• cinapuff

Stockholm nya kompisar 7

ja, nu blev jag minst sagt förvirrad. Men jag antar att det är den här tråden som gäller..? Det var i alla fall den som var uppdaterad senast..
    Blev det ingen fika i veckan? Då har jag ju inte missat nånting heller..
    Har i alla fall varit fullt upptagen hela veckan. Har det inte varit tjänsteresor så har det varit Ikeabesök och möbelskruvning.. Känns som om det blir temat för hela helgen också. Svärföräldrarna kommer på besök måndag kväll (och stannar till torsdag så det ser tjockt ut med fika nästa vecka också) så då får vi banne mej se till att vara klara med alla sängar, byråer, soffor och allt vad det är!

Och fru Cahe, grattis till din nya titel!

• cinapuff

Torsdag skulle kanske kunna funka för mig (beror lite på om svärisarna lämnat stan då eller inte)..
    Jag vill ju också vara med! Och Loppan, det är faktiskt jag som ska vara sådär ännig och fikasugen!!
    *Fika! Fika! Fika!*

• cinapuff

Aj aj aj Loppan...
    Klart du får vara hialös, men kanske inte ritkigt SÅ hialös..
    Antarktis är stoooort ska du veta. Och där finns pingviner. Men så länge du inte har några sådana i huvudet så får det väl vara ok..
    Krya på dig hur som helst! Du är viktig för våra fikastunder!
    Och jag fikar jättegärna länge på torsdag BröllopA. Tidigare än 17.30 har jag dock svårt att hinna till eftersom jag jobbar till 17..

• cinapuff

Ja, vad säger ni andra? Östermalmsfika på torsdag?
    BröllopA. vet du förresten några fik i närheten som har öppet så länge? Vet att jag varit på ett på Karlavägen (ung vid Stadion) som hade öppet lite senare, men jag kommer ju inte ihåg vad det heter eller exakt vart det ligger...

• cinapuff

Nu vet jag, nu vet jag!!
    Cafe Foam menar jag ju! www.cafefoam.se

(Hitta.se är bra att ha ibland!)

Har öppet till 21 och ligger på Karlavägen 75, typ 200 meter ifrån en av uppgångarna vid Stadion. Kan det vara någonting för damerna?

• cinapuff

Hm Gumsestumpan... Tv-kväll? Det låter ju nästan som mig.
    Jag missade ju både premiären av Ugly Betty och Desperate Housewifes igår (och en promenad i trevligt sällskap ).
    Allt för att svärmor fyllde år. Men hon är en rätt gullig svärmor (som hjälpte oss att städa vår gamla lägenhet på sin födelsedag) så det må vara hänt! Och dessutom bjöd hon och svärfar ut oss på "Den gamle och havet", en suverän italiensk fiskrestaurang som varmt kan rekommenderas!
    Så då gör det inte så mycket att man missar en tv-kväll. Och promenader kommer det fler chanser till hoppas jag..?

• cinapuff

Oh, jag är imponerad Gumsestumpan! Själv anlitar jag samma sömmerskor till madrassöverdrag som Ikea gör (dvs de köps där).
    Fast jag hade gärna haft en symaskin här nu. Ska fixa gardiner åtminstone till sovrummet och det känns lite halvdant att stryk-fålla dem och hänga upp dem i klämmor på ringar (som sedan hängs på gardinstången, svårt att förklara liksom). Men så får det bli. I brist på bättre alternativ!

Nä, nu ska jag sova. Är dödstrött och proppmätt. Svärföräldrarna är kvar så vi har precis varit på Hard Rock Café och käkat. Är lite svag för deras amerikanska käk...

Kram och god natt! Ses i morgon!

• cinapuff

Nope, jag fastnade i soffan istället och kunde inte ta mig upp! Men tack ska du ha! Helt underbart gott! Tur att man redan är gift så man slipper brudklänningsångest!!

• cinapuff

Ja!!
    Onsdag funkar kalasfint för mig, bara jag är hemma till kl 21!! (Måste ju tillfredsställa mitt tv-beroende...)

Svar på tråden Stockholm nya kompisar 7