Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

...Jo, just det... Glömde ju att uppdatera... Tack, Rocked!

• mooogn

Pärlis: Lycka till med "julkortandet"! ;-9 -Det jag känner mig mest stressad över är att hinna med skolarbetet... Har två tentor efter jullovet (d.v.s. efter bröllopet och mini-bröllopsresan...)

• mooogn

Konstig smiley! Skulle ju bli denna:

• mooogn

Akta dig, snart börjar du också överväga svart dukning... -Vi var inne på mörk dukning från första början efs det är nyårsafton. Då jag INTE tycker om den klassiska mörkblå nyårsdukningen så blev svart det bästa alternativet

millanros skrev 2007-12-17 14:40:41 följande:
    MÅSTE få se kort på dukning och allt sånt efter nyår är jättenyfiken Jag är ju lite "gammaldags" o tycker inte att man ska ha svart på bröllop men börjar bli riktigt nyfiken på era arrangemang ändå Pärlplattan.. du vet att de finns cellofan kuvert att köpa??? 2kr på hobbyglädeje och 1kr på scraproom.se
  • mooogn

Vi började officiellt i oktober förra året, direkt efter att vi bestämt datum

Imorgon kväll kommer vår vigselförrättare hit på en fika! Nervöööst! Nu närmar det sig

• mooogn

Nu har vi handlat alkoholen. Drygt 3.000:- gick det på... Himla tur att en del av gästerna inte dricker!

• mooogn

Till 30 vuxna (varav ca 23 alkoholnyttjare ):

* 8 röda bag-in-box (Chill Out Shiraz)
    * 2 vita bag-in-box (Chill Out)
    * 12 flaskor Chapel Hill (+1 till kökshjälpen)
    * 5 tetror Varm & Kall till välkomstdrycken
    * 2 flak öl, 33 cl

millanros skrev 2007-12-17 20:19:20 följande:
    moogn Får man fråga vad de blev för alkohol?? (bara så jag får ett hum om pris )
  • mooogn

20071231: Ser fram emot fortsättningen på Nicklas svensexa (Hälsa honom att han skriver väldigt underhållande )

• mooogn

God morgon, alla glada!

Var tvungen att kliva upp hur tidigt som helst för att skjutsa sambon till jobbet (hans jobbil är på verksta'n)... Nåja, kommer väl iväg till skolan i tid. Om jag orkar hålla mig vaken!

Ikväll kommer vår vigselförrättare förbi på fika! *nervös* Då kan vi bocka av ännu en punkt på listan:

Klart

* Fotograf (bestämt sedan igår!)
    * Frisörtid till mig (som vi inte heller tänkt oss! )
    * Min klänning
    * Ikväll: Träff med VF
    * Alkohol
    * Brudgummens kläder
    * Näbbens kläder

Kvar

* Festprogram
    * Spellistor (det mesta är dock klart)
    * Bestämma plats att fotograferas på...
    * Brudnäbbens klänning
    * Stryka div. kläder
    * Klippa brudgummen
    * Baka glutenfri tårta och glutenfri paj
    * Ett besök på Martin Olsson (jag har företagskort där)

...Och så studier + julafton, förstås...

• mooogn

helga1966: Jag bor i södra Stockholm och tror inte heller på en "vit nyårsafton" här. Dock hoppas jag på samma väder som idag: Kallt, frostigt, soligt och oändligt vackert! -Krya på dig!

Rocked: Galleriet ska genast beskådas!

Pärlis: Julen kommer även om man inte orkat städa, feja eller pyntat sig fördärvad!

fd blivande brud: Så overkligt som det känns nu så är det inte underligt att man sällan brukar minnas själva vigseldagen! -Hur har du det, då?

Kram!!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4