• anaiD

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

080809, Ja det gör jag! Du också.. eller?

Melis, nemam blage veze om städerna där, haha men vi hade tänkt och ha vårt på det nybyggda hotellet i dubica. Äh, vi får se.. det är några år kvar!

Vad kul att vi är lite fler nu. Kom igen tjejer, berätta mer. Vad fick er och välja just er brudklänning/vilken modell kommer ni att välja?

Kram på er alla!

• anaiD

Är det inte jätteroligt, misslovely? Längtar du också jättemycket? Stackars min älskade, orka lyssna på mitt tjat. Nej men han är lika excited som jag pa je svedno =)

• anaiD

Vi har inte heller förlovat oss ens, men jag ska åka till honom nu efter studenten. Vi ska förlova oss på hawaii, ili znam da ce me tamo pitati.. Han är så gullig, visar mig ringar och frågar vad jag tycker. Fniss, fniss.. jaja men sedan ska jag tillbaka till göteborg och utbilda mig vidare till tandsköterska a onda smo planirali att ha bröllopet det året i Bosnien. Eftersom vi är muslimer hade jag gärna velat göra det i en moské. Min kusin har gjort det och det var speciellt på något sätt. Man fick säga orden efter imamen och inte "da ili ne". Men vi vet fortfarande inte, det är ju trots allt inte så vanligt hos oss.
    Jag tror faktiskt att vi är de som är mer excited än dem. Man drömde ju om det som barn, hur man skulle ha klänningen och tiaran, ja allt i princip. Men jag tror att det betyder mycket för dem med samo sto ne pokazuju to kao mi, hehe ;) Vi hade tänkt att sätta datumet på vår femårsdag tillsammans ali vidjecemo, ima dotlen ihahaj :P

• anaiD

Jadu, jag heter Dijana, stavar utan J eftersom vissa människor uttalar det Didjana så jag skriver utan. Bor i Göteborg med mamma, studerar på gymnasiet, omvårdnad. Visst ställer vissa frågan är det inte tidigt? Vadå tidigt? Jag känner mig mogen nog att ta hand om både han och hans familj. Därför säger jag bara att man ska skita i fördommar. Nog om det.
    Kul att han frågar sådant, ibland tror de inte att vi vet vad de har i sina huvud men, men. Jag vet faktiskt inte vilken klänning jag skulle vilja ha. Helst en som passar min kroppsbyggnad så att man inte ser för bred ut eller så. Håret är mörkbrunt och långt och jag tror att jag vill ha stora lockar med en fin uppsättning och en del som bara hänger ner. Men man vet ju inte vilken färg på håret man kommer att ha just då och vad som passar. Helst skulle jag vilja att frisören rekomenderade den stilen som passar till mitt ansikte och så, själv då? Har du tänkt mycket på det?
    Hehe, jo vi hade tänkt att åka dit eftersom han bor i Kalifornien och det inte är så dyrt. Han hade tänkt boka biljetterna och hotellet när jag kommer dit och vi hade tänkt åka i slutet av juni. Jag kan berätta för dig hur det var när jag kommer tillbaka! ;)

• anaiD

Misslovely; Det beror ju på vilken imam det är. Man kanske kan säga till honom hur man vill ha det. Men min kusins imam gjorde det på det viset. Känns nog bättre att få säga att du verkligen ska älska honom osv resten av ditt liv nego da samo kazes da. Men vi får se, min är inte särskilt inne på det.
    Misslovely; Du har absolut rätt. Za haljinu neznam eftersom jag får ta hit den i resväskan och grejer. Kan lika gärna köpa en härifrån. Självklart hinner du ändra dig, det är långt kvar och det kommer nya klänningar och trender hela tiden.

• anaiD

Misslovely; Hehe, ingen fara.. Ja, det gjorde vi. Vi är ju grannar och lekte när vi var små. Sedan möttes vi i Bosnien sommaren 2004 och vänskap ledde till kärlek, vad mer ska man säga? ;) Jag kan ju titta på klänningarna och så men han kommer hit nästa sommar (2009) och det känns ändå lite för tidigt att köpa den just nu. Radije bi je kupila året innan men 3 år innan.. neznam. Jag kanske går upp och ner i vikt. Vi får väl se men jag ska definitivt hålla utkik på klänningarna när jag åker dit nu i sommar!

• anaiD

Hej brudar!
    Det var ett tag för mig här men jag har ofta suttit och läst vad ni har diskuterat om. Jag har en fråga. När är det man ska fotograferas tillsammans? I med att vi inte kunde hinna med det på min kusins bröllop eftersom man skulle hämta bruden, de skulle gifta sig i mosken och i rådhuset, sedan körde man runt i staden, till slut kom vi till lokalen där de hade fest. Så, när är det egentligen man fotograferas? Jag vill ju inte visa mig i min klänning innan bröllopet och inte heller dagen efter, för då är det ju inte alls lika speciellt. =/

• anaiD

Jo, jag vet men ne moze svatovi ici bez nas och sedan när vi ska in till självaste festen så kommer vi alla samtidigt och vi kan ju inte bara gå därifrån. Jag vet inte om jag ska gifta mig i en moské, får se hur det blir men man vill ju gärna ha fina bilder tillsammans.

• anaiD

Hos oss har vi in princip ingen resturang, man går alltså till festen efter att man har varit och hämtat bruden. På festen äter man och det är musik och hela tubbet. Vad komplicerat det är!

• anaiD

Jaaha ja, men för oss skulle det bli så konstigt i med att alla håller ögonen på brudparet. Men vi hittar nog på något ;)

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??