Inlägg från: Pärlplattan |Visa alla inlägg
  • Pärlplattan

Nyårsbrudar-07 del 4

mooogn - Aspa herrgård verkar ju inte särskilt illa!! Helt okej pris också, faktiskt. Bra med tips också, så man kan hitta till nya smultronställen i livet.

• Pärlplattan

Här i tråden är det LAG på att man fotograferar, även utan foder...

• Pärlplattan

mooogn - Ordning och reda! (säger hon som lyckats slarva bort en smörgås....)

• Pärlplattan

ah... Skönt med tre veckor! Vi ska åka till sommaren, tror jag. Men vart vet vi såklart inte än.. Kenya ligger högst på min lista just nu!

Har svinont i huvudet idag, jag vaknade med det - alltid lika härligt. Antingen har jag jordens ångest hela natten eller, så spänner jag mig så att det känns som huvudet ska ramla av när jag vaknar. Väntar spänt på å se om jag får någon ny sömntablett eller hur det blir (känns lite som att det vore bra att iaf testa). Som tur är ska jag och älsklingsmaken gå en tur till vårt favvocafé och äta kanelbulle i eftermiddag. Stooooor kanelbulle! Funderar på om vi ska lyxa till en middag ute istället för här hemma. Kan vara mysigt...

Smörgåsen (eller det var egentligen en brödbit, så jag hade, som tur är, inte hunnit bre leverpastej på den än) är borta. Jag förstår inte - tittade liksom i påsen också, men den fanns inte.

Igår var jag och fixade mitt nya pass förresten. Om jag blir insläppt i Usa så är jag glad. Ser ut som en straffånge eller något. HUR gör man för att få en bra bild när en tant hänger ut genom en lucka samtidigt som man står och glor in i en svart ruta?

• Pärlplattan

Jag hittade smörgåsen i morse!! Den låg i påsen... Märkligt. Men den var där.. Nu har jag istället lyckats slarva bort en godispåse. Skulle gå in i godisaffären och bunkra saltlakrits till systeryster - gissa om jag lyckades stå emot. Tur jag har hela våren på mig att träna in mig i klänningen igen. *phew*

Rocked - Superpris ju!

Har nu gjort det tusendemiljonte exemplaret av våra kort - det får bli brunt, guld och rosa. Rosa för att få det lite somrigt till festen.. Nån som vill ha en bunt röda hjärtan som man lägger på borden?

• Pärlplattan

- kom på var jag la den, påsen menar jag.

• Pärlplattan

mooogn - JAg hade ju slungat in hela påsen i frysen, så det var lugna pucks! Det är ingen risk med godiset.. Skönt att tentan gick så bra! Idéhistoria verkar f.ö väldigt intressant.

Snart är det dags för min tripp till Washington - jag ska verkligen söka efter caketoppers och annat spännande. Det ska bli så roligt! *längtalängtalängta* Så därför ska vi umgås i helgen, jag och min älskling. Eller, i morgon ska vi på en fest och på söndag blir det väl sängläge till framåt eftermiddagen elelr så..

• Pärlplattan

Ni har ju gigantminnen!

Lillamini - Jag har röda hjärtan!!! Maila mig på: philopoetica@hotmail.com så kan vi nog ordna det!!!

Tårta är ju supergott!! Jag röstar fortfarande på att vi ska ha choklad och hallon. På den nya tidningen "Allt om Bröllopsfesten" finns en tårta som passar in i färgtemat, så jag tänkte föreslå det.. Fast jag vet inte om det verkligen ska bli exakt så, mer inne på lite större, bruna prickar! Å inga rosetter (jag förutsätter att alla här har den tidningen, som ni förstår...)

• Pärlplattan

mooogn - Om du älskar vita orkidéer så är det vita orkidéer du ska ha! (Det står i lagen)

Tror att choklad och passion och mango är en hit. Också. Det är en bra blandning, bara choklad blir t.ex för mkt. Det är bra när man aldrig äter tårta, för då blir man inte trött på blandningar...

• Pärlplattan

Hej tråden!

Jag har just fått veta. Vi ska bara köpa en julklapp till någon i familjen (makens alltså för det är där vi ska fira jul). Funderar på skilsmässa direkt... Jag är väldigt konservativ julfirare och det är knappt att jag hunnit återhämta mig efter den fullständiga chocken när Arne Weise slutade presentera julen och så det här. Tur att jag redan är deprimerad. Då blir det inte värre.

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4