Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu ringde en av sambons vänner och frågade om vi var upptagna 1 december; de skulle ha en lugn svensexa för honom då Sambon har ju redan varit gift en gång och fått den där blöta sexan så denna gången skulle det gå lugnare till. Middag och bowling, sa han. Dessutom är ju alla vännerna småbarnsföräldrar nu för tiden *S*

• mooogn

Nu känns det "på riktigt" när folk börjar anmäla sig och planera svensexor!

• mooogn

lillP: Nja, det beror nog vad för sorts lokal det är och om man vill ha personal. Vi hyr en bygdegård och plockar in två egna personal så vi fick samma pris som andra dagar. Det jag "fasar" för är att städpersonalen kommer att vilja ha högre timpenning på nyårsdagen!

• mooogn

20071231: Får se om jag får någon möhippa av något slag... Mina vänner är utspridda (och några har småbarn) så det är ett företag bara för dem att ta sig hit till själva bröllopet. Och jag vill inte ha möhippa med sambons tjejkompisar... Nåja, huvudsaken är ju att jag blir gift!

Om jag fick önska en möhippa så skulle det vara något liknande svensexan sambon får: Middag och aktivitet. Kanske spa..? Jag vill INTE ha en s.k. traditionell möhippa med massvis av alkohol och förnedring på stan. Å andra sidan är det inget som någon av mina vänner skulle komma på ändå *S*

• mooogn

!!!Idag är det två månader kvar!!!

• mooogn

Rocked: Vilket bra tips! Vi får ta oss till Jysk snarast (vi ska ju också ha svarta dukar *S*)

• mooogn

Pärlplattan: Hurra för smörgåsen och godispåsen! I vilket tillstånd var smörgåsen?

Skrev andra tentan idag (i idéhistoria). Gick sååå himla bra! Imorgon ska jag få "hemmaspa med snacks" av sambon (skrapade fram det på ett kort jag fick av honom) och så ska vi till Jysk. Tänkte ta oss en bröllopshelg i helgen

Kram på er!

• mooogn

Väääldigt trött, både fysiskt och psykiskt, just nu så jag skriver inte så mycket. Har dock lagt in bild i galleriet på sambons NYA förlovningsring och blivande vigselring! Han ska ha två stycken 5mm-ringar. Beställde dem idag samt lämnade in min vigselring för gravering (jag saaaknar den!) och förlovningsringen för allmän upputsning. Som tur är har jag min första förlovningsring i titan att tillgå...

Vi har tänkt att ge varandra de nypytsade förlovningsringarna på nyårsaftons morgon så att de är tipp topp fina till eftermiddagen. Blir nog jättemysigt

Kan f.ö. varmt rekommendera Smycka i Skärholmen, Stockholm, där vi köpt samtliga ringar. Fick dessutom rabatt på ringarna efs vi beställde två likadana till sambon...

• mooogn

Rocked: Ringen jag har nu, titanringen (som var våra första förlovningsringar men som vi aldrig använde...), väger ingenting så det känns som om jag tappat den hela tiden Känns tomt! Och tänk att jag skulle sakna min vigselring så mycket

• mooogn

Köpte en rulle svart tyg på Jysk igår (vi var i två affärer och letade). Idag var vi på tre stycken olika Jysk och kom hem med - en mango...

Gah!

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4