Inlägg från: scottishwife |Visa alla inlägg
  • scottishwife

vilsen... hjälp mig!

jag kände aldrig som du att det var dags att bilda familj och gifta sig och skaffa barn var inte prio ett i mitt liv. jag älskade att resa och planerade ständigt nästa resa, hade gått på ett par nitar med några pojkvänner så jag tänkte att det var nog inte för mig. tänkte inte så mycket på att jag skulle leva singel resten av livet och jag brydde mig inte, levde för att samla ihop pengar och resa jorden runt.

åkte utomlands och jobbade och träffade givetvis en man, jag var 33 år ung. 37 när vi fick barn och nästan 39 när vi gifte oss.

så, allt kan hända när man minst förväntar sig det

• scottishwife

om du är nöjd med att vara singel och trivs, strunta då i vad andra tycker. och andra kanske inte tycker alls utan det bara är du som tror att de har åsikter.

det är väl inget som säger att man måste vara i ett förhållande bara för att man är X år gammal. är ingen ide att hasta in i något som sen inte håller.

du är inte det minsta misslyckad, kanske en smärre 30-årskris. vet tyvärr inte hur de är, har aldrig haft ngn ålderskris. den kanske kommer nästa år när jag ska fylla 40

lev livet vem vet vad som väntar bakom hörnet

nu ska den här gamla mamman hoppa i säng, sonen lär väl vakna vid fem imorgon
    godnatt

Svar på tråden vilsen... hjälp mig!