konstigt att inte bjuda dom. Men men hehe.

Kommer ni ha några balkan traditioner?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??