Stockholm nya kompisar 7
Dags för den 7:e tråden. Välkomna alla gamla och nya, brudar och fruar, för fika i glada vänners lag!
Dags för den 7:e tråden. Välkomna alla gamla och nya, brudar och fruar, för fika i glada vänners lag!
Jag märkte att jag kommer att bli ganska ensam på fikat idag... Sedan såg att jag tråden var avstängd för svar så jag försökte hitta en ny men hittade ingen så då startade jag en. Nu kommer jag inte att läsa tråden något mer förrän ikväll så om det var någon fler som var fikasugen så får vi ta det någon annan kväll.
Jag ska hem och förhoppningsvis ska jag något senare kunna titta på vår nyinköpta teve. M kommer hem med den lite senare...
Förlåt tjejer, att jag har gjort er förvirrade med att kalla tråden bara Stockholm och inte Stockholmsbrudar... hjärnsläpp, kan man nog kalla det eller orutin på att starta trådar...
Buhu, jag kan inte fika på torsdag för jag ska på föreläsning med jobbet. De bjuder på lättare förtäring och så ska det vara livemusik på kvällen. Det är något VÄLDIGT ovanligt så då är det bara att ta tillfället i akt och vara med.
Oj, oj, vilket aktivitet det har varit idag.
Om det tar slut tidigt på torsdag då dyker nog jag också upp men det är nog tveksamt.
Usch, låter inte bra att svimma sådär, Loppan! Krya på dig!
Nu ska jag hem för en tv-kväll!
Kram
Vilket nattsuddande, BröllopA! Skriva inlägg mitt i natten! Har det gått bra med enkäterna?
Mmm, låter gott med italiensk och trevligt med städhjälp. Då hade jag också kunnat avstå en tv-kväll.
Jag har fastnat lite för Grannfejden och House så det var det som lockade igår. Grannfejden börjar kännas lite som samma sak hela tiden så vi får se hur det blir med mina tv-tisdagar framöver. Det är ganska skönt att bestämma en kväll att bara slappa på.
Ikväll ska jag vara desto duktigare (om jag säger till andra vad jag ska göra så kanske jag kommer mig för att göra det också!). Jag ska sy ett överdrag på en madrass. Det låter ganska enkelt men om man har tummen en bit in i handen så blir det besvärligt. Det brukar se ganska bra ut när jag är klar (fast jag gör bara enkla projekt) men ibland så är det ganska lång väg dit. Jag gör det ibland mer komplicerat än vad det är. Det är i alla fall ganska skönt att jag känner mig duktig redan när jag tar fram symaskinen. Fatta hur stolt jag är när det är klart!
Ha en trevlig kväll!
Hej hej!
Här har inte fastnat i något motionsspår utan i ett renoveringsträsk som känns som om det blir större och större och större... Jag hoppas bara att jag ska komma ur det innan det blir december! Jag vill ha julfint då!!!
För övrigt att jag gått in här och tittat och varit lite glad åt att det varit så liten aktivitet för det innebär att inget nytt fika är planerat för skulle det vara något planerat så finns risk att jag måste säga nej och det vill jag ju inte så ska inte jag få fika så ska ingen annan heller!
Tack för senast! Det var riktigt trevlig och mumsigt gott! Snällt att vi fick komma in trots att vi var så ofina och till och med kom innan utsatt tid...
Jag vill också följa med och fika!! Men min man godkänner inte någon smitning... Lite rätt har han i och för sig att jag inte har tid. Vi får besök på fredag som ska sova över och golvet är inte sovvänligt utan risken finns att de blir dammallergiker på köpet och det vore ju inte skoj. Det skulle inte heller vara så roligt att städa bort dammet i veckan och sedan slipa vidare nästa vecka. Så vi ska göra ett ryck och försöka vara klara med underarbetet + städning innan fredagskvällen.
Ha så skoj ikväll och rapportera allt skvaller som avhandlas!
Hur har det gåt med någon ny lägenhet, BröllopA? Det låter som en trevlig idé att ha tevespelskväll. Jag är på men då i december och framåt...
Hallå där! Ni får väl inte tjuvträna hela tiden! Nu har jag kollat upp vad det är för spel så nu är det väl bara hem och träna musikfrågor.
För övrigt så har vi nog spacklat allt och har bara lite grann att slipa idag. Vi började städa igår och ska fortsätta idag. Nu börjar hoppet komma tillbaka att vi kommer att få ha lite julfint i advent. Eventuellt kommer vi att vänta med tapetseringen av fondväggen men det dammar ju inte lika mycket att tapetsera som att slipa spackel så vi kommer nog att göra julfint nästa vecka. Mysigt!!
Oj, så jag måste läsa på om allt möjligt... Jag googlade och då fick jag fram att det var frågor om musik så tänkte jag inte mer på det.
Ja, jag räcker upp handen! Här ska fikas!
Det är alltid bra med påminnelser... Jag kommer!
Jag vill fika nästa vecka!!! Är det någon annan som har tid i julruschen?
Trevlig helg!
Onsdag, torsdag spelar inte så stor roll för mig... Jag kan båda dagarna.
Trist att bli förkyld! Jag kände lite ont i halsen i morse men nu har det försvunnit. Jag hoppas att det bara var tillfälligt och inte början på någon riktig förkylning.
God fortsättning på det nya året!
Välkommen Blendi och RufsMaja! Naturligtvis får ni vara med!
Jag kommer gärna och fikar! Det var tur att förslaget är nästa vecka för jag tror att det kommer att bli lite hektiskt för mig denna vecka. Jag har två rapporter jag måste skriva innan torsdagens arbetsdag är slut.
Nu är vår randiga tapet uppsatt och det är inte mycket kvar att göra i hallen och matrummet så det känns skönt. Till helgen stökas nog julen bort. Det känns både skönt och lite trist. Det blir lite tomt efter alla tomtar...
Muggen är trevlig(t nära hem) Egentligen spelar det inte så stor roll var vi fikar för min del. Jag kan åka var som helst för fika... Jag kan nog kl. 17 och även lite tidigare om jag ska ta ett stort bord...
Hej och hå! Nu är snart första arbetsveckan klar efter julledigheten. Det känns skönt att få ta helg!
Ha en trevlig helg så syns vi på torsdag (frågan är bara var)!
Nej, inte idag. Det är fortfarande torsdag som gäller. Annars så är jag på helt fel ställe just nu.
Ska vi säga att vi träffs kvart i fem, BröllopA, utanför Muggen?