Inlägg från: MissLovely |Visa alla inlägg
  • MissLovely

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tajci låter som att ni hade kul Ladda upp bilderrr jaaa.

Berätta, e de så fint som man har hört?

• MissLovely

Ja du melis det undrar jag med. Har haft lite fullt upp de senaste dagarna men annars brukar det vara tyst i den här tråden. Synd

• MissLovely

hehehe sant! Det var länge sen det var full fart häär

• MissLovely

GBG Brud 08 skrev 2007-11-28 13:58:31 följande:

Ha ha ha.....ja jag vet att det låter dumt. Men tänker även på när man söker jobb och såvidare. Det är faktiskt svårare om man har utländskt efternamn. Men den största anledning är att det känns som man förlorar ens identitet. Har ju alltid haft mitt efternamn och nu skall man byta till något konstigt som alla uttalar helt fel. (jag kan uttala det). Och jag har ett efternamn idag som redan är lite ovanligt och vill inte bli av med det. (Har inget svensson efternamn).Men jag tänker fortfarande på hur jag skall göra:)Tack för din kommentar!
    Hmm bra fråga där med efternamnen. Är det bara tal om att byta till hans efternam?? Om jag vore i din situation hade jag nog pratat med honom om att byta till ditt efternamn. Tyvärr så håller jag med dej att det är svårare att få jobb, lägenhet m.m. med utländskt namn. Jag personligen skäms inte för mitt efternamn men i er situation tror jag det hade varit bättre och då får barnen samma efternamn som er båda.

Men om det är så att ni har bestämt att du ska byta till hans så skulle jag nog bytt helt och hållet. Själv tycker jag att det bli konstigt om man har två heeeeelt olika efternamn vilket bara gör det ännu svårare hehe

Lycka till med efternamnen
  • MissLovely

Nej 2009

Vi har också ett problem med efternamnen. Hans är väldigt lååångt och svårt att uttala och mitt är inte sååå fint. Kan tyvärr inte säga vilka de är, men vad tycker ni om att man tar hans eller min mammas flicknamn??

Känns nästan lite pinsamt i vår kultur då alla antar att man tar killens eller?

• MissLovely

Det är ju egentligen inte roligt att ta mammans namn när ingen av oss har haft det och skulle kännas konstigt på nått sätt. Meen så svååårt. Vilket är värre att det är för långt eller att det inte är så fint??

• MissLovely

hehe kan man radera det?? kan säga att en del av mitt namn betyder nått "fult" på bosniska..

Hehehe håller nog med dej får nog bli det lååångaa tur att vi har ganska korta förnamn båda då hehe

Undrar hur vanligt det är att ta ett helt nytt efternamn i vår kultur??

• MissLovely

hehehe oj du sorry men kan inte säga det heller allt e så hemligt. Synd när man vet vem du e nu (bilden) hehe..

Hoppas det blir till nyår så avslöjar jag allt om meeeeej

men det är bara 4 bokstäver..

Vad kommer ni heta i efternamn då? o vad heter du nu?

• MissLovely

Hahahaha neee men mitt namn är väldigt vanligt, fast inte här i jkpg. Du kommer säkert på de haha.

Men båda var väldigt fina och ganska ovanliga eller?

• MissLovely

Hehehe nopeee!! Men jag tycker Amela är ett vanligt namn me. Känner massor hehe. Jo men jättefina båda två. Har inte hört dom innan, så det blir speciellt

Du har inte hittat nån bild på din klänning än??

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??