Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Pärlplattan: Jawohl!

• mooogn
    Pärlplattan skrev 2007-10-25 15:30:38 följande:
    mooogn - Ordning och reda! (säger hon som lyckats slarva bort en smörgås....)
    Vad spännande med smörgåsen! Och ännu mer spännande blir det när den börjar lukta...
  • mooogn

Hej tjejer!

Provade ju klänningen igår. Får se om jag lägger in någon bild; ser ut som en marshmallow...

Nu är det officiellt: Vi är inte längre "vänner" med sambons pappa. Pappan med fru meddelade via kort(!) till min mamma att de inte kommer på bröllopet. Vet inte hur jag ska känna. Ledsen för min sambos skulle men samtidigt är det skönt att ogillandet äntligen är ömsesidigt. Äääntligen har stenen släppt från bröstet, efter 4,5 år. Stenen som tyngt mig när jag hela hela tiden tänkt på pappans fru och alla idiotsaker hon säger och tycker.

Tyvärr har pappan och hans fru mestadels barnen när det är barnens mammas helg (rörigt? Man vänjer sig...) så någon slags kontakt måste vi ju ändå hålla... Suck.

• mooogn

Klänningen... OBS! Toppen är nålad med avigan utåt så jag ser ännu bredare ut! Toppen ska även sys i halsen (nu är sömsmånen kvar) och bli lite mer urringad. Under kjolen ska det till tyll. Håll till godo så länge; efter 17/11 kommer det nog in bild på den slutgiltiga klänningen

www.brollopstorget.se/hem/mooogn/galleri.php

lillamini: Hur gick det igår?

20071231: Det jag är rädd för att de andra släktingarna på den sidan tackar nej. Då blir nog sambon väldigt ledsen... Å andra sidan så har vi tre andra föräldrapar som är väldigt glada för vår skull

• mooogn

PS. Min kära vän/sömmerska lyckades sy ihop två delar i kjolen åt fel håll; därav den märkliga linjen på höger sida

• mooogn

20071231: Tack! Jag hade ju en vision om att jag skulle gått ner 15kg (så att jag såg ut som när jag träffade sambon)tills nu så jag blev så ledsen när jag såg mig själv i spegeln första gången... Men men, det är bara att gilla läget! Himla dumt att lägga bröllopet veckan efter jul; så mycket choklad jag kommer att få försaka!

• mooogn

Just det, ja! Jag kommer att ta bort bilden på klänningen imorgon igen så att eventuella snokande bröllopsgäster inte får syn på den! Vill ni se den ändå så lämna er mailadress i min inbox

• mooogn

lillamini: Tack Och vad bra att sambon överlevde

Rocked: Tack för tipset men jag blir strypt av min sömmerska om jag ändrar vikt nu!!

• mooogn

Hej igen!

Har klarat av min första tenta någonsin. Skönt! Räknar med godkänt

Nu tar jag bort bilden på mig. Inboxa min om ni vill se.

• mooogn

20071231: Muntlig och skriftlig framställning heter ämnet. I stora drag handlar det om grundläggande retorik

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4