BT kraschar hela tiden
Nå... Det är skillnad på påhopp och olika åsikter. Jag hoppade in på din åsikt i tråden om porto, jag bara sa att det KAN bli problem. Sen är det ju upp till var och en att bestämma hur de vill ha det.
Nå... Det är skillnad på påhopp och olika åsikter. Jag hoppade in på din åsikt i tråden om porto, jag bara sa att det KAN bli problem. Sen är det ju upp till var och en att bestämma hur de vill ha det.
Ja nu är det väldigt ofta, för oss alla. Låt oss hoppas att de kommer fram till vad problemet är på måndag.
Patrik svarade såhär i en liknande tråd i måndags: Idag har jag beslutat att göra lite större förändringar för att komma till bukt med de problem som lite sporadiskt gör att systemet blir oåtkomligt. Problemen med tillgången till sajten beror förmodligen på någon fysisk komponent som inte fungerar som den ska i systemet. Det är många som har felsökt och försökt hitta felet utan något resultat. Nu kommer vi istället byta ut två servrar och samtidigt öka kapaciteten och prestandan ifall det också var del i problemet. Det kommer ta ett tag innan det är klart, först ska det beställas rätt saker och sedan ska en installation planeras in med avbrott på sajten osv. Förhoppningsvis kan vi ha de nya servrarna snurrande om ett par veckor och vi får hoppas att det då löser de sporadiska avbrotten som en del upplever lite då och då.
Stoppet imorse berodde på arbete i annonssystemet fick jag reda på för en stund sen.
Allt som behövs för serverbyte är nu beställt och på G, så man hoppas från redaktionens sida att det ska vara "up and running" om en vecka.
Som sagt, det är beställt och på G. Redaktionen tycker inte heller att det är särskilt roligt, men man jobbar hårt för att allt ska ordna sig så fort som möjligt
Nej, det är inte OK och därför har man beställt helt nya grejer
Jag har mailat Johan angående det nu, gissar att jag eller du får svar på måndag!
Skärpning är som sagt på G, inom en vecka om alla grejer kommer när de ska
Inte här?
Det verkar som att det ibland slår ut ALLA, men ibland bara ett antal...
Mystiskt.
Servrarna är beställda + lite andra grejer, och beräknas vara i drift inom en vecka om de kommer som de ska.
Japp, det kommer att bli ett planerat stopp och endera går Patrik/Johan ut och informerar om det eller så får jag/någon annan moderator veta det innan så vi kan informera er andra
Det ska det väl inte behöva göra vad jag hört från Johan och Patrik i alla fall. Så jag ser fram emot bättre tider snart
Natti natt på er tjejer, även en aktiv moderator måste få vila ibland
Sov gott!
För vissa, men inte för alla... Det är konstigt det där.
Planen är att vi väntar på att de nya servrarna ska levereras så att man kan lägga över hela BT på dem. Kommer grejerna när de ska så räknar man med att allt ska vara klart innan veckan är slut. Det är i alla fall den senaste rapporten jag fått