Inlägg från: Pärlplattan II |Visa alla inlägg
  • Pärlplattan II

Nyårsbrudar-07 del 4

*vinkar ivrigt* Nu kommer jag tillbaka igen, i lite ny skepnad, men bara lite..

Söker allvarligt inspiration här för att få igång min produktion av kort - så det är bra. Så kollar jag in stämplar också, för att bli än mer inspirerad.

• Pärlplattan II

Ja, du vet, jag har ju bytt namn och allt sånt, och sen glömde jag vilket lösenord jag har hit, eftersom jag kör med automatisk inloggning - vilket leder till att jag inte fick komma in, och min gamla adress kommer jag inte in på osv.. Så nu är jag här iaf.

• Pärlplattan II

20071231 - Jora, jora, jag är rätt stolt själv över min finurlighet!

fd. blivande brud - Du får dra ner hur mycket du vill! Det har du all rätt till om man får höra sånt. Kan ju också vara ett självförsvar från hans sida (vilket iofs inte förbättrar att han är så korkad) men ändå. Usch! Det är sånt här man verkligen inte önskar någon - så häv på bara!

mooogn - Det är ju glöggtider, och glögg kan man dricka rätt mycket av varje kväll om man vill, för det står i lagen. Då kan man också få roliga och bra gästpresentationer. Jag började fundera lite på placeringen jag, när jag gick en promenad. Man tror att det är så långt kvar, men det är ju aldrig det.

• Pärlplattan II

fd. blivande brud - Det där med att bli bostadslös efter en separation har jag också varit med om. Så himla jobbigt. Eftersom jag höll på med en behandling just då, kunde jag inte flytta hem heller utan flyttade runt i min ryggsäck. Har du någonting på gång eller är det svårt? Hur ser det ut? Tänker på dig!!

Jag funderar och funderar på det här med bordsplaceringen nu, när det väl börjat snurra i hjärnan.. Frågan är vilket som blir bäst, småbord eller det mer traditionella. Beror ju också på hur många som kommer, tänker jag.. Helt plötsligt är jag glad över att ha så mkt tid kvar! Det vill ju till att man har osa en bit i förväg, så man kan placera ut folk!!

• Pärlplattan II

fd. blivande brud - Vad skönt! Och skönt att ni pratat lite.. Det underlättar ju att kunna kommunicera med varandra. Hoppas lägenheten är okej också, så att du kan ta den. Bättre att ha någonstans att bo än att bo i packning!

• Pärlplattan II

Idag har vi flyttat kartonger till vinden - som ligger i ett annat hus, utan hiss - vi kommer ALDRIG flytta härifrån. Skulle vi få fler barn än ett, så får vi väl bygga om en toalett eller nåt.

Snart kommer min kompis och vi ska baka lite julgodis. Och dricka vin. Förmodligen kommer vi lägga krutet på det senare...

• Pärlplattan II

20071231 - Jag tog lite öl också? Hoppas det var okej!!!

Godiset blev ju såklart lyckat. Ambitionen att inte äta på det sprack ju förstås när vi kom hem. Rätt dåligt samvete nu över det, men fasen det är ju lång tid kvar tills man ska komma i den där klänningen, igen..

Idag ska jag göra julkort!!! Ska bli skönt att få dem klara någon gång! Å så har jag fått en finne på näsan.

• Pärlplattan II

mooogn - Jag har en sån bild på mig själv. Supersnyggt är det. Hela håret och slöjan och allt är på plats, och hela ansiktet ser helt platt ut!! Speciellt ögonen!!

• Pärlplattan II

Igår fick vi en sån där bröllopsgåva som verkligen INTE är vi, på något sätt. Kristallskålar. Så nu vet jag varför man ska ha önskelista även om det är trist.. Det är tur att det är tanken som räknas, och med tanke på att vi gifte oss i hemlighet, så är vi glada ändå..

• Pärlplattan II

Svensexa! Vad härligt.. Då har du en dag i lugn och ro så du kan sitta här hela dagen!

Vi har inte ens ett vitrinskåp, men inser att det börjar bli dax att skaffa ett, om vi ska kunna placera såna saker någonstans. Då kan de stå där och se fina ut, och ingen behöver bry sig... Hittade en som jag fick när jag tog studenten också, väldigt fin. Men var har man dem????? Om man nu inte har ett skåp.....

• Pärlplattan II

Rocked - Skönt för dig!!

Skulle fixa embossingpulver till korten, sånt där genomskinligt. Det fanns såklart inte. Därför blev jag så sur och grinig (efter att ha sprungit runt bland miljoners människor) att jag köpte lite klistermärken istället. Har ingen aning om hur korten ska bli nu, men jag antar att det ger sig efterhand. Eller nåt. Tur att det inte är inbjudningarna ändå - får gå ut hårt med dem efter jul.. Suck och stön.

• Pärlplattan II

millanros - Ja.. Hobbyglädje är min favoritaffär, igår var jag dock på A6 och akademibokhandeln (eller är det bokia?). Hursomhelst så blev det bra till slut iaf. Ser ut som de är köpta på Indiska.. (Så det beror väl egentligen på om man gillar indiska eller inte.. )

• Pärlplattan II

Millanros - Okej! Ska också till A6 under dagen. Om du ser någon med en stapel av julkort som ser sur ut (jag gissar på det, eftersom det säkert är massor av folk som trängs) så är det säkert jag. Först ska jag dock på läkarbesök, och ska slå in korten i cellofan, så det blir inte förrän senare...

Nu får ni snart lägga in överväxeln (om ni inte gjort det redan) jag hade säkert varit helt överspeedad vid det här laget.

• Pärlplattan II

millanros - NU vet jag det. Jag var så förbannat trött på skiten igår. Men nu är det ivägskickat. Ett kort hade såklart pajat, så jag fick klistra ihop det med ett extra frimärke. Men nu är det klart, dock bra att veta alternativ till inbjudningskorten ska iväg!!! Tack!!

Idag kommer min syster - å i tid har jag börjat fundera på vart vi har lagt extranyckeln. Som vanligt. Å så tänkte jag ju ut massor av trevliga julprydnader, men jag orkar fan inte med mer nu... Ska försöka ta det lugnt, får se hur det går med den saken. Brukar fungera sådär..

• Pärlplattan II

Hej och God fortsättning!!

fd. blivande brud - Vad skönt!! Grattis!

Jag och min make har varit helt snorsjuka hela julen, eftersom det funnits barn att leka med har väl inte vilan blivit sådär som det ska vara, och följaktligen är vi fortfarande inte friska (tur att vi inte måste bli friska t på måndag längre..). Idag ska jag ligga i sängen, hela kroppen är helt trött. Syster min har köpt Ben&Jerrys cookie dough!

• Pärlplattan II

Kör hårt nu brudar! Och NJUT av den stora dagen! Jag är helt övertygad att det blir lyckat - snö eller ej! Gott nytt 2008 och all lycka till er alla!

Kramar!!

• Pärlplattan II

Åhhhh... Vad fina ni var allihopa!!! *snyftsnyft* När man hänger i en tråd såhär, så känns det ju som om man känner er, och då blir det ännu vackrare än anonyma kort som förvisso är vackra, men inte på samma sätt.

Jag har ju min fest kvar (eller, ja, VI har VÅR fest kvar). Nu ser jag ännu mer fram emot den!!

Stort GRATTIS allihopa!!

• Pärlplattan II

20071231 - Åh! Ha det så UNDERBART BRA på resan! All lycka!

• Pärlplattan II

lillamini - Åh, vad skönt!!!!! Vilken tur.. Hoppas det går bra i fortsättningen också!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4