Inlägg från: MissLovely |Visa alla inlägg
  • MissLovely

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Juste den fina frisyren Varför skulle den inte passa dig? Tror faktiskt den gör det. Svårt med smink, men det viktiga är att hitta en makeupartist som man litar på.Men du har ju tid på dig.

Klänningen låter jättefin. När ska ni skära tårtan?

• MissLovely

Med släp nog, men inte för långt. Man ska ju klara av hela dagen och kvällen.

Har din släp?

• MissLovely
    Mee2 skrev 2007-12-10 10:55:24 följande:
    så skönt att se den här tråden vid liv igen=Pooh MISSLOVELY. har du sett en klänning från pronovias "Nacar", den är så underbar vacker, den är enkel,elegant, öppen rygg och liiiite unik är den kanske, hmmm:S. hehehär kan du se den,img519.imageshack.us/img519/4862/nacar1ji7.jp...jag lägger in två bilder till på den i min galleria, så se du mer.
    Din klänning va jättefin verkligen Det är den med massor med spetts på?? Är bara rädd för att den formen inte ska passa mig, har tydliga former

Var hittade du den, o hur mycet kostade den?
  • MissLovely

Välkommen

Vi är verkligen många fler än vad vi tror, vi gömmer oss bakom våra namn hehe.

Tell us more!! Hur ska bröllopet vara, var, några traditioner, hur långt har ni planerat, hur många gäster ??

• MissLovely
    Mee2 skrev 2007-12-10 15:12:56 följande:
    hm, jag har tyvärr inte den vackra klänningen, Jag fann den för sent=). Jag har bara sett den via internet. Vet att den är från märket pronovias och själva klänningen heter då Nacar. Tror den finns både som årsmodell 2007 och 2008. Men vad jag har sett så skiljer det inte så mycket ifrån dem, de kanske tom är från samma årsmodell, vet inte, haha.Den har spetts på och pärlor, skit fin tycker jag.Du kan se mer bilder på den, på deras hemsida www.pronovias.com sedan efter du har klickat dig vidare och allt...så finns det på vänstra sidan, flera olika val, du ta den första där det stå pronovias och sedan overview, sen är det klänningen på sida 7 och 8...hoppas du förstå mig, hehejag vet inte vad priset på den är, men man kan ringa runt till butiker som säljer pronovias klänningar och fråga om just den här klänninge, hur mycket det kosta och om det går att beställa den. Fast det som är tråkigt fall de inte säljer den i butiken är att man måste beställa den, och då kan man inte prova den innan.
    Hahah!! Det är min största skräck att få beställa utan att få prova. Vad gör man om den sitter skitfult på en??

Men den var helt underbar och unik som du sa. Hur ser din klänning ut då? Jag tycker det är få klänningar som har öppen rygg men jag tycker det är så fint att visa ryggen och inte alls många brudar som gör det

Jag är nog ute efter att inte vara en av alla brudar. Eftersom vi balkan människor går på många bröllop ser man tyvärr många likheter i bröllopen och vi vill ha ett som är annorlunda, får se om vi lyckas haha.
  • MissLovely
    Mee2 skrev 2007-12-10 16:12:19 följande:
    hhehe förstå precis vad du menar, du kommer se själv sen när du provar klänningar, det är inte alltid den klänningen man tycker mest om på bild som sitter finast, så vatt det för mig. Jag provade en klänning som hon i butiken hittade åt mig, jag trodde inte jag skulle gilla den, Men när jag tog på mig den, blev helt förälskad i den, Det är en sincerty klänning. Förstå vad du menar med unik, det enda jag ville ha, det va en unik klänning, vill att folk ska säga, "wow vad har hon kunnat hittat en sådan klänning, har inte sett det innan". Men det är svårt, alla se likadana ut, eller de har iaf nån likelse.
    Så sant att alla har nått likt, men minns när jag var på ett bröllop nyligen så var verkligen klänningen det största samtalsämnet då nästan ALLA tjejer pratade om att hennes klänning inte alls var märkvärdig och så vill jag inte att dom ska prata om min, utan som du säger WOOOOW!!! hehe

Men hur långt innan vågar man köpa en klänning? Man kommer ju gå upp o ner i vikt då.
  • MissLovely
    Melis skrev 2007-12-10 16:17:12 följande:
    hej alla glada... Vill ansluta mig till diskussionen kring Pronoviasklänningar... Miss lovely, jag har också tydliga former eller rättare sagt höfter och var rädd för det när jag skulle prova klänningar men min klänning är tajt runt ena höften och jag trodde inte att det skulle bli bra men man måste prova för att veta, det är helheten som gör det. Jag har katalogen för Pronoviasklänningar 2008, så jag ska kolla upp er klänning men är det en 2007 så är det tyvärr för sent att beställa om det inte är så att någon affär har den inne. Sen när det gäller priser så ligger pronoviasklänningar mellan 10 000 och 20000, alltså de flesta klart att det finns undantag. Nåt mer ni vill veta så fråga...kramizz på er
    Hej kära Melis, tänker alltid på dig när jag pratar om klänningar ( minns att du alltid sagt att klänningen är det viktigaste o håller så med dig)

Vad snällt att du kollar upp det, hur får man tag i kataloger så? Jo men när jag väl provar klänningar så har jag sagt att jag ska prova alla möjliga för att se vilken som passar mig bäst. Men har läst att om man inte har en rakt linge så passar man inte i sånna klänningar Jag har med höfter och bröst med hehe. Priset får väl diskuteras med min m2b, men han är så underbar o vill verkligen att allt ska bli som i min dröm så han går säkert med på priset hehe.

Har du tips så någon unik klänning??
  • MissLovely
    Melis skrev 2007-12-10 16:26:46 följande:
    Jag tycker att Pronoviasklänningar är unika...mkt detaljer och så...jag tycker att min klänning kommer att vara en WOW, det är iallafall något jag tror. Jag fick min katalog när jag var och provade min klänning, det tar cirka 5 månader att få sin klänning när man beställer den men ändringarna behöver man inte göra förrän en månad innan...Jag har en katalog som jag gärna skickar men vet ej hur mkt det kostar att skicka då den är ganska tung...
    Beställde du in klänning? Vad händer om man beställer och inte har provat innan och den inte passar? Håller med om din klänning att den är en WOW-klänning. Jag kommer nog behöva katalogen 2009 för väntar nog typ ett år innan jag köper klänningen. Kanske bäst så eller?
  • MissLovely

Mee2 - Risken är ju då att jag hinner ångra mig, tror jag och tänk så jag man upp eller ner i vikt och det inte går att ändra så pass mycket. Sen tror jag att min m2b hade tyckt att jag är galen om jag går o köper klänningen nu hehe.

Melis - Bra att du är så insatt i det här Då måste man vara ute i ganska god tid om man ska hinna beställa den.

Hoppas Pronovia har lika fina klänningar 2009 då Kommer nog åka runt en del innan jag bestämmer mig.

• MissLovely
    Mee2 skrev 2007-12-10 16:49:16 följande:
    Jo den risken finns det allt, det bästa för dig är ju då att vänta till september 2008, för då kan du se i kataloger fall det finns vackra klänningar år 2009, och sen sänks ju priset på de flesta 2008 års modeller.=D
    Jaa REEEEA!! Det är då rean brukar vara eller? När den nya kollektionen kommer ut?
Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??