• Fejs

Transport bröllopsdagen?

Något tips på vad man kan åka i från kyrkan till festen och sedan på natten till hotellet? I november...
    Limo är omöjligt att få tag på (Västervik).

• Svar på tråden Transport bröllopsdagen?
  • zillybride

Gäller transporen bara er eller gästerna oxå?

• Fejs

Bara oss. Tar buss till gästerna.

• Fejs

*puffar igen* Behöver verkligen hjälp.

• mazaba

Vi har funderat oxå på vad vi ska fraktas i. Prata om att ta sambon Harley D Men då måste jag ha hjälm o förstöra frisyren annars vorde det häftigt.

Hem på natten är mindre problem har en kompis som alltid brukar ställa upp hon ska servera o dricker aldrig så jag hoppas hon vill. Vi kommer vara kvar tills alla gäster gott

Men något att färdas i från kyrkan till festen måste vi!

• 2008-08-09

Vi ska förmodligen åka i svågerns Chevrolet Impala. Känner ni ingen som har en lite "roligare" bil som typ en äldre?

• Celeste97

Går det att hyra en roligare sportbil nånstans? Eller mer humoristiskt - en minicooper kanske?

• blivandefrularsed

Vi funderar på att ta vår egen bil. Känner inte för att hyra en transport för flera tusen..... Tänker tanken att marskalken kan köra med tärnan bredvid sig och så sitter vi i bak. "Smyckar" väl ute bilen på nåt sött sätt... Kunde kanske vara mysigt? Vi vill ha med oss marskalken och tärnan till fotograferingen och sen åker vi ihop till festen. Därifrån tror jag nog att vi tar en taxi hem på natten, bilen kan vi (eller nån) hämta dagen efter.

• Fejs

Känner tyvärr ingen som har någon äldre bil eller vet någon firma som hyr ut sportbilar, jag har ringt runt och frågat.
    Alternativet är att åka med gästerna i bussen men det är ju inge kul för våran del.

• Ernhake

Var det inte ni som skulle ha festen ute på Gränsö?
    I så fall borde ni åka båt dit iaf!!! Häftig entré att göra =)

• snofsan

Jag vet inte rikigt vart ni bor men vi har fått tag i en limo där dom tar 1000:- för en kväll

• sara gärdin

En limo för 1000 mkronor för en hel kväll??? Nyfiket frågat var bor du och var kan man hitta en så billig limo????

• Fejs

Ernhake, ja det stämmer. Men jag tror det blir för kallt i november... annars hade det varit häftigt! Tror dessutom ingen har båten i så länge...

• Fejs

Vi ska vara i Västervik och har ringt hela småland och östergötland för att få tag i en limo. Men det blir svindyrt då det inte finns på nära håll...

• Rock ragge

Kolla med SIXT så kan ni hyra en VIPER 0-100 på en miss. Men tänk på att dom mäter bakdäcken innan ni får den

• Fejs

Förstår mig inte på sixts hemsida tyvärr. Men vad tror du det skulle kosta? Men då finns det väl bara plats för 2 pers? Kan man boka chaufför genom dem också?

• Hedebris

vi åker häst och vagn till kyrkan och sen mellan kyrkan och festlokalen.

sen åker vi limo på kvällen från festen till hotellet

• Fejs

Krångligt det är det där men transport då det inte finns några snygga bilar att få tag på med chaufför. Vi ska ju gifta oss i november, vill inte chansa på häst och vagn heller för det kan ju faktiskt regna och blåsa som sjutton ev snöa och skitkallt.

Svar på tråden Transport bröllopsdagen?